Topic: Witte mars in Aalst

Aalst maakt zich op voor witte mars tegen falend justitiebeleid

De kans is groot dat er volgende week vrijdag een Witte Mars zal gehouden worden in Aalst. Op die dag herdenken de Aalstenaren al voor de 33ste keer de aanslag van de Bende Van Nijvel op de Delhaize in Aalst. Via sociale media roept men nu op om een Witte Mars tegen het falend justitiebeleid te houden door de Aalsters binnenstand. De mars zal om zeven uur 's avonds vertrekken vanop de Grote Markt. Vooral door de film 'Niet Schieten' vinden veel Aalstenaars dat er actie moet ondernomen worden om het onderzoek levendig te houden.

Bekijk hier de reportage » www.tvoost.be

Re: Witte mars in Aalst

Opnieuw Witte Mars tegen falende justitie - Slachtoffers Bende van Nijvel, Dutroux en aanslagen Zaventem slaan handen in elkaar

Exact 33 jaar na de aanslag van de Bende van Nijvel op de Delhaize van Aalst, doorkruist een Witte Mars op 9 november de stad. Een stil protest van de slachtoffers van de Bende van Nijvel. Maar ook Jean Lambrechts wiens dochter Eefje vermoord werd door Dutroux, en nabestaanden van de aanslagen in Zaventem en Maalbeek zullen er zijn.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Re: Witte mars in Aalst

Ik zal alvast aanwezig zijn, zowel vrijdag op de mars, als op de bijeenkomst vanavond (woensdag 7/11) om voor te bereiden.

4

Re: Witte mars in Aalst

Phileas wrote:

Ik zal alvast aanwezig zijn, zowel vrijdag op de mars, als op de bijeenkomst vanavond (woensdag 7/11) om voor te bereiden.

Waar is de bijeenkomst? Hoe laat?

5

Re: Witte mars in Aalst

Vertrek Witte mars op de grote markt te Aalst om 19 uur.

6

Re: Witte mars in Aalst

Ik lees doorgaans dat dit start om 20u.

Re: Witte mars in Aalst

In de nationale media 0,0 aandacht voor deze witte mars?

8

Re: Witte mars in Aalst

Een klein overzicht van de artikels die op dit moment al verschenen zijn in de media over deze mars:

  • Opnieuw Witte Mars tegen falende justitie » Nieuws

  • Herdenking en Witte Mars voor slachtoffers bende van Nijvel » Nieuws

  • “Hang witte vlag uit op 9 november” » Nieuws

  • 33 jaar na overval op Aalsterse Delhaize door Bende van Nijvel komt er een nieuwe witte mars » Nieuws

  • Nabestaanden lopen vooraan tijdens Witte Mars tegen falende justitie » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

9

Re: Witte mars in Aalst

Het blijkt inderdaad 20 uur te zijn. Dank u om dat te verbeteren Wim.

10

Re: Witte mars in Aalst

Ik hoop dat de organisatoren krijgen wat ze wensen, maar het is ook zo'n mottig tijdstip om dat te organiseren. Vrijdagavond om 8u ... mensen hebben een hele week gewerkt, in de file gestaan om naar huis te gaan en dan in de file staan om naar Aalst te gaan. Hadden ze niet beter de zondagnamiddag genomen?