Re: Zoekactie Lessines

Ik meende ergens gelezen te hebben dat in de steengroeves van Lessines niet grondig gezocht werd? Dat ze in één van de putten gedoken hebben, maar de anderen niet verder onderzocht werden. Klopt dit?

Zoja, liggen deze groeves nog steeds open en kan daar nog steeds gedoken worden?

112

Re: Zoekactie Lessines

Gooi een magneet op mijn locatie en je merkt direct dat daar  op een paar plaatsen iets ligt  !! Maar ja we zijn al een tijdje verder en Adinkerke is intussen al proper oogdkuust

Re: Zoekactie Lessines

kenza wrote:

Gooi een magneet op mijn locatie en je merkt direct dat daar  op een paar plaatsen iets ligt  !! Maar ja we zijn al een tijdje verder en Adinkerke is intussen al proper oogdkuust

Is dat een privédomein en afgesloten voor de normale mens?

114

Re: Zoekactie Lessines

Is het mogelijk dan om daar te gaan magneetvissen ? Zo ja, waarom is dit nog niet gedaan ? Ik heb zin om morgen te vertrekken, mocht ik het materiaal hebben. Anders wil ik wel touw en magneet kopen.

Re: Zoekactie Lessines

Dat vraag ik mij dus ook af @De Basis smile Maar ik vermoed dat dit wel om een terrein gaat van één of ander bedrijf. Dat is dus mogelijks privéterrein en niet toegankelijk voor ons.

Anders had ik graag met jou mee gaan "vissen" smile

Re: Zoekactie Lessines

Het gedeelte achter Hasmetal is volgens mij privé. Er zijn daar nabij putten ook al enkele autohandels geweest.

Misschien kunnen ze dit stuk mee opkuisen nu snow games komt

117

Re: Zoekactie Lessines

Waarom gaan ze niet eens in de steengroeven van Lessines zoeken? Ligt er niets dan ligt er niets en kan deze locatie geschrapt worden. Dat ze eens alle putten onderzoeken behalve die van de duikclub, want had daar iets gelegen dan hadden ze het al lang gevonden. De brandweer van Nieuwpoort heeft een klein peilbootje dat een perfecte simulatie aangeeft tot ongeveer 60 meter diep. Zo lang kan dat toch niet duren.

118

Re: Zoekactie Lessines

Ik kreeg 2 weken geleden een mailtje. Hobby duiker vertelt eerst over een verhaal van 2 voertuigen die op een richel hangen op 27 meter diepte. Deze moesten veel dieper gezakt zijn maar zijn blijven hangen op een beton paal. Instructeur die daar les gaf (militair) zei heel gewoon "dat zijn de auto's van de bende". Waar of niet! Alles is doorgegeven maar niemand deed er iets mee. Behalve dat de zone nu verboden is om te duiken. Dit kan niet lang duren om na te gaan wat daar beneden is, ik veronderstel geen goesting.

119

Re: Zoekactie Lessines

HIPA, je moet dat begrijpen, de zone is al afgezet, het is de overheid hé, daarvan zijn ze waarschijnlijk al moe en moet er recup gepakt worden en eerst op alle niveau's worden vergaderd. Bovendien, de woordvoerder van cel vermiste personen moet nog geschminkt worden want autowrak bovenhalen = prime-time op nationale TV. Misschien nog eens eerst gaan piepen voor de officiële duik, want de oceanen zitten wel vol plastic, maar in onze waterwegen hebben ze wel eens last van jute, de boten moeten opgeblazen worden, de flessen gevuld, het is bijna eindjaar, en dan druk, druk, druk, je kent dat wel hé, nieuwjaarsrecepties en zo, de overuren moeten nog opgenomen worden, de perswoordvoerder moet nog wat verschillende teksten voorbereiden afhankelijk wat men vindt,  enz... 't is allemaal zo simpel niet hé, een autowrak bekijken. Kei moeilijke technologie en organisatie in 1685 voor Christus.

Allez Mr. Jambon en Mr. Geens, ik weet wel scheiding der machten enz ... 't is druk met jullie geplande reis naar Marrakesh, verkiezingen in zicht, maar een klein telefoontje, zo om wat aan te moedigen ... Is het niks, dan is het niks. Is het wel iets, des te beter.

120

Re: Zoekactie Lessines

Terug een aanwijzing dat mogelijk de auto’s van de bende in de steengroeve liggen maar er gebeurt niets. Als de wagens daar echt liggen dan klopte de tip en weten ze direct in welke richting ze moeten zoeken. Maar ja, het verhaal van de Bende van Nijvel mag gewoon niet uitkomen. Voilà, op 27 meter ik dacht een 30 meter maar een touw bedriegt een beetje.