101

Eén van de daders van de overval in Beersel had een opvallende wijnvlek op linkerachterzijde van zijn nek. Deze vlek had een ovale vorm en was ongeveer 3 cm op 5 cm groot. De man was 1m90 groot en had kort, zwart haar.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

102

Amai, Farouk gezien, de speurders staan dus nog werkelijk nergens! Een zeer goed zichtbare wijnvlek van 5 op 3 cm, was Bouhouche niet bekend om zijn slimme vermommingen? (Lees: we kleven wel een valse wijnvlek in uw nek.)

Bouhouche was geen 1m90, en kan dus niet de bewuste dader in Beersel zijn.

Wat mij frappeert aan dit nieuwe signalement is waarom het 35 jaar op zich liet wachten. Zulke specifieke informatie over een dader, volgens de uitzending afkomstig van meerdere getuigen, en niemand die dat eerder naar buiten brengt! Dat is toch te bizar voor woorden.

In verband met die wijnvlek; ik ben zeker niet verwonderd dat deze info nu pas naar buiten komt. Het is gebruikelijk dat het parket belangrijke info niet vrijgeeft. In dit geval heeft men waarschijnlijk jaren gezocht naar iemand met dit fysiek kenmerk in de hals maar niemand gevonden, en vandaar dat men de info nu vrijgeeft. Het geeft mij ook een vermoeden dat we deze dader dan ook niet in België gaan vinden.

Ik mag het inderdaad hopen deze info om tactische redenen is achtergehouden, maar dan nog is 35 jaar wel heel lang. De kans dat je die kerel nog toevallig tegenkomt, slinkt toch met de jaren, want hij kan intussen gemakkelijk dood en vergeten, of hoogbejaard en vereenzaamd zijn. En met andere gezichtskenmerken - zie de robotfoto's - was men telkenmale een stuk vlotter.

Het zou mij niet verbazen als deze bekendmaking veeleer het gevolg is van de herlezing van het dossier door het blik verse speurders. En dat zou kunnen betekenen dat men zich nu pas realiseert dat één dader over een opvallende lichamelijke afwijking beschikte, en er juist nooit actief naar zocht. Maar hopelijk zijn de speurders al die jaren veel slimmer geweest dan ik denk. smile

Kom er juist achter dat die moedervlek géén nieuwe informatie is, tenminste niet heel nieuw. Merovinger, wie anders, had het al eerder ontdekt » Forum

Het staat zelfs al een tijd op de website van de CWB » killersbrabant.be

108

Ik vraag me af of de daders geen familie hebben, nooit bij de dokter of kinesist gaan, niet in een RVT zitten (ondertussen), nergens werken ... Een wijnvlek als deze moet toch iemand opvallen? Nu zeker. Tenzij de dader en zijn omgeving niet in België wonen natuurlijk maar bijvoorbeeld in Frankrijk waar ze deze uitzendingen niet kunnen zien. wink

109

Een simulatie van de vlek zoals ze getoond werd in de uitzending van gisteren:

https://i25.servimg.com/u/f25/11/22/12/24/wijnvl11.png

Het officiële opsporingsbericht van de politie:

Tijdens de overval in Beersel werd bij één van de overvallers een geboortevlek of een wijnvlek opgemerkt in de nek. Het was een langgerekte ovalen vlek van 3 tot 5 cm lang. De dader was groot en zo’n 1m85 à 1m90 lang.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube
De Basis wrote:

Ik vraag me af of de daders geen familie hebben, nooit bij de dokter of kinesist gaan, niet in een RVT zitten (ondertussen), nergens werken ... Een wijnvlek als deze moet toch iemand opvallen? Nu zeker. Tenzij de dader en zijn omgeving niet in België wonen natuurlijk maar bijvoorbeeld in Frankrijk waar ze deze uitzendingen niet kunnen zien. wink

Precies! Allemaal wat bizar toch en alleszins stof tot nadenken.