491

Re: Overijse: 27 September

The end wrote :
Het is niet omdat er hulzen liggen, (zie ook hulzen in Houssiere bij de Golf) dat die daar zijn afgevuurd. Projectielen afgevuurd uit een riotgun vertellen "niets" over het wapen, dat er hulzen liggen is "geen" bewijs dat het wapen er ook was. Met riotguns valt er makkelijk te manipuleren ook met de oude herladen 9mm munitie (uit 54 en 56 in Overijse Eigenbrakel), hoeveel keer is die al afgevuurd ook kogels kan men zo bewerken op voorhand om het te laten lijken dat het uit hetzelfde wapen komt.

Dit zet inderdaad aan het denken. Achtergelaten hulzen in wagens, volledig akkoord. Dat kan met opzet geweest zijn.
Wapens omwisselen tijdens de overval, zeker niet uitgesloten. Daar weegt tegenop dat voor de 7 overvallen in warenhuizen, met nogal wat getuigen, niemand dit ooit gemeld heeft. Maar ok, het is niet uitgesloten. Dit kan het later dan moeilijker maken om de moord op deze of gene aan een specifieke dader toe te schrijven.

Maar dat de wapens er niet zouden geweest zijn ? Ik denk dat er maar twee manieren zijn ;

1. Men kan wel opzettelijk hulzen achterlaten, maar dat impliceert dan dat de hulzen van de “echte” wapens moeten meegenomen worden. En er zijn toch een paar getuigenissen die dit tegenspreken ;

    In Eigenbrakel, sep 85, wordt op Dr Jaques D geschoten, die ziet koelbloedig dit gebeuren. Hij zegt niets over eventueel oprapen van de huls afkomstig van het schot dat op hem werd afgevuurd.

      In Aalst vuurt de schutter op straat en stapt dan in de koffer. Daar stond heel wat volk op te kijken, maar ook daar, niets over eventueel oprapen van hulzen.

      2.De hulzen afgeschoten door wapen “A” herladen en afvuren met wapen “B”. Maar ook dit lijkt me niet simpel ;

        Voor de 9mm hulzen ; dan zijn er twee maal verschillende sporen van uittrekker/uitwerper, nog afgezien van het probleem slagpinafdruk. Er moet bovendien een nieuw slaghoedje geplaatst worden, ook dat laat sporen na.

          Voor de jachtmunitie : niet zo simpel om te herladen, en dan nog zonder sporen. Ook hier probleem afdruk van slagpin en twee verschillende markeringen van uittrekker/uitwerper.

          Ik kan best aannemen dat voor een speciale liquidatie een expert “killer” zoiets zou uithalen met één of twee geprepareerde patronen. Ik kan me moeilijk voorstellen, met al de hulzen die er moeten gevonden zijn, en de herhaaldelijke expertises, dat dit niet zou boven water gekomen zijn, en dus geacteerd in een expertise.

          Bovendien is herladen munitie altijd gevoeliger voor storingen. Herladen is misschien een courante praktijk om de prijs te drukken, maar wanneer je leven er van af hangt, neen dank u.

          Ik wil best kritisch zijn voor het aspect gebruikte wapens, en we moeten dat zijn. Maar dan liefst op basis van feiten, of gegevens zoals weergegeven in expertises of PV’s. Zo niet wordt het fantaseren en niet deduceren of analyseren.

          492

          Re: Overijse: 27 September

          Bovendien is herladen munitie altijd gevoeliger voor storingen. Herladen is misschien een courante praktijk om de prijs te drukken, maar wanneer je leven er van af hangt, neen dank u.

          Voor de rest redelijk akkoord met uw uitleg, maar hier ben ik het niet mee eens. Ik herlaad geen munitie voor de prijs te drukken, maar om juist een betere patroon voor mijn wapen te maken.  Dat deze dan ook goedkoper uitkomt is aardig meegenomen.  Als een herlader zich aan de SAAMI specs houd, en hij heeft degelijk herlaadmateriaal en een degelijke opleiding dan zal de herladen munitie niet moeten onderdoen.

          Ga Overijse nog is moeten herlezen, want hier zitten toch wel wat ??????
          Neergeschoten met kaliber 12 en 9mm, en geen bloed???

          Niet voor gevoelige kijkers, maar even googelen kan je al een beetje slimmer maken. Kaliber 12 staat voor mij gelijk aan bloed.  Hoor het graag als ik het verkeerd heb. Nogmaals, moet Overijse nog is volledig herlezen.
          De link zal niet geschikt zijn voor alle personen, dus open @ your own risk.

          https://www.mussenhealth.us/gunshot-wou … uries.html

          493

          Re: Overijse: 27 September

          Terechte opmerkingen Billy, enkele verduidelijkingen.

          In Aalst zijn er doden gevallen door de RG1 die door 2 verschillende daders gepleegd zijn, daar zijn getuigen van. Ook de RG2 is door verschillende daders gebruikt. Dus in die korte tijd geven ze de wapens door, tenzij.....

          In Eigenbrakel is er enkel met de RG1 geschoten daar is maar één van de RG's in actie gekomen, dus er is in Eigenbrakel geen redenen om hulzen op te rapen.

          Het is enkel in Overijse dat er vragen gesteld kunnen worden ivm de wapens, met de 9mm zijn er amper schoten afgevuurd dus die mogelijkheid is er, hoe het met de riotguns juist zit ben ik nog aan het uitzoeken, het is de RG1 die vragen oproept. Als er gemanipuleerd is door daders met munitie zal het wel doordacht zijn.

          Een veel logischer verklaring, en het zou een probleem ivm Aalst kunnen oplossen is dat er 2 RG1 zijn 2 ruitguns die een bijna identieke afdruk nalaten. In Aalst 4 verschillende robotfoto's dus 4 daders 2 riotguns waarvan de RG1 in het begin van de aanslag gelijktijdig bijna door 2 verschillende daders verschillende slachtoffers maakt. Het is ook de RG1 die bij de dubbel aanslag Eigenbrakel Overijse op beide plaatsen schijnbaar in actie komt volgens het schema.

          Waar ik me dus vragen over stel zijn de paar kogel uit de 9mm in Overijse en de RG1 in Overijse en in Aalst.

          De daders en het recupereren van hun afgeschoten munitie, er is de Audi 100 die beschoten was en gestolen is om de kogels eruit te halen. dus ze denken eraan.Ook het specifiek hergebruiken van de wapens over vele jaren. Wet de wapens spelen ze een spel met de speurders. 

          .

          De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

          494

          Re: Overijse: 27 September

          geronimo wrote:

          Bovendien is herladen munitie altijd gevoeliger voor storingen. Herladen is misschien een courante praktijk om de prijs te drukken, maar wanneer je leven er van af hangt, neen dank u.

          Voor de rest redelijk akkoord met uw uitleg, maar hier ben ik het niet mee eens. Ik herlaad geen munitie voor de prijs te drukken, maar om juist een betere patroon voor mijn wapen te maken.  Dat deze dan ook goedkoper uitkomt is aardig meegenomen.  Als een herlader zich aan de SAAMI specs houd, en hij heeft degelijk herlaadmateriaal en een degelijke opleiding dan zal de herladen munitie niet moeten onderdoen.

          Ga Overijse nog is moeten herlezen, want hier zitten toch wel wat ??????
          Neergeschoten met kaliber 12 en 9mm, en geen bloed???

          Niet voor gevoelige kijkers, maar even googelen kan je al een beetje slimmer maken. Kaliber 12 staat voor mij gelijk aan bloed.  Hoor het graag als ik het verkeerd heb. Nogmaals, moet Overijse nog is volledig herlezen.
          De link zal niet geschikt zijn voor alle personen, dus open @ your own risk.

          https://www.mussenhealth.us/gunshot-wou … uries.html

          Ik zat al te wachten op uw mening in verband met de afwezigheid van bloedsporen . Heb ook zo mijn idee erover .

          495

          Re: Overijse: 27 September

          geronimo wrote:

          Ik herlaad geen munitie voor de prijs te drukken, maar om juist een betere patroon voor mijn wapen te maken.

          Dit is ook hetgeen de daders deden. Die mannen wisten heel goed waar ze mee bezig waren. Daarmee dat er over bepaalde wapens en of munitie vragen gesteld kunnen worden.

          De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

          496

          Re: Overijse: 27 September

          geronimo wrote:

          Ik herlaad geen munitie voor de prijs te drukken, maar om juist een betere patroon voor mijn wapen te maken.

          Ok, bedankt Geronimo, ik ben zelf geen herlader dus blij met opinie van iemand met expertise ter zake.

          the end wrote:

          De daders en het recupereren van hun afgeschoten munitie, er is de Audi 100 die beschoten was en gestolen is om de kogels eruit te halen. dus ze denken eraan.Ook het specifiek hergebruiken van de wapens over vele jaren. Wet de wapens spelen ze een spel met de speurders.

          De Audi blijft een twijfelgeval, hij zou niet door de bende gestolen zijn. Gilbert Dupont schreef er een artikel over » Forum

          the end wrote:

          In Aalst 4 verschillende robotfoto's dus 4 daders 2 riotguns waarvan de RG1 in het begin van de aanslag gelijktijdig bijna door 2 verschillende daders verschillende slachtoffers maakt.

          Hebt U absolute zekerheid welk slachtoffer wanneer en waar werd beschoten? Ik ben er zelf al een tijdje mee bezig maar er blijven twijfels, toch wat de "normale" literatuur betreft. Beschikt U over meer betrouwbare gegevens? Graag uw visie hierover.

          497

          Re: Overijse: 27 September

          Over de Audo 100, wat in dit bepaald artikel staat komt niet overeen met wat heeft plaatsgevonden de nacht van de diefstal.

          Over Aalst die gegevens heb ik ja. Die vind je natuurlijk niet in de normale literatuur. Er wordt voor een bepaalde redenen iets verzwegen of achtergehouden ivm Aalst, wat er al 33 jaar in de media over geschreven en verteld wordt klopt niet.

          De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

          498

          Re: Overijse: 27 September

          @ The end

          Ok, dank U. Ik begrijp best dat zulke officiële gegevens niet zomaar te delen zijn op een forum.

          499

          Re: Overijse: 27 September

          En hoeveel raken we daarmee verder:  0,00 millimeter.

          Non semper ea sunt quae videntur

          500

          Re: Overijse: 27 September

          the end wrote:

          Over de Audo 100, wat in dit bepaald artikel staat komt niet overeen met wat heeft plaatsgevonden de nacht van de diefstal.

          Over Aalst die gegevens heb ik ja. Die vind je natuurlijk niet in de normale literatuur. Er wordt voor een bepaalde redenen iets verzwegen of achtergehouden ivm Aalst, wat er al 33 jaar in de media over geschreven en verteld wordt klopt niet.

          Wat wordt er dan verzwegen, en waarom weet jij het wel ?