511

Re: Aalst: Vlucht

FreCR, ik moet vaststellen dat alles wat met de Rijkswacht, Staatsveiligheiden Kester heel gevoelig ligt? Ik stel alleen feiten vast en leg de puzzel in elkaar en tot nu stopt elk spoor in Kester. Inderdaad, niemand heeft ze (tot nu) in de militaire basis gezien en weet je ook dat daar niemand woont en er ongezien kunt naartoe rijden! Ik kaats de bal terug naar u en vraag u mening waar ze dan wel naartoe zijn gereden? Het Bois de la Houssière telt al niet meer mee want dat is overduidelijk een dwaalspoor.

512

Re: Aalst: Vlucht

FreCR wrote:

Wellicht zitten die meer - dan - 100 mensen die ze moeten gepasseerd zijn .

Welke honderd mensen en waar zouden die dan moeten zijn? Waar zijn de bewijzen van die honderd mensen?

FreCR wrote:

Kenza, weet je dit met 100% zekerheid dat dit zo was eind 1985? Ik heb namelijk luchtfoto's van Groot-Aalst waar geen enkel obstakel op te zien is op de plaats waar nu de Mazda garage is die het zicht zou kunnen belemmeren. Verder merk ik op dat je weldegelijk kan zien als een auto rechtsaf zou inrijden.

Welke luchtfoto en wat is de datum van die foto? En erbij, de getuige verklaart dat hij te laag stond om te zien naar waar de Golf reed. Stond er iets in de weg of niet? Het doet er helemaal niet toe.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

513

Re: Aalst: Vlucht

Er stond een soort chalet-barak, eigen aan de tijd in de jaren '80. Het frituurtje stond juist op de hoek waar nu de Mazda-garage is gevestigd. Het plafond was zeer laag, vandaar de naam Het Laag Plafond. Een tijd later is de frituur naar de overkant verhuisd onder dezelfde naam. Maar inderdaad, het doet er niet toe. Pieter DB zijn bedoelingen zullen wel goed zijn maar dat de Golf rechtsaf is geslagen klopt totaal niet.

514

Re: Aalst: Vlucht

kenza wrote:

FreCR, ik moet vaststellen dat alles wat met de Rijkswacht, Staatsveiligheiden Kester heel gevoelig ligt?

Bij wie?

kenza wrote:

Ik stel alleen feiten vast en leg de puzzel in elkaar en tot nu stopt elk spoor in Kester.

Welke feiten stel je dan vast? Als we er van uitgaan dat de GTI die de schepen-zoon heeft gezien, de juiste is, dan is dat de plaats-van-laatst-gezien. Dat is dus aan de lichten van Leerbeek. Elk spoor stopt dus in Leerbeek.

De Ninoofsesteenweg is een lange baan waar je goed kan door-vlammen en waar er op sommige plaatsen amper tot geen bebouwing is (en was). Dat ze dus niet opgemerkt zijn lijkt me niet zo onrealistisch.

Ik heb eventjes de berekening gemaakt: als je van de plaats-van-laatst-gezien (Leerbeek) tot aan het grondgebied van Halle rijdt via de Ninoofsesteenweg aan een gemiddelde snelheid van 165 km/u, dan doe je er 2,5 minuten over.

Hebben ze richting Halle gereden? Dat weet ik niet, er zijn geen getuigen van (denk ik?). Zijn ze langs ergens anders naar ergens anders gereden? Dat weet ik niet, ook daar zijn ook geen enkele getuigen van.

kenza wrote:

en weet je ook dat daar niemand woont

Blijkbaar leg je de puzel met de verkeerde gegevens. Er staan (en stonden) in de zeer dichte omgeving wel huizen.

kenza wrote:

Ik kaats de bal terug naar u en vraag u mening waar ze dan wel naartoe zijn gereden?

Ik ben blij dat je interesse hebt in mijn mening. Mijn mening is:als je er niet bij zat in de wagen of je bent geen ooggetuige, dan kan je onmogelijk op die vraag antwoorden. Als je dat toch zou doen, dan is dit pure speculatie. Ik ben van mening dat je u beter houdt aan de gekende gegevens en feiten. Aangezien ik niet in de GTI zat en aangezien ik geen ooggetuige ben, kan ik niet op uw vraag antwoorden.

the end wrote:
FreCR wrote:

(...) Wellicht zitten die meer-dan-100 mensen die ze moeten gepasseerd zijn.

Welke honderd mensen en waar zouden die dan moeten zijn? Waar zijn de bewijzen van die honderd mensen?

Ik zeg niet dat er meer - dan - 100 getuigen zijn, ik zeg dat ze meer - dan - 100 mensen gepasseerd zijn als ze de snelste/beste route naar de Kesterheide zouden gereden zijn.

Waar zijn de bewijzen van die honderd mensen: ik gebruik cijfers van FOD Economie en gegevens van het Kadaster om "vast te stellen" dat ze meer-dan-100 mensen moeten gepasseerd zijn via die route (en in feite zelfs meer-dan-200).

kenza wrote:

Er stond een soort chalet-barak eigen aan de tijd in de jaren '80. Het frituurtje stond juist op de hoek waar nu de Mazda-garage is gevestigd. Het plafond was ze zeer laag vandaar de naam Het Laag Plafond. Een tijd later is de frituur naar de overkant verhuisd onder dezelfde naam. Maar inderdaad, het doet er niet toe. Pieter DB zijn bedoelingen zullen wel goed zijn maar dat de Golf rechtsaf is geslagen klopt totaal niet.

Omdat je graag de bal terug kaatst: wie heeft gezien dat ze NIET rechtsaf zijn gereden?

Ik plaats bij deze ook eventjes een "sfeerbeeld" van delen van de Ninoofsesteenweg (tussen Leerbeek en Halle) zodat mensen die de baan niet al te goed kennen een idee kunnen vormen over waarom ze misschien door niemand gezien zijn en over het waarom ze aan hogere snelheden hebben kunnen rijden:

https://image.ibb.co/mYqdq9/ninoofsesteenweg_ne.jpg

Non semper ea sunt quae videntur

515

Re: Aalst: Vlucht

Een opmerking i.v.m. bovenstaande post: men moet de baan in zijn staat van toen zien met de verlichting van toen (het was donker). Bovenstaand heeft in niet echt het juiste sfeerbeeld. Dit dit was een heel donkere baan en in tegenstelling van wat men zou denken niet zo ideaal. Plus, er is veel meer geweten dan er op het forum staat. Erbij, het is niet altijd het meest logisch wat de daders doen, de plaats waar ze de aanslag plegen in Aalst is niet echt een logische keuze. De politie was er heel erg vlug, het had heel anders kunnen aflopen.

Daar begint het speciale van de vlucht al, het wachten op de parking, de stilte en dan de dader die naast de Golf richting steenweg stapt en de Golf die langs of tussen de ordediensten door vertrekken.

Er zijn veel makkelijker en logischer (en vooral zonder het zinloos geweld) overvallen en of aanslagen te bedenken dan deze. Het is bijna het meest onverwachte doen ze. De meeste agenten of rijkswachters hun eerste reactie was logischerwijze naar de voorkant gaan.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

516

Re: Aalst: Vlucht

Is de Ninoofsesteenweg een onderdeel van wat men noemt "de oude Romeinse weg" die doorloopt tot Mons?

517

Re: Aalst: Vlucht

Neen LEO, dat zou de Edingsesteenweg moeten zijn.

Re: Aalst: Vlucht

Ja, dat is de Edingensesteenweg, Kenza. De Steenweg Asse-Edingen is een oude Romeinse steenweg. Deze steenweg kruist de Ninoofsesteenweg aan het kruispunt te Leerbeek. Deze oude Romeinse steenweg loopt verder vanaf Leerbeek altijd rechtdoor (chaussée Brunehault). Op het einde van deze oude Romeinse steenweg passeer je achter de SHAPE in Casteau en je komt uiteindelijk uit op de steenweg Mons-Ath. Hier neem je rechts en een tiental km verder ligt het SHAPE-vliegveld van Chièvres.

Je moet eens kijken op een kaart en je ziet dat je vanuit Leerbeek vlot tot achter de SHAPE in Casteau geraakt of nog verder op het SHAPE-vliegveld van Chièvres. Ik doe deze oude Romeinse Steenweg (chaussée Brunehault) regelmatig met de moto.

519

Re: Aalst: Vlucht

Inderdaad, heel wat zijstraten noemen heirbaan of herreweghe.

520

Re: Aalst: Vlucht

the end wrote:

Een opmerking i.v.m. bovenstaande post: men moet de baan in zijn staat van toen zien met de verlichting van toen (het was donker). Bovenstaand heeft in niet echt het juiste sfeerbeeld.

Bij mijn weten is de baan inclusief verlichting hedendaags hetzelfde als in 1985 zonder al te grote veranderingen. Of dit nu een donkere baan was of niet en daardoor niet zo ideaal was: ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de GTI-chauffeur van de Bende van Nijvel zich daar niet al te veel om maakte en dat zijn snelheid eerder aan de hoge kant was.

the end wrote:

Dit dit was een heel donkere baan

Daarmee geef je een mogelijke reden waarom ze misschien niet gezien zijn.

the end wrote:

de plaats waar ze de aanslag plegen in Aalst, is niet echt een logische keuze

Behalve de parking met weinig vluchtmogelijkheden is Aalst bijna de meest logische keuze (maar dat is voor een ander topic).

LEO wrote:

Is de Ninoofsesteenweg een onderdeel van wat men noemt "de oude Romeinse weg" die doorloopt tot Mons?

Neen, het gaat om het stuk "Ninoofsesteenweg" die deel uitmaakt van de N28 (N28 op Wiki » wikipedia.org)

Non semper ea sunt quae videntur