61

Re: TV-Gids

club_le-happy-few wrote:

Er is vannacht op NPO2 ook Shadow World (Belgisch/Deense Docu).

Ik heb die docu toen gezien (dankzij dit bericht). Op zich niets speciaals wat we nog niet wisten. Ging vooral over zaken waar de UK & USA in verwikkeld zaten.

Non semper ea sunt quae videntur

Re: TV-Gids

Het programma 'Van Gils & gasten' op VRT van vanavond wordt helemaal gewijd aan de film 'Niet schieten' van Stijn Coninx. In de studio: Stijn Coninx, Zita Wauters, Jef Vermassen en David Van de Steen.

Re: TV-Gids

Vanavond in Faroek bij VTM een speciale uitzending over de Bende van Nijvel waarbij gemeld zal worden dat Bonkoffsky niet de reus zou zijn. In de uitzending zal het federaal parket samen met de onderzoeksrechter drie specifieke vragen lanceren. Om het onderzoek vooruit te helpen, roept het parket getuigen op die over meer info beschikken, om zich te melden.

De volledige aflevering van Faroek kan je vanavond om 22.40 uur bekijken bij VTM.

Ik ben benieuwd naar die drie specifieke vragen.

Re: TV-Gids

Vanavond ook een exclusieve getuigenis van iemand die bij de twee duiken in Ronquières aanwezig was en die recent nog nieuwe informatie bezorgd heeft aan de speurders.

Témoignages exclusifs

Ce mercredi soir dans Indices, vous entendrez des témoins des faits qui ne sont jamais exprimés jusqu'à présent. L'équipe a également rencontré un homme qui a participé aux plongées de Ronquières et qui, tout récemment, a révélé de nouveaux éléments inconnus des enquêteurs.

Bron: RTL | 30 oktober 2018

Re: TV-Gids

Merovinger wrote:

Vanavond ook een exclusieve getuigenis van iemand die bij de twee duiken in Ronquières aanwezig was en die recent nog nieuwe informatie bezorgd heeft aan de speurders.

Témoignages exclusifs

Ce mercredi soir dans Indices, vous entendrez des témoins des faits qui ne sont jamais exprimés jusqu'à présent. L'équipe a également rencontré un homme qui a participé aux plongées de Ronquières et qui, tout récemment, a révélé de nouveaux éléments inconnus des enquêteurs.

Bron: RTL | 30 oktober 2018

Het gaat om een getuige die bij beide duiken (1985 en 1986) aanwezig was en nieuwe elementen heeft gegeven die wijzen op een manipulatie bij de duik van 1986.

Meer uitleg in het filmpje » www.rtl.be

Re: TV-Gids

Ik heb deel I kunnen herbekijken op de VTM-app. Deel II (na de reclame) staat er niet op. Heeft iemand een link?

Re: TV-Gids

Wat denken jullie van de aflevering van gisteren? Waait er echt een nieuwe wind door het onderzoek of is het meer een doekje voor het bloeden? Wat denken jullie van die getuigenis van die moedervlek? Is dit de eerste keer dat dit naar voor komt? Hoe betrouwbaar is zoiets na 35 jaar ...

68

Re: TV-Gids

Ik blijf wel op mijn honger zitten, ik had er meer van verwacht, hoewel ik niet gezegd wil hebben dat ik er niks zou aan gehad hebben. Dat die moedervlek opgemerkt is, dat geloof ik wel. Maar of het daadwerkelijk ook een echte moedervlek was, is niet 100% zeker, hoewel ik niet direct redenen zie om eraan te twijfelen.

69

Re: TV-Gids

  1. Men heeft sterke vermoedens van betrokkenheid tav. een aantal verdachten, maar geen harde bewijzen en het is grotendeels te laat om die nog te vinden. Men heeft een gering aantal aanknopingspunten zoals het DNA, waarmee men toch nog harde bewijzen kan verzamelen maar de kans is zeer gering.

  2. Het gerechtelijk onderzoek is juridisch gestopt na de onwettige overheveling. Zelfs als men harde bewijzen heeft, kan men ingevolge de talloze procedurefouten de daders nooit meer veroordeeld krijgen.

  3. De bevoegde politici, justitie en politie willen hun imago begrijpelijk opblinken. Daarom doet men nog met veel poeha een laatste poging in het onderzoek om de burger te sussen, waarna het een stille dood zal sterven. Het volk zal ontgoocheld zijn. Maar wat zou de burger ervan vinden als men verdachten zou vervolgen die vrijuit gaan omwille van procedurefouten? De woede en ontgoocheling zou nog veel erger zijn. Geen enkele magistraat of minister van justitie wil zich hieraan verbranden. Koen Geens zegt dat er een proces komt, omdat hij weet dat er geen komt en men hem dat zal verwijten waardoor hij nu preventief zijn intenties moet vijnzen.

70

Re: TV-Gids

Heel het dossier is een grote manipulatie, nu nog meer dan vroeger heb ik het idee. De waarheid mag niet ontdekt worden net als in het dossier Dutroux en Dutroux Bis waar niets mee gedaan is omdat er hooggeplaatste personen in voorkwamen. Laat u niet beetnemen door het onderzoekscircus.