Re: Aalst: Vlucht

the end wrote:
luk paard wrote:

En wat is er daarover meer geweten?.

Ja, en dit zonder dat ik van Aubanel weet over wat hij het heeft. Een ander forumlid weet er ook iets over zonder dat hij het zelf weet. Toeval tussen beide en wat Aubanel schrijft is uitgesloten. Het heeft misschien met de vluchtweg te maken ...............

Akkoord maar, waarom niet een tikkeltje meer concreet?
Zo kunnen wij allemaal hier misschien nog iets toevoegen. Althans de mensen uit deze regio (maar ook anderen hoor)
Ik vermoed dat Aubanel van Liedekerke is of er althans gewoond heeft?.
En de vluchtweg? Kan je dit verduidelijken?

Re: Aalst: Vlucht

Gaat het om deze man Aubanel? Zie » Forum

Is dit dan de vluchtroute na Aalst? Aan een normale snelheid ben je daar op 9 minuten. Als je doorvlamt ben je er nog heel wat sneller.

Volgens mijn info zijn in het hele land de scherpschutters op de daken pas vanaf 15 november 1985 ingezet. Dus nog niet op 9 november 1985, ook niet in Liedekerke.

https://nsm09.casimages.com/img/2018/10/06//18100608072314738715928682.jpg

Re: Aalst: Vlucht

the end wrote:

Extreem-rechtse rijkswachters vluchten naar ...

Naar een extreem-rechts café uitgebaat door een extreem-rechtse ex-rijkswachter of naar diens woning? Bedoel je dat the end?

Re: Aalst: Vlucht

Ja er wordt veel geopperd maar verder blijven we wat op de honger toch?
De info van Aubanel en de insinuaties van the end helpen ons niet meteen verder.

Het is allemaal vaag: Liedekerke, Denderleeuw, Ninove etc?

595

Re: Aalst: Vlucht

Aubenel ik ben mee

596

Re: Aalst: Vlucht

kenza wrote:

Aubenel ik ben mee

Ik ook .

597

Re: Aalst: Vlucht

luk paard wrote:

Ja er wordt veel geopperd maar verder blijven we wat op de honger toch?
De info van Aubanel en de insinuaties van the end helpen ons niet meteen verder.

Misschien jou niet, maar blijkbaar anderen wel. Het gaat - met alle respect - mijn verstand te boven waarom je zo blijft aandringen nadat iemand tot 2x toe zegt dat hij er niet meer over kan zeggen. Er zijn zoveel mogelijkheden om zelf zaken op te zoeken/te checken, ...

598

Re: Aalst: Vlucht

FreCR wrote:

Net zoals mensen uit Aalst, David VDS (nog steeds) aanspreken omdat ze iets gezien hebben in Aalst in der tijd, hebben er misschien mensen uit Denderleeuw ook iets gezien in der tijd (who knows). Dat ze Eddy Nevens daarover aangesproken hebben zou dan misschien mogelijk zijn aangezien hij van Denderleeuw afkomstig is.

Ikzelf heb om diverse redenen al geruime tijd de Delhaize van Denderleeuw-Liedekerke als potentiële overvalsupermarkt in het oog maar kan daar rond niets hard maken dus is het ook zinloos (+ dat het eigenlijk totaal niet uitmaakt).
Om die reden stelde ik in April 2018 de vraag of er onderzocht is of er aanwijzingen waren dat het de bedoeling was om (nog) een andere Delhaize (waarbij ik aangeef dat ik op die van Denderleeuw-Liedekerke doel) te overvallen.


Zelf ben ik geen al te grote "fan" van hypotheses en gekke toevalligheden, maar wat als:
het correct is dat er scherpschutters op de daken lagen zoals Kenza vertelt en dat het aangevraagde plaatje bij Mi Amigo geen "startsein" was maar een waarschuwing door de voorverkenners?
Waarom moest het zeker voor of op kwart-na-zeven gespeeld worden (omdat ze dan zich gingen klaarmaken voor de overval?)
Is scherpen-heuvel dan synoniem voor scherpschutters-op-het-dak?

Als ze zich dan hergroeperen in de buurt van Denderleeuw en overleg plegen om over te gaan tot plan-B: Delhaize van Aalst... rarara hoe laat men daar dan +- toe komt op de parking in Aalst ;-)


Voor alle duidelijkheid baseer ik me niet op "te voet naar scherpenheuvel" i.v.m. Denderleeuw. Ik denk nog steeds dat dit aangevraagd-liedje er niets mee te maken heeft en louter toeval is.


Ik geloof ook dat dergelijk georganiseerde bendes inderdaad werken met een 'voorste waarnemer" vanuit hun vermoedelijke veel genoemde achtergrond..

Is ook zeker zo dat welke hypothese ook je voorkeur heeft, een 2de gelukte raid die avond had het wat betreft schokeffect wel helemaal  voor de daders/opdrachtgevers "af" gemaakt. (Sorry voor de woordkeuze)

Van het wel of niet spelen van een plaatje bij een lokale radio (die de lokale DJ altijd kan veranderen als er bijvoorbeeld iets moet worden voorgelezen over ik zeg maar wat het vallen van de duiven van de lokale duivenbond) laat je toch niet zo'n operatie afhangen. Zou dat verhaal geen eigen leven zijn gaan leiden?

599

Re: Aalst: Vlucht

FreCR wrote:

Voor alle duidelijkheid baseer ik me niet op "te voet naar scherpenheuvel" i.v.m. Denderleeuw. Ik denk nog steeds dat dit aangevraagd-liedje er niets mee te maken heeft en louter toeval is.

Ik zie in de aanvraag van een (vrolijk) liedje "voor de Bende van Hofstade in naam van de Bende van Nijvel " kort voor dat de overval plaatsvond enkel het toppunt van cynisme. Als ik hier aan denk komt er altijd iemand me voor de geest maar ik zal hier maar stoppen, er verschijnt al genoeg onzin.

Mogelijk definitie van cynisme: De meest harde, bijtende vorm van spot of dodelijke spot.

600

Re: Aalst: Vlucht

Vermeulen wrote:

Van het wel of niet spelen van een plaatje bij een lokale radio (die de lokale DJ altijd kan veranderen als er bijvoorbeeld iets moet worden voorgelezen over ik zeg maar wat het vallen van de duiven van de lokale duivenbond) laat je toch niet zo'n operatie afhangen. Zou dat verhaal geen eigen leven zijn gaan leiden?

wat bedoel je met een eigen leven leiden ?
de feiten zijn dat het plaatje werd aangevraagd en absoluut op tijd moest gespeeld worden
niemand zou voor de grap zichzelf uitgegeven hebben voor de bende van nijvel, tenzij de betrokkenen zelf