Re: Aalst: Vlucht

Moest het voor de grap geweest zijn, zou die persoon zich achteraf wel kenbaar gemaakt hebben - denk ik.

Re: Aalst: Vlucht

club_le-happy-few wrote:

Moest het voor de grap geweest zijn, zou die persoon zich achteraf wel kenbaar gemaakt hebben - denk ik.

Dàt is zeker zo!
En ook: volgens een hele groep believers vh grote complot is de bende dus gestuurd door mensen met "machtsposities " (binnen leger en RW, in de zakenwereld (al dan niet malafide) en de politiek en vooral de franstalige kant?!
Zouden die "hun bende " dan zodanig organiseren dat een actie een deel afhangt van een liedje (nederlandstalige lied, vlaamse vrije-radio etc) dat wordt aangevraagd op een vlaamse vrije radio??
Met een kans (en die is echt niet onbestaande) dat het niet eens wordt gedraaid (wat overigens gebeurd is want er werd een ander lied gedraaid) of op een ander eerder/vroeger tijdstip door een of andere reden?
Ik durf echt weinig geloof hechten aan die theorie vh lied met boodschap!

Ik wil maar zeggen de speculaties zus en zo zijn hier schering en inslag weeral.

603

Re: Aalst: Vlucht

club_le-happy-few wrote:

Moest het voor de grap geweest zijn, zou die persoon zich achteraf wel kenbaar gemaakt hebben - denk ik.

Ik denk juist niet, al had het veel verduidelijkt. Aangiftebereidheid is geen evidentie, toch niet in dit dossier.

1. vanwege schaamte domme grap als zoiets als in Aalst dan toch ineens gebeurt.
2. om zichzelf niet onnodig verdacht te maken of uit schrik. Niet iedereen heeft iets van"de politie, uw vriend", ook al hebben ze niets op hun kerfstok.

Ook een opname van de uitzending of zelfs het briefje waar de boodschap op genoteerd was als toevoeging aan het PV. Nu is er blijkbaar enkel het woord van de DJ.

Als het verhaal toch waar is, dan is die DJ toch ook nen domme pee. De 2 vorige aanslagen waren heel actueel en hij zou dan zo'n telefoontje binnenkrijgen waarin expliciet  'De Bende van Nijvel" wordt gezegd en die zou dan niet snel even naar de lokale RW-brigade of commissariaat bellen met de boodschap, "nu krijgen we wel iets raars binnen". 

De daders zullen echt wel andere communicatie-middelen hebben gehad dan te moeten vertrouwen op een heel lokale zender met beperkt bereik op frequentie 106,7 Mhz op de FM band en de waarde-appreciatie van zo'n DJ. Voor het zelfde geld had die DJ gezegd, wat een respectloze onnozelaars zijn dat nu en helemaal niets uitgezonden.

De song zelf bevat niets insinuerend. Dan zijn er wel andere meer provocerende songs als je dan toch een statement wil maken, want dat laat je dan toch ook niet liggen als je wil provoceren.

Maar het klinkt allemaal wel mooi in het verhaal natuurlijk.

Re: Aalst: Vlucht

Precies Vermeulen! En overigens werd dit lied niet gedraaid maar wel vervangen door een ander lied (aangevraagde lied was niet beschikbaar).

605

Re: Aalst: Vlucht

Het was dus heel toevallig dat er een grapjas zich uitgeeft voor lid van de Bende van Nijvel, en een half uur later vindt de overval plaats? Sorry, daar geloof ik nu eens niks van.

606

Re: Aalst: Vlucht

Ach ctrix, laat waaien, de dag dat Luk en de andere paradepaarden van de Aalsterse carnavalstoet voor de verandering eens met een constructieve, vernieuwende en informatieve (of al was het maar intelligente) bijdrage komen is nog lang niet aangebroken. Wat een vervuiling van dit forum toch steeds opnieuw. Resultaat is enkel dat de mensen die hier echt hebben bijgedragen -vaak gedurende vele jaren- steeds minder geneigd zijn om zich door de bagger heen te waden. Sorry Ben, moest dit even kwijt (verwijder gerust). Ik blijf lezen en volgen, maar de clowns maken het steeds lastiger.

607

Re: Aalst: Vlucht

Was dit telefoontje misschien een ultieme provocatie van de bende om te lachen met de trage auto's van de rijkswacht?

608

Re: Aalst: Vlucht

dim wrote:

Ach ctrix, laat waaien, de dag dat Luk en de andere paradepaarden van de Aalsterse carnavalstoet voor de verandering eens met een constructieve, vernieuwende en informatieve (of al was het maar intelligente) bijdrage komen is nog lang niet aangebroken. Wat een vervuiling van dit forum toch steeds opnieuw. Resultaat is enkel dat de mensen die hier echt hebben bijgedragen -vaak gedurende vele jaren- steeds minder geneigd zijn om zich door de bagger heen te waden. Sorry Ben, moest dit even kwijt (verwijder gerust). Ik blijf lezen en volgen, maar de clowns maken het steeds lastiger.

Volledig eens met Dim.
Mag door ben ook verwijderd worden.

609

Re: Aalst: Vlucht

Dat aangevraagde lied is trouwens een signatuur ... denk daar eens over na ?

610

Re: Aalst: Vlucht

Tru Dat wrote:

Dat aangevraagde lied is trouwens een signatuur ... denk daar eens over na ?

Zeker, het verzoek om 19u15 valt trouwens samen met het telefoontje met de valse bommelding in Halle, dit is gepleegd om 19u15. Er is heel veel aandacht besteed aan de verwarring rond de vluchtweg en route, tevens zijn er de vele (valse) sporen in Houssiere plus meerdere wagens ivm Aalst. De daders hadden een doordacht plan. Hun eerste stop om de wagen, wapens plus vermomming een andere richting dan de uitvoerders te laten uitgaan, zal voorbij Ninove liggen en voor Halle, en het zal een strategisch gekozen plaats zijn.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.