Re: Aalst: Vlucht

Het stuk van Leerbeek naar Halle toe vind ik persoonlijk nog steeds een stuk waarop goed kan doorgereden worden. In Pepingen staat nu een flitspaal, maar verder belet niets jou om sneller te rijden dan de toegelaten snelheid. Het is er donker 's avonds/'s nachts, maar ook een heel recht stuk. Buiten enkele puntjes, moet het zeer makkelijk geweest zijn om een snelheid van +165km/u aan te houden.

Op Google Maps staat echter nog steeds de oude steenweg. In Pepingen hebben ze de infrastructuur aangepast waardoor je niet echt meer in volle vaart door Pepingen kan vliegen. De weg hoe hij nu is, lijkt mij iets meer bochtenwerk dan vroeger. Aangezien ik vrij jong ben (en zeker nog geen rijbewijs had voor de werken), kan iemand uit de buurt dit misschien bevestigen?

522

Re: Aalst: Vlucht

viloskovic wrote:

Het stuk van Leerbeek naar Halle toe vind ik persoonlijk nog steeds een stuk waarop goed kan doorgereden worden.

Dat klopt. Van Leerbeek tot in Halle een baan rechtdoor zonder verkeerslichten. Aan de kruising van de Ninoofsesteenweg met de Steenweg op Bellingen in Pepingen, waar er hedendaags een flitspaal staat en er verkeerslichten zijn, daar stonden in 1985 toen nog geen verkeerslichten. De zijwegen van de Ninoofsesteenweg tussen Leerbeek & Halle moesten allemaal voorrang verlenen aan de Ninoofsesteenweg. Er zijn lange stukken die kaarsrecht lopen en je volle snelheid kan halen. Een eventuele voorligger die je wil inhalen zie je zonder probleem van zeer ver. Eventueel tegenliggend verkeer ook. Enkel als je door Pepingen zelf rijdt moet je misschien wat aandachtiger zijn, maar dat is maar een +- 500 meter waar je misschien beter geen topsnelheid vlamt.

viloskovic wrote:

In Pepingen hebben ze de infrastructuur aangepast waardoor je niet echt meer in volle vaart door Pepingen kan vliegen. De weg hoe hij nu is, lijkt mij iets meer bochtenwerk dan vroeger.

Bij de foto hieronder,  bovenstaand de huidige situatie, onderstaand de situatie hoe die was voor 2015. En dat puntje (aan het centrum van Pepingen) was dan het "drukste" punt je tegen kwam. smile

https://image.ibb.co/cvQtOU/pepingenkaart_ne.jpg

Zoals ik eerder schreef, aan 165 km/u ga je van Leerbeek tot aan grondgebied Halle op amper 2,5 minuten. Dat ze sneller reden dan 165 km/u, dat is goed mogelijk, dus deden ze er zelfs minder lang op. Of ze effectief langs daar verdwenen zijn, daar heb ik geen idee van. Maar als ze deze weg kozen, dan konden ze op korte tijd een serieuze afstand overbruggen.

Non semper ea sunt quae videntur

523

Re: Aalst: Vlucht

FreCR, dit spoor is in een vorig leven voor waarheid genomen en vooral door Eddy Vos. Ook is dit spoor ontelbare keren onderzocht met als resultaat nul komma nul nul, dus klopt er iets niet en is het zoals ik vermoed een dwaalspoor waar iedereen intrapte. Het punt blijft; waar zijn ze in Kester verdwenen?

524

Re: Aalst: Vlucht

kenza, ik waardeer je inzet geduld en volharding, ik vermoed in tegenstelling tot anderen dat jij totaal geen persoonlijk belang hebt van waar de daders in hemelsnaam naar toe gereden zijn.

Over manipulatie, misschien moet er gekeken worden of iemand belang heeft bij een bepaalde vluchtweg en of de argumenten die erbij gesleurd worden elementen zijn die terug te vinden zijn in het dossier?

Manipulatie is in de psychologie een begrip waarmee bedoeld wordt: de wijze van overtuigen van een persoon, om tot een bepaald idee van een zaak of een ander te laten komen door middel van beïnvloeding bij die persoon van zijn persoonlijke levenssfeer, zijn persoonlijke (geloofs)overtuiging zonder daarbij ter zake doende argumenten te gebruiken. De grens tussen manipulatie en normale beïnvloeding is nauwelijks te trekken; alleen de twee uitersten zijn herkenbaar. Een manipulator manipuleert om zijn of haar voordeel te krijgen en gaat vaak plannend te werk om zijn of haar doel te bereiken.

Voor degene die echt inhoudelijk zoeken, zijn er via de omgeving De Staerke nu éénmaal wel aanwijzingen dat ze niet rechtdoor gereden zijn. Plus de fabel van vlug vlug rap rap is in "tegenstelling" met de tijdsmetingen "meten is weten".

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

525

Re: Aalst: Vlucht

kenza wrote:

Het punt blijft waar zijn ze in kester verdwenen

kenza, ik wil niet moeilijk doen maar gelieve de juiste plaatsnamen te gebruiken. Ze zijn NIET in Kester verdwenen maar in Leerbeek  (beide een deelgemeente van Gooik).

Ze zijn ook niet in Leerbeek verdwenen maar ze zijn in Leerbeek uit het zichtveld van de achtervolgende schepen-zoon gegaan omdat deze niet zo zot was om door het rood te rijden. Dat is een enorm groot verschil.

De schepenzoon heeft de achtervolging aan de lichten van Leerbeek gestaakt, en daarmee stopt ook de achtervolging en daarmee stopt ook het verhaal. Al de rest wat er verder over verteld wordt: dat zijn ofwel leugens, ofwel hypotheses ofwel verzinsels.

Blijkbaar is dat voor sommigen moeilijk om te aanvaarden dus verzinnen ze tot in de oneindigheid maar wat verdere theorieën aan. Is het nu ZO moeilijk om zich aan de "gekende feiten" en "gekende sporen" te houden?

the end wrote:

kenza, ik waardeer je inzet geduld en volharding, ik vermoed in tegenstelling tot anderen dat jij totaal geen persoonlijk belang hebt van waar de daders in hemelsnaam naar toe gereden zijn.

Ik vraag me sterk af wie de "anderen" zijn en wat hun persoonlijk belang zou kunnen zijn.

Non semper ea sunt quae videntur

526

Re: Aalst: Vlucht

FreCR wrote:

Ze zijn ook niet in Leerbeek verdwenen maar ze zijn in Leerbeek uit het zichtveld van de achtervolgende schepen-zoon gegaan omdat deze niet zo zot was om door het rood te rijden. Dat is een enorm groot verschil.

De schepenzoon heeft de achtervolging aan de lichten van Leerbeek gestaakt, en daarmee stopt ook de achtervolging en daarmee stopt ook het verhaal. Al de rest wat er verder over verteld wordt: dat zijn ofwel leugens, ofwel hypotheses ofwel verzinsels.

Tja kenza, we moeten stoppen, met zoeken naar waar ze gereden zijn. Getuigen en of bronnen het doet er niet toe. We zullen er maar niets achter zoeken zeker. Misschien dat FreCR meer weet over de vluchtroute als je zijn inzet bekijkt, tja naar waar zou het zijn? Bij hem stopt het verhaal blijkbaar.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

527

Re: Aalst: Vlucht

... Chiévres!

528

Re: Aalst: Vlucht

the end wrote:

Tja kenza, we moeten stoppen, met zoeken naar waar ze gereden zijn

Neen je moet niet stoppen met "zoeken", je moet stoppen met gegevens "verzinnen".

the end wrote:

Getuigen en of bronnen het doet er niet toe

Wie de getuige/bron is maakt me niet veel uit voorlopig, maar ik ben wel eens benieuwd WAT een getuige/bron EXACT heeft gezegd dat ze rechtsaf zijn gereden naar daar, of wat de (im)materiële bewijzen zijn. Volgens mij is er geen enkel (im)materiëel bewijs en kan je dus even goed met de theorie "ze zijn op kroegentocht geweest" (wat onzin is uiteraard) afkomen.

the end wrote:

Misschien dat FreCR meer weet over de vlucht route als je zijn inzet bekijkt

Zoals ik al verschillende keren heb vermeld:

  • ik weet niet wie de daders zijn

  • ik weet niet wie (als er al zijn) de opdrachtgevers zijn

  • ik weet niet wat de motieven van de daders waren

  • ik weet niet wat de motieven van de eventuele opdrachtgevers waren

  • ik weet niet welke "officiële" bendefeiten allemaal effectief aan elkaar gekoppeld kunnen/mogen worden

  • ik weet niet welke criminele feiten die niet aan de Bende van Nijvel gekoppeld zijn, wel zouden moeten gekoppeld worden

  • ik weet de vluchtroute van Aalst niet

  • ik weet niet als ze ooit in het "bois de la Houssière" geweest zijn

  • ik weet niet of Bouhouche & Beijer effectief betrokken zijn

  • ik weet niet als er Bende Haemers-leden effectief betrokken zijn

  • ik weet niet als er Bende Farcy-leden effectief betrokken zijn

  • ik weet niet of de Borains een rol hadden

  • ik weet niet als WNP leden er iets mee te maken hadden

  • ik weet niet als er Gladio-toestanden meespelen

  • ik weet niet als de Staatsveiligheid er iets mee te zien had of op de hoogte was

  • ik weet niet als de Rijkswacht-top er een hoofdrol in speelde

  • ik weet niet als er militairen of ex-militairen of huurlingen deel namen aan de raids

  • ik weet nog veel andere zaken ook niet

Wat ik allemaal niet weet, dat is niet zo interessant vermoed ik. Wat ik allemaal wel weet, is wellicht veel interessanter. Die lijst is helaas veel korter:

  • ik weet dat er hier enorm veel verzinsels/onjuistheden/bullshit geschreven staat

Om terug te keren op uw vraag of ik meer weet over de vlucht route: Neen, ik weet niet meer over de vlucht route. Ik weet dat er een getuigenis is (de schepen-zoon) die een GTI (die in aanmerking komt als dader-wagen) gevolgd heeft tot aan de lichten van Leerbeek. Meer weet ik niet.

Als er een getuigenis opduikt die ze nadien nog ergens anders heeft gezien, dan kan er daar wat mij betreft zeker rekening mee gehouden worden. Als er echter iemand is die geen getuige of eender wat is, zomaar wat natte-vinger-werk doet en zomaar wat locaties zit te verzinnen, zonder zelfs ook maar enig bewijs of zonder zelfs ook maar enige begin-van-bewijs kan voorleggen, en daar bovenop zelfs "bewijzen" voorlegt die ofwel verzonnen zijn ofwel er overduidelijk totaal niets mee te maken hebben ofwel zelf gecreëerd zijn (ik viseer niemand, ik spreek in het algemeen): sorry maar met zo een "spoor" hoeft dan geen rekening gehouden te worden. Zo'n bericht-van-spoor moet naar mijn mening zelfs verwijderd worden want dat helpt nu eens echt niemand vooruit (integendeel !).

Maar zoals in bovenstaande opsomming van wat-ik-niet-weet lijst duidelijk is: ik weet heel veel niet, ik zou het graag weten, en ik denk dat er hier veel mensen zijn die het graag zouden weten. Antwoorden geven op de zaken wat ik niet weet d.m.v. onjuiste gegevens waardoor ik (en andere mensen) het verkeerde antwoord hier lezen. Dat helpt ons niets verder. Ik lees liever geen antwoord op een van de vele vragen, dan dat ik het foutieve antwoord lees.

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Aalst: Vlucht

the end wrote:
retrophilips33 wrote:

Ik snap niet welk punt je hier wil maken. Het nieuwe model Golf 2 GTI uit leverbaar in 1985 had 112pk en ging van 0 naar 100 in 10,3 seconden (ja dus nog trager als het oude model). De Golf 1 GTI deed dit in 8,7seconden. De 16v met 129 pk is pas in maart geïntroduceerd in de Golf 2 GTI dus die hebben ze met zekerheid niet gehad.

Een punt wil ik niet maken, gewoon de gegevens die er beschikbaar zijn opsommen. Met de eigenschappen van de wagens had ik me nog niet bezig gehouden. De komende tijd zal ik die weg eerst eens gaan bekijken dit zal al een beter beeld geven i.v.m. de bochten en het voorbijsteken.

Over de Golf type II van Wikipedia:

  • 1.8 GTI, 1.781 cm³, 4-in-lijn, 112 pk, 157 Nm, 909 kg, 9,7 s, 191 km/h, 1984 - 1986

  • 1.8 GTI 16V, 1.781 cm³, 4-in-lijn, 139 pk, 168 Nm, 933 kg, 8,6 s, 208 km/h, 1985 - 1986

Welke type Golf ze hadden weten we niet, maar ze hadden de gewoonte om nieuwe of de nieuwste modellen te stelen en die ook aan te passen en of op te drijven. Of dit ook zo was met de daderwagen weten me niet maar de kans is wel heel groot. Ze zullen hem ook wat lichter gemaakt hebben. Hoeveel de achterzetel in zijn geheel weegt weet ik niet, maar al het overtollige eruit maakt de wagen lichter wat de acceleratie iets ook verhoogt.

Tweede-x: De Golf 2 GTi 16V is pas in maart 1986 geïntroduceerd. Is dan tevens de getuige 100% zeker en betrouwbaar een bewezen bron? De ene keer is het een driedeurs en de andere keer een vijfdeurs, wat ik er tot op heden van begrijp. De vijfdeurs als 16v is nog later leverbaar geworden als maart 1986.

530

Re: Aalst: Vlucht

Het kan de gewone 112 pk Golf GTI zijn. De getuige; het zijn er 2 die dan elkaar nog eens gezien hebben doordat de BMW-rijder erachter gereden is. En de elementen i.v.m. de Golf komen overeen met wat de getuige van de E40 zegt. Over het aantal deuren is het zonder de Golf te vinden moeilijk uitsluitsel te geven, maar Vos zocht toch een vijfdeurs op basis van getuigen. Ergens is een vijfdeurs met de grote dader achterin de koffer de meest logische en praktische.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.