351

Re: Madani Bouhouche

Er kunnen diverse redenen zijn dat Bouhouche wilde verdwijnen. Ten eerste, dat hij niet verder in de gaten gehouden zou worden. Bouhouche was daar vaak weg, waar ging hij dan naar toe? De tweede reden was dat hij nu de mogelijkheid had om het buitgemaakte geld en goud uit te geven. En derde en belangrijkste reden, was de anonimiteit die hij verkreeg door een andere identiteit aan te nemen.

Ben, jij zit door je site al zo lang in onderzoeken die wel of niet uitgevoerd werden. Lees nog eens wat ik daar over schreef. Als het echt zo gegaan is, dan is er juist niemand verdwenen maar heeft Bouhouche zijn plaats ingenomen. Hoe je het ook draait of keert, de Belgische onderzoekscommissie heeft daar een enorme wanprestatie geleverd. Commissaris Vos zegt daar ter plaatse, omdat Bouhouche gelijk gecremeerd was, dat het dan goed mogelijk is dat Bouhouche nog in leven is, maar doet daar geen onderzoek naar.

Als ze het onderzoek ter plaatse hadden gedaan zoals door mij beschreven, dan hadden ze geweten hoe alles in elkaar zat. Maar helaas, commissaris Vos nam zelfs de foto's niet mee die door de Franse onderzoekers gemaakt waren, laat staan daar nader onderzoek naar doen. Stel je toch eens voor dat je wat boven water haalt? Hoe moet het dan verder? Weer een nieuw onderzoek?

352

Re: Madani Bouhouche

Insider wrote:

Kijk naar mijn vragen hoe het mogelijk was dat hij binnen een dag gecremeerd kon worden omdat dat in een gevonden testament zou staan.

Bouhouche is tijdens een ongeluk op 22 november gestorven. Op vrijdag 25 november werd hij in Trèbes gecremeerd.

Insider wrote:

De tweede reden was dat hij nu de mogelijkheid had om het buitgemaakte geld en goud uit te geven.

En daar heeft hij zes jaar mee gewacht om dat te doen?

Insider wrote:

En derde en belangrijkste reden, was de anonimiteit die hij verkreeg door een andere identiteit aan te nemen.

Zelfde opmerking als hierboven: waarom zo lang wachten om dat te doen?

Insider wrote:

Als het echt zo gegaan is, dan is er juist niemand verdwenen maar heeft Bouhouche zijn plaats ingenomen.

Nogmaals: maak eens een lijst van mensen die in die periode in die omgeving verdwenen zijn en nog steeds vermist zijn.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

353

Re: Madani Bouhouche

Insider wrote:

Er kunnen diverse redenen zijn dat Bouhouche wilde verdwijnen. Ten eerste, dat hij niet verder in de gaten gehouden zou worden.

Als het "nieuws" van zijn overlijden pas zo laat doorsijpelde, had hij niet al teveel last van dat "in de gaten houden" denk ik.

Insider wrote:

De tweede reden was dat hij nu de mogelijkheid had om het buitgemaakte geld en goud uit te geven.

Als je de levensstijl bekijkt van sommige van z'n kompanen, dan is het volgens mij ook wel mogelijk om bij "leven en welzijn" al voldoende geld uit te geven.

Insider wrote:

commissaris Vos nam zelfs de foto's niet mee die door de Franse onderzoekers gemaakt waren

Wat was er te zien op die foto's welke het belangrijk maakte dat er toestemming zou worden gevraagd om deze foto's te kunnen mee krijgen naar België?

Deze vraag is niet specifiek voor jou "Insider", maar algemeen voor iedereen die er een zinnig antwoord (vraag) kan op geven: Ik ben geen al te grote fan van hypotheses, maar puur hypothetisch gezien: stel, Bouhouche leeft toch nog en je bent "bendespeurder". Wat zou je hem vragen of over verhoren waarop of waarover hij in het verleden nog geen antwoord gaf of verhoord is geweest? (behalve de vraag "ken jij ene Bonkoffsky?")

Non semper ea sunt quae videntur

354

Re: Madani Bouhouche

Zoals ik van begin af aan in de ‘hypothese’ of Bouhouche al of niet nog zou leven vermelde, is het volgende:

‘Ik doe dat anders, mocht ik willen verdwijnen, dan zoek ik iemand van mijn postuur, een persoon die weinig contact heeft met familie e.d., vermoord hem en stop hem voor enkele jaren in een vriescel of vrieskist. Ondertussen begin ik geleidelijk aan op een totaal andere plaats onder zijn naam een nieuw bestaan op te bouwen. Eerst via een vakantie en weekenden en na verloop van tijd bouw ik daar een nieuwe toekomst op.’ ‘Als iedereen dan aan mij gewend is, dan haal ik het lijk uit de kist, zet een ongeluk in scene en verdwijn zonder dat iemand zich hoeft af te vragen waar ik ben gebleven. Ik ben legaal verdwenen en duik ook nergens anders plotseling op. Ik leef dan al onder de identiteit van die andere persoon.’ Ik vond het een nogal omslachtig verhaal maar dat was Dany, ver vooruit kijken en voorzorgsmaatregelen treffen. Een meester in logistiek.

Hier ging het om Ben, als dat op deze manier gegaan is, is er niemand vermist geweest en hoefde Bouhouche ook niet te wachten om een andere identiteit aan te nemen of het geld uit te geven. Nogmaals het is een hypothese maar voor mij zijn er te veel vraagtekens rond zijn overlijden. Maar als jij dat anders ziet, prima.

Wat dat lijstje betreft: zoals hierboven aangegeven heeft dat geen zin, dan was deze persoon nooit vermist. En vermist in Spanje? In 2017 waren er 1889 personen vermist in Spanje, dat zal in die tijd niet veel anders zijn geweest.

Het ministerie van Binnenlandse Zaken is op zoek naar 6.801 vermiste personen in en buiten Spanje. Daarvan zijn er 2.749 minderjarigen die nog steeds vermist worden. Deze nummers werden bekend gemaakt door de Secretaris van Staatsveiligheid (Estado de Seguridad) bij de presentatie van de jaarresultaten van het ANAR telefoonnummer waar men vermiste minderjarigen kan opgeven. In 2017 ontving men daar 1.889 telefoontjes over vermiste personen.

Bron: Spanje Vandaag | 27 Mei 2018

Maar nogmaals, dit was mijn gedachtegang, het hoeft niet zo te zijn maar ik zou toch niet zo absoluut stellen dat het niet zo gegaan kan zijn.

FreCR wrote:

Wat was er te zien op die foto's welke het belangrijk maakte dat er toestemming zou worden gevraagd om deze foto's te kunnen mee krijgen naar België?

Uit foto's kun je veel opmaken FreCR. In dit geval, wat waren de verwondingen? Komen die overeen met een boom die ontploft? Kan het lichaam na een dergelijke ontploffing op die wijze en op die plaats terechtkomen? Stond de ontplofte boom ook op de foto's?
Echte speurders met 'inside information' kunnen hier nog veel meer onderzoeksvragen aan koppelen.

355

Re: Madani Bouhouche

Nogmaals, ik heb al heel veel bomen gekapt en gezaagd! Als de tak of de boom in spanning staat, moet je er eerst een halve zandloper in zagen anders pletter je uw zaagblad door het gewicht van de boom of tak! Ik heb ook al meegemaakt dat de boom ontploft maar dat is enkel de spanning dat een krak geeft en zeker geen explosie. En als je vanop een ladder staat te zagen, gebeurt dit zijdelings omdat je anders geen kracht kunt geven. Dus als de tak dan toch zou ontploft zijn dan kan er maar één zijkant van zijn gezicht geraakt zijn en ben je daarvan dood? Zo hoog zijn die bomen niet. Maar ik moet toegeven, de grote verdwijntruc zit goed in elkaar.

356

Re: Madani Bouhouche

kenza wrote:

Nogmaals, ik heb al heel veel bomen gekapt en gezaagd! (...) Dus als de tak dan toch zou ontploft zijn dan kan er maar één zijkant van zijn gezicht geraakt zijn en ben je daarvan dood?

Volgens iemand die meer rond Bouhouche/doodsoorzaak Bouhouche kent dan ikzelf geïnformeerd ben, zou Bouhouche niet door het exploderen van een tak/boom in zijn gezicht verminkt zijn geweest, maar door de kettingzaag die hij hanteerde.

Vraag aan Kenza of aan mensen die meer van (ketting)zagen kennen dan ik: is dat een meer-plausibele verklaring dan deze van het "exploderen" van een boom of niet?

Voor diegenen welke de Bouhouche-boom nooit hebben gezien, wil ik onderstaande foto eventjes delen:

https://image.ibb.co/n4D5qe/bouhoucheboom.jpg

Non semper ea sunt quae videntur

357

Re: Madani Bouhouche

Eddy Vos demonstreerde mij met een denkbeeldige kettingzaag op welke manier Bouhouche daar bomen aan het vellen was. Dus wat jij hier stelt kan mogelijk zijn. Maar dan nog blijft de afwikkeling hetzelfde. Net zoals de vreemde zaken na zijn overlijden.

Ook nu weer FreCR, de 'niet meegenomen' foto's hadden hier duidelijkheid in kunnen brengen. Hetzelfde geldt voor de foto door jou hier boven geplaatst. Een dergelijke foto met de gesplitste boom, de positie van het lichaam en de afstand zou een ander beeld van 'het ongeluk' kunnen geven. Een vaststelling, het is op die manier gebeurd of bij twijfels, en die waren er, naar aanleiding hiervan een diepgaand onderzoek uitvoeren.

358

Re: Madani Bouhouche

Ik zie dat er in deze boom een zandloper is gezaagd zoals het moet. Je ziet rechts op de foto dat er eerst een stukje is uitgezaagd en ook dat niet het type boom is dat explodeert. Ook zie ik geen geëxplodeerd hout. Toevallig explodeert deze boom. Toevallig valt de zaag op hem en is hij dood. Toevallig is hij onherkenbaar. Toevallig zijn er geen foto's.

359

Re: Madani Bouhouche

Ik lees op dit forum geregeld criminaliteit zaken rond drugs en (illegale) wapenhandel. Ik lees hier en daar ook enige vermelding van "handel in antiek" (en linken met verdachte personages). Met wapenhandel en met drugs (toen bij de BOB) heb ik op dit forum linken met Bouhouche zien staan. Wat ik hier nog niet zag staan is dat: Bouhouche ooit bij de "sectie antiek" zat in der tijd. Hij had dus wel enige kennis wat antiekhandel betreft.

Non semper ea sunt quae videntur

360

Re: Madani Bouhouche

Dat zou ik dan toch maar eens goed lezen. Ik heb meermaals geattendeerd op de rol van kunst en antiek in het Bende-verhaal. Ook Philippe De Staerke is (nog altijd) actief als "antiquair", in de buurt van Het Vossenplein. Vandenabeel (een van de eerste bendeverdachten en verdacht van de moord op Vandeuren) was actief in "kunst" en "antiek" en had zelfs een kleine veilingzaal in Oostende. Nu levert hij andere "diensten". Diensten van een ander "kaliber".