Re: Aalst: Proloog

Eerlijk gezezgd heb ik erover getwijfeld dit te zeggen omdat ik niet zeker ben, dat eerste gezicht en confrontatie bij de overval, die eerste fractie van een seconde, dat beeld heb ik bij het verlaten van een hotel in New York opnieuw gezien. De voorbije 24 jaar ik heb redelijk veel gereisd, ook professioneel natuurlijk. Ik meende Patrick Haemers te hebben erkend in 1994 (dus na zijn zogezegd dood) op straat. Ik ben in alle bescheidenheid iemand met een sterke persoonlijkheid en bijgevolg is mijn fysieke verschijning opvallend.

Dus in NY loop ik de straat op en kruis op een bepaald ogenblik een man, een man waarmee ik heel even oogcontact had. Mijn gevoel alleen op dat moment was raar. Ik vertelde dat aan telefoon met mijn ouders, en kreeg de raad om dit te vergeten en los te laten. Maar blijkbaar zijn er nog mensen die die stelling geloven dat Patrick Haemers leeft.

Op raad van een vriend heb ik een aantal boeken gelezen, boeken waarin de modus-operandi van bepaalde systemen wordt beschreven. Bv. undercover acties die zodanig uit de hand lopen dat misdaad en veiligheid samen criminele zaken regelen. Komt aan het licht en wordt berecht. Zit in de gevangenis, en dan komt het verhaal. Iemand die veel weet, de vuile was van een systeem dreigt buiten te hangen, die ruimt men niet zomaar uit de weg. Hij zou praten zij hij, wel hij zal een tijdje in de safehouse verbleven zijn om dan met een andere id de wereld in te gaan. Het feit dat deze systemen gebruikt worden, waarom zou men dat bij Patrick Haemers niet gedaan hebben.

122

Re: Aalst: Proloog

Murcielago wrote:

Dus in NY loop ik de straat op en kruis op een bepaald ogenblik een man, een man waarmee ik heel even oogcontact had.

Ik dacht dat je een foto van hem zag in een krant. Nu mijn vraag: zag je die flits van zijn ogen of nog meer? Want ik denk persoonlijk dat die man dan plastische chirurgie zou doen, hij was dat al van plan. Ik heb dit ook gelezen, op deze site bij hoofdstuk Haemers.

Murcielago wrote:

Maar blijkbaar zijn er nog mensen die die stelling geloven dat Patrick Haemers leeft.

Ik heb dit ook al gedacht, maar ik heb al zoveel gedacht i.v.m. dit dossier. Wat het verhaal kracht bij geeft is het feit dat er miljoenen van een rekening zijn verdwenen waar alleen Patrick Haemers aan kon (en ik denk ook zijn pa Achille), ik heb dit eens ergens gelezen. Kan iemand dit bevestigen?

Re: Aalst: Proloog

Meer als 6 miljard mensen en net jij, Murcielago, die bij een overal aanwezig was, komt de dood gewaande Patrick Haemers tegen in New York... Dat lijkt me, zeer persoonlijk, al te veel toeval.

124 (edited by club_le-happy-few 10-10-2009 19:33)

Re: Aalst: Proloog

Die geruchten waren er al van in het begin. Het zogezegde lijk van Haemers zou vervangen zijn door echte dode. Gevangenispersoneel werd die dag uit die buurt gehouden. Het is wel vreemd. In 1993, kort op elkaar Patrick en Erik. Z'n vader verhuist haast gelijktijdig naar Frankrijk. Ik heb verhalen gehoord dat hij in Paraguay zou verblijven (waar Bultot ook al zat).

Andere identiteit krijgen en plastische chirurgie is best mogelijk. Deze discussie is al 1000x gevoerd. Er was een agent die beweerde dat het wel degelijk om het lijk van Patrick ging. Maar die kan ook omgekocht zijn. En waarom krijgt Tyack het geld toegewezen dat eigenlijk van De Post is? Dan heeft ze nog de pretentie te zeggen dat ze dat geld niet nodig heeft.

Hoorde ook verhaal dat chauffeur (weet niet welk soort chauffeur) een vermomde Haemers jaren na zijn dood moest vervoeren van één of andere luchthaven naar feestje in België en hiervoor ruim 20 000 € kreeg. Heb hier m'n twijfels over. Sommige mensen lijken erg op mekaar. NY lijkt me niet een geschikte locatie voor Patrick Haemers. Baseer je eerst op de dingen die je zeker weet.

Heb je Patrick Haemers en Murat Kapllan effectief op de parking herkend? Hoe wisten ze je je woonplaats? (observatie voordien omdat je er veel rondliep, contacten van je?). Ik las een getuigenis van overlevende in Braine L'Alleud en die heeft het over een reus (1m90) met normale bouw, en twee mannen met gemiddelde grootte die eerder zwaar gebouwd waren. Ze werden eerder als vrij kalm beschreven.

De reus gebruikte wel de zin: "Bouge pas ou je te coupe en deux." Een uitspraak die gebruikt word in militaire kringen bij o.a. gebruik van mitraillette. Was in perfect Frans. Geen accent of dialect herkenbaar.

Re: Aalst: Proloog

Kijk, er zijn al zovele theoriëen geweest, ik weet enkel dat ik die blik nooit meer vergeet. Er wordt veel gepraat over de pre en post overval periode in Aalst. Een man loopt The Fox binnen en zou "'t is gebeurd" geroepen hebben. Iemand zou een radiostation gebeld hebben, anderen hebbenbekende gangsters in het centrum gezien enz. De enige plausibele uitleg die enigszins klopt met wat ik zag, zijn de verklaringen van de lopers, sporters in de dreef. Het is ook merkwaardig dat er foto's bestaan en die bovendien op dit forum staan, van de plaats waar ik op een ogenblik een groot persoon zag uitstappen. Denken jullie dat ik kan fantaseren of uitvinden?

Ik, noch mijn familie, vrienden hebben hier nooit om gevraagd. Hoe kon ik weten hoeveel overvallers er binnen waren, ik heb wel handelingen gezien aan de Parklaan die blijkbaar alleen ik gezien heb, misschien heeft men mij daarom onder druk gezet. Dit is nu net wat het dossier niet nodig heeft. Waarom twijfel je? Werd mijn stelling onderzocht? Hoe komt Murat Kapllan aan mijn adres, ook later als ik mijn eigen gezin heb wist hij mij te vinden. Deze last heb ik al altijd moeten dragen, niet begrepen worden. Ik kan mij vergissen en heb mij waarschijnlijk dikwijls dingen ingebeeld zoals in NY maar laat mij enkel het recht behouden om een oordeel te vellen over wat ik zag.

Het is in feite een schande dat ik alweer in twijfel getrokken wordt. Velen lijken op elkaar, maar naar mijn gevoel is 1m90 geen gemiddelde grootte, laat staan met blauwe ogen en een pukkel op het gezicht en met vrienden zoals Murat Kapllan. Ja, het enige dat klopt is dat hij inderdaad kalm was, maar dat was het plan. Mij viel het op omdat hij in de omgekeerde richting de Delhaize binnen ging, in de richten waar mensen naar buiten stormden. Op dat moment waren er geen veiligheidsmensen meer te bespeuren. Vermits hij uit een gelijkaardige voertuig, geen GTI, kwam gestapt viel mij dit op. Ik kan je met zekerheid ook bevestigen dat er mensen danig geschokt waren door dit voorval en vandaag nog steeds met angst leven.

Welke discussie is dat nu, perfect Frans, "je te coupe en deux". Ze mochten het nu nog uitgetypt hebben, de feiten zijn gebeurd en één ding staat vast; het mag niet geweten worden. Voila, ik meende nochtans andere steun te verwachten. Hier stopt het weer voor mij en trouwens van waar komt jou interesse in dit dossier. Lees letterlijk in mijn geval, je krijgt de gelegenheid om naar getuigen te luisteren. Zoek verder naar wat je niet zal vinden en al de rest weet je al. Alleen spijtig dat een mens dreigt te vervallen in fouten die reeds gemaakt zijn ... zonde. Arm België, ondergedompeld in de miserie van het spaargeld van miljardairs met macht. We zagen de ontsnapping van Murat Kapllan in het lang en breed op tv, de dood van een betrokkene, als dader maar ook als mens, werd even snel gemeld. Veel succes.

Re: Aalst: Proloog

Dat van New York weet ik niet. De rest kan ik zeker geloven.

127

Re: Aalst: Proloog

Murcielago wrote:

Denken jullie dat ik kan fantaseren of uitvinden. Ik, noch mijn familie, vrienden hebben hier nooit om gevraagd.

Ik geloof u een ook de anderen geloven u hier. Daar moet je niet aan twijfelen man. Ik wil daar altijd eens over praten, want er word veel geschreven en gezegd waar ik vraagtekens bij heb. Ik was toen het allemaal gebeurde maar 3 jaar, ik ben over een jaar of 4 het allemaal gaan beginnen lezen en volgen. Je leest veel maar van wat zijn we zeker? Van de feiten en slachtoffers. U familie was daar bij betrokken en hoeveel kunnen dit nog na vertellen van de betrokkene slachtoffers die op de plaats van de overval waren? Naar mijn weten niet zoveel, jij en die gast die zijn vader verloor in Eigenbrakel, Djurovski of zoiets, in 1985, in 1983 een paar kinderen in Temse en van een juwelier.

Murcielago wrote:

Mij viel het op omdat hij in de omgekeerde richting de Delhaize binnen ging, in de richten waar mensen naar buiten stormden.

Dat zal kloppen,want het was de bedoeling om de Delhaize ingangen en uitgangen te blokkeren. Mijn vraag daarover: Langs waar zijn jullie naar binnen gegaan? En hoe,te voet of met de wagen? Dus 3 man langs de parkingsingang en ene langs de andere.

Murcielago wrote:

Hoe komt Murat Kapllanaan mijn adres, ook later als ik mijn eigen gezin heb wist hij mij te vinden.

Wie zoekt die vind zeg ik: telefoonboek, via via. Maar je moet je niet afvragen hoe hij aan u adres komt maar waarom hij u adres moest weten. Verder de situatie met die nummerplaten met u grootvader. Nog zoiets, waar vindt men die wagen? In Elsene op het Flageyplein. Waarom werden zijn kentekens gebruikt? Men wist niet alleen U wonen blijkbaar...maar heel de familie.

Re: Aalst: Proloog

Renne, mag ik eerst eens wat vragen? Waarom kwam jij in contact met dit dossier? Ik zou het echt graag weten, dan lijkt het me opportuun eens af te spreken.

  1. Mijn ouders belden vrij snel de politie, mijn vader is de volledige duurtijd van de overval, aan de telefoon geweest. Er werd veel vragen gesteld. Hij is in die 25 jaar misschien 5 à 6 maal bij de politie geweest, met steeds merkwaardige toestanden.

  2. Ik vrees dat jij denkt dat ik dvds ben, maar dat is niet zo.

  3. Deels kan uw verhaal kloppen, want ook familie van mij kreeg bezoek. In dezelfde periode dan mij werden zo, weliswaar op een andere manier benaderd.

  4. Renne, jij bent er dichtbij denk ik. Mijn grootste angst is dat ik nu met een bevestiging klaar zit, volgens een theorie waaraan jullie gedacht hebben maar nooit bevestigd zagen, omdat er geen verklaringen waren in die richting. Weet dat ik de 4e man gezien heb, de robotfoto's heb ik al uren bekeken en herken hem daar niet in. Daarom dat ik vrees dat er bepaalde pistes nog open liggen. De man die ik zag is zogezegd dood. IK moet je spreken. Maar laat mij aub weten wie je bent, ook al mocht je van de politie zijn wens ik te praten. Maar hou er rekening mee dat ik geen gekke toestanden wil, ik doorbreek de stilte omdat ik 2 jaar geleden iets ingrijpend meemaakte en waardoor ik nog meer de behoefte voelde om mijn verschrikkelijke ervaring te bespreken. Ook rekening houden dat niemand dit weet, Het familielid dat verklaringen aflegde indertijd, heeft enkel verteld wat hij/zij zag, dit volstond om wrevel te veroorzaken bij sommigen.

Ik zie jouw bericht tegemoet,

129 (edited by Renne 12-10-2009 20:49)

Re: Aalst: Proloog

Murcielago wrote:

Ik vrees dat jij denkt dat ik dvds ben, maar dat is niet zo.

In tweede instantie dacht ik dat even ja omdat je zo sprak over die blik in NY, maar je stond er in ieder geval dicht bij. Maar dat blijft mij om het even.

Murcielago wrote:

Renne, mag ik eerst eens wat vragen? Waarom kwam jij in contact met dit dossier? Ik zou het echt graag weten, dan lijkt het me opportuun eens af te spreken.

Murcielago, daar heb ik een paar redenen voor. De eerste is simpel gewoon uit interesse. Ik lees veel over zulke zaken, dat begint met een boekje hier en daar en dan sloot ik mij aan op een MSN-forum. Toen heb ik in Aalst iemand aan de toog leren kennen, alé niet leren kennen, en die was ook een gangster geweest en zijn broer ook. Dat verhaal hield mij bezig. Daar (via dat forum) leerde ik iemand kennen - over 5 jaar of zo - die man heeft mij het één en ander verteld waar ik even pal van stond. Die man zijn verhaal geloof ik 100%, want er zijn te veel toevalligheden en hij heeft stukken aan elkaar geknoopt die kloppen. Dus wat in het begin een sterk vermoeden was voor hem, daar is hij nu sterk van overtuigd. Ook bij politie geweest maar niet geholpen in eerste instantie toch, en in tweede ook.

Murcielago wrote:

Renne jij bent er dichtbij denk ik. Mijn grootste angst is dat ik nu met een bevestiging klaar zit, volgens een theorie waaraan jullie gedacht hebben maar nooit bevestigd zagen, omdat er geen verkalringen waren in die richting.

Hou er rekening mee dat alles wat hier staat, nog maar een topje is van de ijsberg. Ik zit er dicht bij omdat ik weet van wie ik alles gehoord heb en die man liegt niet. Hij kan niet liegen.

Murcielago wrote:

Maar laat mij aub weten wie je bent, ook al mocht je van de politie zijn wens ik te praten. Maar hou er rekening mee  dat ik geen gekke toestanden wil, ik doorbreek de stilte omdat ik 2 jaar geleden iets ingrijpend meemaakte en waardoor ik nog meer de behoefte voelde om mijn verschrikkelijke ervaring te bespreken.

Ik ben zeker niet van de politie, als je op mijn naam klikt in mijn posts kan je mij normaal een e mail sturen. Lukt het niet laat het dan weten.

130 (edited by Raf 12-10-2009 17:20)

Re: Aalst: Proloog

Om nog even terug te komen op 'de waarschuwingen' en om de stemming er een beetje in te houden: Dit is het nummer dat de "bende van Hofstade" aanvroeg voor "de bende van Nijvel": De marlets, te voet naar scherpenheuvel » YouTube

Let op de tekst: "zeg mannen luister naar mijn plannen", "maar of we er geraken is de vraag ...", "met zoveel kroegen langs de baan".