901

Re: Christiaan Bonkoffsky

Reneke wrote:

Insider, je zou kunnen beginnen met ons de namen te geven van het Belgisch doodseskader op weg naar Suriname. Was het deze groep die logeerde in het bungalowpark in Drenthe? Heb je foto’s van die groep?

Wat nou, Reneke. Een nieuwe deelhypothese? Deze mensen kregen een opdracht. Wat ik zo straks al stelde, er is maar één manier om bij de daders te komen en dat is de opdrachtgevers aanwijzen. Dit alles speelde reeds vanaf 1973 en culmineerde in de excessen van de jaren tachtig.

We spreken hier over een onderzoeksforum, hoezo onderzoek, iedereen en zijn tante komt hier de grootst mogelijke onzin fulmineren. Er wordt iets geplaatst wat onderzoek waard is en de eerst volgende tien pagina's staan vol met theorieën van meepraters die het beter denken te weten. Geen wonder dat alle serieuze leden van enkele jaren geleden afgehaakt zijn.

Om echt iets te bereiken moet het forum op de schop. Dat kan, door naast het reguliere forum, twee werkbladen per hypothese op te stellen. Een voor bewezen feiten en een voor zaken die nader onderzoek vergen. Nog steeds kan iedereen reageren en alles volgen, alleen de werkbladen worden beheerd door degen die de hypothese opstart in samenwerking met de webmaster.

Alleen een idee, maar misschien zijn er mensen met meer ervaring en andere mogelijkheden om een serieus onderzoek te verrichten.Misschien ook een idee, een item over verder onderzoek naar de Bende van Nijvel.

902

Re: Christiaan Bonkoffsky

Bijna juist. Draai maar rond de pot!

Re: Christiaan Bonkoffsky

tsi013 wrote:

Ik kan me moeilijk inbeelden dat hij een dronkenlap was nog voor zen 30ste. (vergeet niet dat hij zwarte gordel karate en judo had). Hij heeft jaren lang bij group diane en daarna tot zijn pensioen bij rijkswacht gewerkt. Het moet blijkbaar geen probleem geweest zijn om toch deze job te blijven uitoefenen. Hij zal ze altijd graag gemogen hebben, ok. Maar het was niet van in de beginne problematisch. Anders zou hij het nooit zolang vol gehouden hebben. Als je (mede)verantwoordelijk bent voor 28 doden en zovele nabestaanden leed hebt aangebracht ( moorden op kinderen of een kind dat alleen achter blijft) dan moet dat aan je freten en is alcohol de enige uitweg voor hem. Daarom is dit een belangrijk element. De schuld moet aan hem geknaagd hebben zen leven lang. Meer moet je er niet achter zoeken en is idd geen direct bewijs maar wel passend in het profiel van een dader die 35 jaar schuld gevoelens heeft.

Ik ben dan ook verbijsterd dat op basis van zijn alcohol probleem 35 jaar na de feiten iemand onbetrouw, een zwakke schakel en zelfs niet eens meer verdacht is. Had Bonkoffsky niet gepraat was zen "schuld" nooit uitgekomen. Hij was juist de sterke schakel want bijna niemand verdacht hem terwijl de reus de leiding had over de overvallen. Kijk naar de andere feiten en het is hoogst onwaarschijnlijk dat hij het niet was! Dan denk ik vooral aan die voetblessure. Lees de vorige posten van me nog eens goed door en probeer al die toevalligheden eens te plaatsen op een zinnige manier.

Maar wees nu eens eerlijk als wij met 10 daders aanslagen hebben gepleegd en ik zie jou regelmatig dronken op café zitten dan is het voor mij toch slechts een kwestie van tijd dat jij in een dronken bui je mond voorbij praat. En dat ik samen met andere leden die vrezen dat de waarheid uitkomt jouw eigen handig zou laten verdwijnen. Dan zou de enige verklaring kunnen zijn dat de reus ergens zijn levensverzekering heeft ondergebracht maar dat degene die deze bewijzen heeft er niet mee naar buiten durft te treden omdat men bang is voor vergelding. Maar wat ook kan is dat deze persoon of personen de bewijzen zelf ook weer gebruiken uit eigen belang maar wederom met dezelfde gevaren om samen met het bewijs van de aardbol te verdwijnen.

Biggus Dickus wrote:

Misschien heeft de getuigenis over het hinken te maken met zijn nogal verwijfde tred.

Stop voordat je een actie een steentje in je schoen en je gaat spontaan anders lopen. Simpel soms wil je juist opvallen met een bepaalde eigenschap die je helemaal niet eigen is. Iedereen is dan op zoek naar die hinkende man, naar alcohol stinkende man die er alleen maar zijn mond mee heeft gespoeld etc etc. Valse sporen zijn makkelijk te maken. Als die sporen te duidelijk zijn is er reden tot argwaan.

Ik ben pas ingelogd en het klinkt misschien erg ongepast maar heb dit op andere onschuldige forums al vastgesteld. Er zullen in de users list diverse namen voorkomen die telkens maar weer op dezelfde manier reageren. Nieuwe gedachten direct afschieten met een stortvloed aan kennis van de diverse dossiers Met andere woorden forums die naar waarheden zoeken zijn zeer interessant voor lieden die zichzelf of anderen willen beschermen of en die kans is ook groot alle info willen gebruiken om zelf verder te speuren en de uiteindelijke kennis willen gebruiken voor het eigen gewin. Stel je bent nu al 10 jaar agent met straat dienst en wil graag hogerop. Kennis is macht en macht is kennis. Meer kennis is meer macht is snel hogerop. Belangrijk is daarbij de de info die je hebt telkens boven je huidige status uitstijgt.

Re: Christiaan Bonkoffsky

De omgeving om die caravan in het bos moet beter onderzocht worden. Juist hoe kleiner het voorwerp des te groter de betekenis. Een getrainde rijkswachter weet namelijk dat alles als bewijs kan dienen. Maar ook dat dit soort daders trofeeën wil bewaren. Zie alle zaken die oud militairen soms wel 60 jaar voor vriend en vijand verborgen hebben gehouden. Zelfs vrouw en kinderen maken bij het ontdekken van deze tijdscapsules wie hun vader of partner nu echt was.

905

Re: Christiaan Bonkoffsky

Christiaan Bonkoffsky was een "mol"? Hij heeft "deelgenomen" aan de Bende van Nijvel. Zou hij het plaatje "te voet naar Scherpenheuvel" aangevraagd hebben om de kust veilig te verklaren? Welke invloed kan hij daar uitgeoefend hebben om de daders een veilige tocht te bezorgen? Was er een andere mol in Overijse/Eigenbrakel? Of kon hij daarover ook informatie over doorspelen aan de daders?

906

Re: Christiaan Bonkoffsky

Of hij een mol is weten we niet, loslippig na de nodige portie drank kan ook en is misschien eenvoudiger. Blijkbaar was hij bezoeker van café Bonaparte (of zoiets), verschillende keren heb ik al gehoord dat daar zwaar volk of andere types kwam, ook uit Brussel of andere streken. Dit café was ook gekend onder wagen- en rally-fans. Christiaan Bonkoffsky was daar klant. Is er meer over die café geweten?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

907

Re: Christiaan Bonkoffsky

the end wrote:

Of hij een mol is weten we niet, loslippig na de nodige portie drank kan ook en is misschien eenvoudiger. Blijkbaar was hij bezoeker van café Bonaparte (of zoiets), verschillende keren heb ik al gehoord dat daar zwaar volk of andere types kwam, ook uit Brussel of andere streken. Dit café was ook gekend onder wagen- en rally-fans. Christiaan Bonkoffsky was daar klant. Is er meer over die café geweten?

Gaat dit over café Bonaparte in Burst (tussen Erpe Mere en Zottegem)?

908

Re: Christiaan Bonkoffsky

Trojan wrote:

Gaat dit over café Bonaparte in Burst (tussen Erpe Mere en Zottegem)?

Dat zou mij sterk verwonderen.

909

Re: Christiaan Bonkoffsky

Trojan wrote:

Gaat dit over café Bonaparte in Burst (tussen Erpe Mere en Zottegem)?

Nee, het zou langs een steenweg zijn richting of in de buurt van Affligem.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

910

Re: Christiaan Bonkoffsky

Dat was ook mijn eerste idee, maar was dat niet de Napoleon? (verder uit te zoeken) Gezien de context, ook Spiegelpaleis en Den Choice worden genoemd, zou het ook een café in Dendermonde kunnen zijn (met maatschappelijke zetel Spoorwegstraat 117).