Topic: Cheques Delhaize Aalst

https://lh4.googleusercontent.com/-z_uhA3zGOhg/US__-aN3QcI/AAAAAAAADKA/6rX95Lkr-_E/s600/CBW%2520-%2520cheques-alost.jpg

Cheques afkomstig uit de Delhaize van Aalst, teruggevonden in "Large de Fauquez".

» killersbrabant.be

2

Re: Cheques Delhaize Aalst

(...) Vermeersch liet intussen met oud-collega’s een tegenexpertise uitvoeren die laat zien dat het NICC het fout heeft. De goed bewaard gebleven cheques waren in 1985 niet van papier, maar geplastificeerd.

Bron » Nieuws

De foto is niet zo duidelijk maar het lijken mij geen geplastificeerde cheques. En hoe kunnen Vermeersch en co een tegenexpertise laten uitvoeren? Hebben zij hiervoor de toestemming gekregen van de onderzoeksrechter? Of heeft de onderzoeksrechter dat dan zelf laten doen, weliswaar op vraag van Vermeersch en co? Of hebben Vermeersch en co gewoonweg andere cheques laten onderzoeken? En wie zou die tegenenpertise dan hebben uitgevoerd?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Cheques Delhaize Aalst

Lijkt me ook zever, cheques waren over het algemeen niet geplastificeerd in die tijd, waarom die net wel? Waarom zou het NICC zich zou belachelijk laten maken. Die Vermeersch lult uit zijn nek. Een kat in het nauw... Dan geloof ik eerder Troch die zich rekenschap geeft dat sommige dingen er mss net lagen, maar dat andere zaken er al langer in lagen. Die koffer van Aalst bv. heeft zeker veel langer in vochtige omstandigheden gelegen, mss niet in het kanaal maar zeker in een natte omgeving.

4

Re: Cheques Delhaize Aalst

Nou nou... Heeft Philippe Vermeersch iets te verbergen?

5

Re: Cheques Delhaize Aalst

't Is toch poepsimpel. Mijnheer Vermeersch, zet uw tegenexpertise dan eens online op deze site of in een krant, maakt niet uit. Het kan het onderzoek nooit schaden. Het kan enkel een derde expertise uitlokken als er gedegen twijfel is.

Re: Cheques Delhaize Aalst

Geplastificeerde... cheques?! Nog nooit van gehoord. Is dat iets dat meer voorkwam?

7

Re: Cheques Delhaize Aalst

Toch serieus aangetast en met algen ingegroeid. Dat is meer dan een paar dagen. Doe de test eens in een gewoon aquarium met vissen in. Of in een tuinvijver.

Geplastificeerde cheques misschien niet maar papier met kunstofvezels in verwerkt misschien wel.

8

Re: Cheques Delhaize Aalst

H-dock wrote:

Geplastificeerde... cheques?! Nog nooit van gehoord. Is dat iets dat meer voorkwam?

Neen, zeker niet. De meeste van die cheques lijken eurocheques (met logo's van o.a. ASLK en vermoedelijk ook Generale Bank en Kredietbank - niet helemaal duidelijk) en dat was toen een geldig papieren betaalmiddel.

Het plastificeren moet na de overval gebeurd zijn.

9

Re: Cheques Delhaize Aalst

Bij gebrek aan cheques om op te testen, doordat dit een oud betaalmiddel is, hebben ze gekozen om het te testen op bankkaarten? big_smile

Non semper ea sunt quae videntur

10

Re: Cheques Delhaize Aalst

De vraagtekens zijn plots verdwenen ... de vraag niet. smile Ik ben even niet mee, FreCR.