101

Re: Overzichtsschema

Merovinger wrote:
Merovinger wrote:

Men spreekt altijd over Dery maar men vergeet dat heel wat ballistische analyses toen door verschillende experten en/of instanties zijn gebeurd.

Zie bijvoorbeeld » Forum

Klopt Mero, maar wat dooreen gehaald is door Bouhouche en Dery in het begin, dus voor deze nieuwe analyses die men achteraf gedaan heeft ... is voor altijd gecompromitteerd. Dit zegt Humo en Hilde Geens erover:

In een aantal gevallen manipuleerde rijkswachter Madani Bouhouche de gebruikte munitie. En de ballistische expert Claude Dery, die veel verbanden tussen Bendefeiten heeft vastgelegd, maakte verslagen over munitie die hij vervolgens zelf niet eens meer kon ontcijferen. Hij had de munitie met een hoop andere kogels in een confituurpot gegooid en neergezet in zijn opslagplaats, die vol stond met confituurpotten.

Ik denk dus dat de ballistische analyse van de eerste clusters van feiten (die rond de Santana, tot en met die rond de Saab) mogelijks beinvloed kunnen geweest zijn. Van de 2de golf (1985) zal alles wel betrouwbaar zijn. Ik zou dus de eerste helft van het schema iets minder strikt interpreteren qua ballistieke analyse.

102

Re: Overzichtsschema

Dit is het schema met alle wapenverbanden VOOR Ronquières, dd 21.03.1986:

https://eq5i4g.am.files.1drv.com/y4mHR3-2nTZfH7nHr0e3VW_JHi-M7oaPTLvrt52fqLoUIRgdPfw-wgUfsVTVZmNYQcsmDmEsmN0ZraYqiA3JNnTbUsJ_cdC8b8IQqGTTbKaAUeinzWOgJxIUsgDEfH1AVdgzxDWDcJDmBtlgMqn59Vu2_E-BCBGkU1evvXLcxkULETJJaHpOc5aZJnXprFNtslwIMe-3M088UhKk5axgE_NSQ?width=1409&height=2377&cropmode=none

Bron: De Bende, een documentaire | Ponsaers et al.

103

Re: Overzichtsschema

Er is me iets opgevallen bij het intypen van de serienummers van de 3 gestolen Colts in Cal .45 in de Colt databank waar je online je wapen voor o.a. garantie-doeleinden kan opzoeken.

https://www.colt.com/serial-lookup

Wapen 1: Colt .45  Serienummer 705E77230
                   De databank geeft 3x een aandudiing voor een .25 Colt (dat is een baby-coltje)
                   Met melding van 1970/1972/1973
                   Dat is raar.

Wapen 2: Colt 45 is wel terug te vinden : Serienummer 80BS8136 is inderdaad een Colt .45 Combat Commander uit 1980.

Wapen 3: Colt 45 Serienummer 5A30168 is niet te vinden. Serial number not found

104

Re: Overzichtsschema

Die zogezegde babycolt is 70SE en niet 705E denk ik.

105

Re: Overzichtsschema

Vergelijk het lettertype voor de S en de 5 in een serienr er boven (zoals bij de Ingram) of bij bijvoorbeeld cal.  .45 

Voor de hoofdletter S kan je vergelijken bij Smith&Wesson.

Tussen een O en een 0 is het verschil moeilijker zichtbaar. Vergelijk met de 0 van vb.  cal.  .380  en de O van GECO 45 ACP  of bij FN 9mm OTAN

Non semper ea sunt quae videntur

106

Re: Overzichtsschema

FreCR wrote:

Vergelijk het lettertype voor de S en de 5 in een serienr er boven (zoals bij de Ingram) of bij bijvoorbeeld cal.  .45 

Voor de hoofdletter S kan je vergelijken bij Smith&Wesson.

Tussen een O en een 0 is het verschil moeilijker zichtbaar. Vergelijk met de 0 van vb.  cal.  .380  en de O van GECO 45 ACP  of bij FN 9mm OTAN

Ik heb even ingezoomd in de pdf op de serienummers en een screenshot gemaakt.

https://eq5x4g.am.files.1drv.com/y4mlwPGbfsPuBa0xU7-BjTyb19pyHnhjgf_j60okOwd_bGggDJU7OkToisCabZdCOq8A12xC53wdJ6EAJVicqhrx5yOUs8Lu0lHbDrkLXb0rOyxYRse8jEwi0EzkRPMUFHAdLCevqZQTJnRfjCcaqUkpRD71si_qfaJwu8pUG5Tw3T86_8M7xrRIpolR9A-2E25IF5RS2mTqOuHfx-TYelY8g?width=1125&height=2436&cropmode=none

107

Re: Overzichtsschema

FreCR wrote:

Vergelijk het lettertype voor de S en de 5 in een serienr er boven (zoals bij de Ingram) of bij bijvoorbeeld cal.  .45 

Voor de hoofdletter S kan je vergelijken bij Smith&Wesson.

Tussen een O en een 0 is het verschil moeilijker zichtbaar. Vergelijk met de 0 van vb.  cal.  .380  en de O van GECO 45 ACP  of bij FN 9mm OTAN

FreCR, ik heb ondertussen ervaren dat u altijd denkt dat andere mensen maar onnozel zijn en dat enkel U altijd onmiddellijk de juiste afbrekende commentaar hebt op alles en niemandal en binnnen de paar minuten. Denk U nu echt dat er geen dag opzoekingswerk aan vooraf is gegaan voor we iets schrijven?
.
Wel, Ook dat nummer hadden we ingegeven, samen met alle mogelijke combinaties (2 A4-tjes vol) omdat we de klassieke problematiek van voor de handliggende letterverwisselingen goed kennen en ook dat gaf geen enkele match in deze databank buiten enkele kleine revolvers (wat niet van toepassing is). Ik had het er nog willen bijschrijven "Opmerking voor FrCre ....)   

Weet je wat, zoekt zelf nog wat.

Beste FreCre, het is altijd wat met uw commentaar en dat ben ik beu. Doe dan zelf ook eens wat in plaats van altijd en alleen maar afbrekende commentaar te schrijven. Daarom verlaat  ik ook dit Forum. Vermeulen is terug naar de Trammezantlei zou een moderator van een ander forum zeggen. Het heeft op deze wijze geen enkele zin om te proberen positieve bijdragen te leveren. 

Veel succes voor de andere forumgebruikers. Het beste.

Beste Ben, gelieve in het kader van de nieuwe privacy-wetgeving GPDR al mijn bijdragen te wissen. Waarvoor dank.

108

Re: Overzichtsschema

Vermeulen wrote:

Beste FreCre, het is altijd wat met uw commentaar en dat ben ik beu. Doe dan zelf ook eens wat in plaats van altijd en alleen maar afbrekende commentaar te schrijven. Daarom verlaat  ik ook dit Forum. Vermeulen is terug naar de Trammezantlei zou een moderator van een ander forum zeggen. Het heeft op deze wijze geen enkele zin om te proberen positieve bijdragen te leveren. 

Veel succes voor de andere forumgebruikers. Het beste.

Beste Ben, gelieve in het kader van de nieuwe privacy-wetgeving GPDR al mijn bijdragen te wissen. Waarvoor dank.

Mag ik even op *pauze* drukken ;-) Hold your horses Ben ;-)

Beste Vermeulen. Je bijdragen zijn hier zeker geapprecieerd door de meesten van ons. Gelieve op basis van de commentaar van bepaalde andere personen ons niet te verlaten. Je wapenkennis die je toont hier op het forum wordt zeer geapprecieerd.

Sommige van mijn commentaren zijn soms ook nogal kortaf omdat om 2u snachts via mijn gsm gebeuren ;-) Excuses daarvoor.

Mvg
Bert Lagaisse.

109

Re: Overzichtsschema

Geen enkele reden om hiervoor het forum te verlaten Vermeulen . Uw inbreng word zeker gewaardeerd en gebruikt . Door de jaren heen zijn er steeds zulke problemen gerezen en gelukkig lossen ze zichzelf op , met of zonder hulp van de forumbeheerder . De gemiddelde forumleden op dit forum zijn niet dom en kunnen zeker de info die ze krijgen van al eender wie naar waarde inschatten . Mijn wens : blijf aub , uw deelneming word zeker met aandacht bekeken !

110

Re: Overzichtsschema

Vermeulen als je commentaar krijgt wil dat zeggen dat je meestal Juist zit   Laat u niet vangen en graaf verder !!!