531

Re: Aalst: Vlucht

LEO wrote:

... Chiévres!

hmm Ik sluit niks uit maar vind het onwaarschijnlijk dat de Amerikanen het risico van een spoor naar een Amerikaanse basis zouden tolereren.

532

Re: Aalst: Vlucht

Dat is het juist, er is geen spoor! Ze zijn niet in lucht opgegaan, maar mogelijk in de lucht gegaan!

533

Re: Aalst: Vlucht

Om een beeld te krijgen van het voorbijsteken door de Golf van de tweede wagen op 1 km van het kruispunt heb ik wat berekeningen gemaakt. Het voorbijsteken van die wagen is ongeveer 180 à 200 voor de laatste bocht (het einde van de s). Als de getuige 100 km per uur rijdt (schatting om een berekening te kunnen maken) en de daders 150 (ongeveer volgens getuige) dus een verschil van 50 km/u aan een snelheid van 150km/u. Als je bijvoorbeeld 20m neemt dat nodig is om een wagen voorbij te steken, 5m ervoor en 5m erachter., dan heeft de daderwagen ongeveer 60 meter nodig en moet die wagen 1s48 spookrijden (als die 150 km/u rijd), dit is aan de ruime kant gemeten.

Als het op die plaats gebeurt, is het voorbijsteken komt er vlak na het verraderlijkste van die bocht, ze hadden er alle baat bij om zo vlug mogelijk die getuige voorbij te steken zodat ze dit voor die bocht kunnen doen, afstand om af te remmen was er dan genoeg.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

534

Re: Aalst: Vlucht

the end wrote:

en moet die wagen 1s48 spookrijden (als die 150 km/u rijd), dit is aan de ruime kant gemeten.

Ik raad niemand aan om dit in praktijk te testen.

Aan 150 km/u op minder dan 1,5 sec. u van het rechter naar het linker rijvak plaatsen om vervolgens een wagen die zichzelf ook aan 100 km/u verplaatst in te halen om daarna uzelf terug van het linker naar het rechter rijvak te plaatsen... Straf als je dat op minder dan 1,5 sec. kan.

Non semper ea sunt quae videntur

535

Re: Aalst: Vlucht

Ik mag het eigenlijk niet zeggen maar ik heb samen met 3 forumleden de reconstructie gedaan met een wagen dat bijna 4 keer zoveel pk heeft als een Golf GTI uit 1985 en als je scherp in de bocht gaat, moet je de wagen inderdaad een stuk links houden om vervolgens u terug recht te trekken. Je hebt het meeste snelheidsrendement als je uw wagen zo recht mogelijk laat rijden, bv. door bochten af te snijden.

536

Re: Aalst: Vlucht

Al rekening mee gehouden dat er personen tussen zitten die in de rallywereld thuis zijn?

Re: Aalst: Vlucht

retrophilips33 wrote:

Golf 1 GTI gaat van 0 naar 100 in 9,4 seconden, topsnelheid van 1981 is 182km/u volgens de boekjes. BMW E21 323 gaat van 0 naar 100 in 7 seconden en de topsnelheid is 200km/u volgens de boekjes.

De E21 BWM 323 is geen 2 seconden sneller dan de GTI (MK1) en trekt op in 8.7 sec. naar 100km/h, niet in 7 seconden. Bovendien meen ik mij te herinneren dat het geen 323 was maar een 2002 (vorige model, zo heb ik zelf verschillende gehad met verschillende motoren en verschillend vermogen (100; 130 en 170(!) pk).

De GTI (en de BMW) waren misschien opgedreven dus zolang we niet weten welke auto's en motoren het waren heeft het weinig zin om via allerhande berekeningen te maken om tot een deftige reconstructie te komen.

Een standaard 323 en standaard GTI zijn ongeveer even snel, de 323 zou niet zomaar die GTI kunnen bijbenen, het verschil in prestaties is echt klein.

kenza wrote:

Ik mag het eigenlijk niet zeggen maar ik heb samen met 3 forumleden de reconstructie gedaan met een wagen dat bijna 4 keer zoveel pk heeft als een Golf GTI uit 1985.

Haha cool, nu maak je me nieuwsgierig want dan spreek je over 500 pk!

538

Re: Aalst: Vlucht

560 pk om juist te zijn, maar de pk's spelen niet zo'n grote rol enkel op rechte stukken. Het gaat meer over de rijvaardigheid en ervaring bij bv. rally of achtervolgingen. De kunst zit hem in bochten nemen en op de juiste moment schakelen. Dus zoals the end terecht zegt, is het beter dat je voor de bocht afremt en in de bocht uw voertuig aanvoelt terwijl je terug uw snelheid opbouwt en maken dat je in de juiste versnelling staat dat je geen vermogensverlies hebt in de bocht door te moeten schakelen. Dit doet mij vermoeden dat de chauffeur zeer geoefend moet zijn.

539

Re: Aalst: Vlucht

FreCR wrote:

Ik raad niemand aan om dit in praktijk te testen.

Misschien kan je best voor je het test of opmerkingen heeft eens aandachtig lezen en berekenen.

kenza, het zal ongeveer zo zijn zoals je schrijft, of er nu een wagen rechts rijdt of niet, de beste manier om uit de bocht te komen is als je voor de bocht naar links kan uitwijken zodat je die minder scherp moet nemen. Dus wat vertragen en op het goede moment voorbijsteken en erbij de bocht goed nemen. Ik ga er ook vanuit dat het een geoefende chauffeur plus dat ze de vluchtweg goed verkend zullen hebben en dus weten hoe die bocht best te nemen was.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Aalst: Vlucht

Akkoord, maar een "zeer goed getrainde chauffeur" kan even goed een matige chauffeur zijn die zich een goed chauffeur waant en gewoon plankgas geeft en veel risico's neemt... Bijvoorbeeld onder invloed van adrenaline, drank, iets anders of een combinatie ervan.