Re: Witte mars in Aalst

legia wrote:

Waar is de bijeenkomst? Hoe laat?

Tot mijn spijt zie ik je bericht nu pas. Als je nog mee zou willen helpen op de Mars zelf is dit wel nog mogelijk, vermoed ik. Ik stuur je een pb.

Zenga, zondag zou misschien ook niet ideaal zijn gezien het dan dag op dag 100 jaar geleden is van de wapenstilstand in 1918, veel mensen die plechtigheden en kerkhoven zullen bezoeken.

Precies 33 jaar na de laatste aanslag, op dezelfde parking van de Delhaize, zal bij velen toch raar doen, vermoed ik. Er zal een stiltemoment zijn op de parking. Ook zullen enkele slachtoffers het woord nemen. Aan iedereen die komt: doe witte kledij aan en neem een wit lampje mee! smile (En evt. witte lintjes.)

12

Re: Witte mars in Aalst

1.400 mensen stappen mee in Witte Mars tegen falende justitie

Aalst heeft vrijdag de slachtoffers van de Bende van Nijvel herdacht met een Witte Mars. 1.400 mensen kwamen de nabestaanden hun steun betuigen en stapten mee van de Grote Markt naar de voormalige rijkswachtkazerne en naar de Delhaize, waar de laatste en bloedigste aanslag van de Bende op 9 november 1985 – 33 jaar geleden – plaatsvond. “Zoveel mensen die ons komen steunen, dit doet deugd”, zegt Bende-overlever David Van de Steen. Burgemeester Christoph D’Haese had het over 2.800 deelnemers, maar dat is geen officieel cijfer.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Re: Witte mars in Aalst

Op deze Facebook-pagina zijn nog heel wat beelden te vinden » www.facebook.com

Het was echt geslaagd vond ik, veel emotionele momenten zoals bij de brandweer en veel mensen die buiten aan hun deur kwamen kijken.

Re: Witte mars in Aalst

Ook de gepensioneerde rijkswachter Jean-Pierre Adam was aanwezig op de witte mars. Een reportage » www.tvlux.be

15

Re: Witte mars in Aalst

Merovinger wrote:

Ook de gepensioneerde rijkswachter Jean-Pierre Adam was aanwezig op de witte mars.

David Van De Steen heeft hem trouwens net niet half gek verklaard na die witte mars.