81

Re: Gérard Lhost

En aan die lange smalle op het WNP-filmpje.

Hier stop ik. Het heeft geen zin om op twee snelheden te werken. Ik heb daarstraks een m.i. essentiële post over (het boek van) Beijer gepubliceerd waar dan weer omheen gemanoeuvreerd wordt door een of ander forumlid. Op deze manier kan dit initiatief niet lukken. Mijn excuses.

82

Re: Gérard Lhost

Aubanel wrote:

En aan die lange smalle op het WNP-filmpje.

Hier stop ik. Het heeft geen zin om op twee snelheden te werken. Ik heb daarstraks een m.i. essentiële post over (het boek van) Beijer gepubliceerd waar dan weer omheen gemanoeuvreerd wordt door een of ander forumlid. Op deze manier kan dit initiatief niet lukken. Mijn excuses.

Misschien toch volhouden, maar ik begrijp uw frustraties.

83

Re: Gérard Lhost

Volhouden Aubanel. Jouw bijdragen worden door velen hier op prijs gesteld.

84

Re: Gérard Lhost

Dat is vriendelijk, collega's. Ik denk erover na. En het heeft natuurlijk niets met jullie te maken; ik ben van mening dat, op één of twee uitzonderingen na, we allemaal de zuiverste bedoelingen hebben en ons inzetten om dat drama van toen mee proberen te ontrafelen. Maar bepaalde forumleden weten dat ik ziek ben en dat het misschien wel mijn ultieme droom zou kunnen zijn dat alles uitkomt. Ik steek daar de laatste maanden (hoewel ik het al sedert 1982 volg, om concreet te zijn: sedert de moord in de Auberge du Chevalier in Beersel) erg veel tijd in, tot ergernis van mijn vrouw. Ze vraagt zich af hoeveel bandieten ik op mijn scherm nog zal laten verschijnen en hoe dikwijls die boeken en andere documenten op mijn bureau of op de salontafel zullen liggen.

Ook, goede vrienden, denk ik dat de boeven nu moeten gepakt worden omdat de meesten die nog in leven zijn - en m.i. zijn dat er toch wel enkele - liever zullen wachten op de definitieve verjaring van het dossier. Dan gaan ze gegarandeerd vrijuit; nu wordt enkel strafvermindering in het vooruitzicht gesteld. Wie van de daders zal zich dat riskeren? Ook heb ik het moeilijk met het steevast in 'trio' spreken door het gerecht, terwijl alles erop wijst dat we over de periode 1982-1985 misschien wel met tien of meer daders opgescheept zitten. Anderzijds lijkt Justitie dan weer een goede zet te doen, misschien ongewild, door het dreggen van rivieren en kanalen en het onderzoeken van niet-geïdentificeerde lijken. Er is nog hoop. Maar het moet nu spoedig gaan gebeuren. Maar er is durf voor nodig, en creativiteit.

Re: Gérard Lhost

Aubanel wrote:

Maar bepaalde forumleden weten dat ik ziek ben

Erg spijtig om te horen Aubanel ... Ik moet zeggen dat ik jouw bijdragen altijd heel waardevol vind en ze zouden m.i. een groot gemis zijn voor het forum. Er blijkt toch steeds een kennis van zaken uit, waardoor ik alles met aandacht lees.

Ik (en vele andere met mij denk ik) hopen nog steeds dat jouw ultieme droom uitkomt.

Sterkte!

Re: Gérard Lhost

Aubanel wrote:

Er is nog hoop. Maar het moet nu spoedig gaan gebeuren. Maar er is durf voor nodig, en creativiteit.

Hou vol Aubanel, sterkte. Je hebt gelijk, er is hoop. Wie durft wint!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

87

Re: Gérard Lhost

Vrienden, kan iemand bevestigen dat zowel Calmette als Denoncin chauffeur-bodyguard waren van Gérard Lhost? Denoncin van Lhost en Calmette van Smets, dat weten we al, maar wat met de relatie Calmette-Lhost, buiten de elementen die hier al op het forum staan? Als dat waar is...

Re: Gérard Lhost

Overigens: chauffeur en bodyguard?! De officieren bij de Rijkswacht waren net als elke rijkswachter militairen (in die tijd) en de hogere officieren hadden een dienstvoertuig met chauffeur ter beschikking. Dat was geheel normaal en ja met goede wil kan je die ook als bodyguard bestempelen! Dat mag.

Re: Gérard Lhost

In een blauwe Volkswagen Santana (om niet op te vallen).

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

90

Re: Gérard Lhost

luk paard: ik kan jouw bedenking moeilijk plaatsen en de teneur ervan niet meteen bepalen. Maar ik weet niet of jij weet dat chauffeurs van vooraanstaande figuren - van de grote baas van de spoorwegen tot ministers, generaals en officieren - chauffeurs kozen die ook getraind waren in gevechtssporten. Ik vind dat niet abnormaal en 'wat goede wil' is daar helemaal niet voor nodig.