171

Re: Robert Beijer

the end wrote:
the end wrote:

Wie de 'le Congolais' is of naar waar dit verwijst is heel belangrijk, dit staat namelijk rechtstreeks in verband  met de overval op Dekaise en het Mendez dossier en de verwijzingen van Verdeyen.

Aanvullend Lekeu is betrokken en kent die 'le Congolais' ook. Beijer gebruikt die uitdrukking niet zomaar!

Aanvullend:  "le congolais" kan op vele figuren slaan. Duizenden (tienduizenden) Belgen die wel een link hebben met Congo door o.a. ons koloniaal verleden.
Ik kan wel meer dan enkel Darville, Buslik, Cammerman, Baugniet, enz.  noemen die Beijer eventueel onder de schuilnaam "Congolais" zou noemen. En allemaal wel met een of ander reden om mee te doen met de actie.
Ik weet zelfs iemand die veel waarschijnlijker is dan de 4 die ik opnoem samen. En aangezien amper iemand zijn Congo-connectie kent denkt niemand er aan. Kan in verband gebracht worden met Vernaillen maar ook met verschillende bendefeiten en uiteraard met Beijer zelf ook. Is altijd uit de spotlights weten te blijven, maar zoals Vermassen het zou verwoorden: zijn naam staat in het dossier.  (volgens ingewijden staan of stonden er meer dan 15.000 namen in het dossier (maar slechts een 100tal die steeds overal terug komen))
Het is niet moeilijk om linken & verbanden tussen feiten en personen te vinden. Misschien mogen we niet al te veel de feiten aan elkaar proberen te linken want dan val je om de 10 minuten wel van uw stoel (bij wijze van spreken) van wat je allemaal ontdekt, terwijl sommige bendefeiten misschien wel veel minder verband houden met andere feiten dan welke we denken.

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Robert Beijer

Schoonouders Farcy hadden diamantmijn in Congo. Zijn vrouw is mulat Belgische vader met zwarte moeder waarschijnlijk. Ze zijn allen extreem-rechts, maar niet zozeer op basis van huidskleur. Zijn vooral gekant tegen de Islamisering als ik het goed begrijp.

Opvallend ook hoe hij Farcy ontweek toen iemand daar naar vroeg op Franstalig forum. Hij kende hem als kleine dealer uit periode bij BOB, niet meer dan dat. smile

Re: Robert Beijer

FreCR wrote:
Aubanel wrote:

Vreemd is wel dat hij één naam effectief noemt, die van een ex-Rijkswachter met wie hij en Bouhouche blijkbaar goede banden hadden: Emile Besbrugge. Hij wordt zelfs meermaals aangehaald. Ik weet niet of Besbrugge nog leeft en of hij daar in dat geval vrolijk van werd.

Bouhouche & Beijer goede banden met Besbrugge? Ze hebben Besbrugge proberen af te luisteren waardoor ze werden gesanctioneerd. Ik denk dat het eerder een vorm van sarcasme zal zijn als hij hem "mijn goede vriend" noemt.

FreCR wrote:
Aubanel wrote:

Dank voor de bemerking, FreCr, maar ik haak af.

Op het eerste zicht leek onderstaand me niet echt te wijzen op een goede band tussen Beijer & Besbrugge, maar ik kan verkeerd zijn uiteraard. Hoe moet ik onderstaand in de juiste context plaatsen? Eerder vriendschappelijk of eerder vijandig? (ernstige vraag)

Op 25/06/2007 schreef "Anonymou" op het tueries forum (i.v.m. Gérald Lafaurie):

A lire ce que vous venez d'écrire, je reconnais le nom de Gérald Lafaurie. Il ne s'agit de rien d'autre que de l'informateur "bidon" (c'est ce que j'ai toujours prétendu) des gendarmes Besbrugge et Mathijs, deux échappés du BND qui se sont retrouvés à la BSR de Bxl et dans le bureau desquels j'avais mis un micro, car je les soupçonnais précisément de "chipoter" avec cet informateur. C'est le moment d'embrayer sur la théorie des grands complots. Mais je m'en garde bien, car la Belgique et Bxl sont petits.

Op 14/12/2009 schreef "K" op het tueries forum:

Attention: Beijer n'aime pas Goffinon ni son ancien collègue dont il a fait des écoutes. Ce collègue avait la confiance de feu Raes. on peut croire un peu et beaucoup... il y a peu de difference entre une petite mensonge et une petite verité...

Waarop "minus" op 14/12/2009 reageerde:

C'est vrai, Beijer n'aimait pas Goffinon quand celui-ci, se laissait emporter par sa vanité, ce qui influençait les enquêtes. Mais des centaines de gendarmes n'aimaient pas Goffinon. A côté de cela, ce pouvait être un type agréable, toujours bien habillé mais à l'esprit restreint. Et le collègue dont vous parlez, citons-le, il n'y a pas de secret, Bessbruge et son binôme Mathijs, Beijer l'aimait encore moins. Parce que manifestement, celui-là chipotait avec son informateur, parce que rescapé du BND, il niait la BSR mais surtout parce qu'il n'avait pas de c.... Car si vous connaissiez un peu l'histoire, vous sauriez que c'est lui qui a informé Raes des malversations du BND. Mais lui n'osait rien dire ni faire, sa carrière passant avant toute chose. Alors, il a trouvé le brave Raes, un peu limité mais droit comme un I et il l'a poussé en avant. Et c'est évidemment Raes qui a pris tous les ennuis, tandis que notre ami Besbrugge retirait les marrons du feu. Bel esprit d'équipe.

Mais là, n'est pas le propos. Vous imaginez, vous K, parce que vous n'aimez pas quelqu'un, vous allez monter une équipe, une structure de box et appartements, vous allez vous constituer un vrai charroi, vous allez faire le plein en armes, vous allez voler des explosifs et tout ce qui va avec, pour le simple plaisir de faire une bombe et tuer le type que vous n'aimiez pas. Il y a quand même des méthodes plus faciles, moins coûteuses et surtout plus discrètes! Non?

In "De Bende van Nijvel" van Bouten, staat een zin van François Raes:

François Raes: "Als je de Bende wilt ontmaskeren, moet je beginnen bij Bruno Farcy. (...) Farcy had vier broers die voor hem werkten, hij kon dus terugvallen op minstens vijf adressen in Brussel en Waals-Brabant. Door zijn alliantie met Clonen, Beijer en Cammerman beschikte hij over betrouwbare informatie over iedereen die hem wat in de weg wou leggen. Mijn collega’s Besbrugge en Deridder, die niet meededen aan al die corruptiepraktijken van het Nationaal Drugsbureau, werden door twee Joegoslavische huurmoordenaars belaagd. Ongetwijfeld zat Farcy hierachter."

Uit de agenda van François Raes:

6 juin 1982 (important): j'étais très copain avec le chef BESBRUGGEN Marc. Le dimanche 6.6.1982 je lui rendit visite à son domicile avec ma femme, fille et même mon chien. Quelques jours plus tard BESBRUGGEN me prévient qu'il préfère ne plus me rencontrer. En effet, des gendarmes avaient été entendre son épouse à son lieu de travail (administration communal d'Anderlecht) pour savoir de quoi lui et moi avions parlés!!!!!

174

Re: Robert Beijer

FreCR wrote:
the end wrote:

Aanvullend Lekeu is betrokken en kent die 'le Congolais' ook. Beijer gebruikt die uitdrukking niet zomaar!

Aanvullend:  "le congolais" kan op vele figuren slaan. Duizenden (tienduizenden) Belgen die wel een link hebben met Congo door o.a. ons koloniaal verleden.
Ik kan wel meer dan enkel Darville, Buslik, Cammerman, Baugniet, enz.  noemen die Beijer eventueel onder de schuilnaam "Congolais" zou noemen. En allemaal wel met een of ander reden om mee te doen met de actie.
Ik weet zelfs iemand die veel waarschijnlijker is dan de 4 die ik opnoem samen. En aangezien amper iemand zijn Congo-connectie kent denkt niemand er aan.

Duizenden namen? Beijer gebruikt die uitdrukking niet zomaar. Misschien eens filteren en het bekijken vanuit het Mendez dossier en zijn netwerk. Misschien gebruikt Beijer die uitdrukking omdat hij weet dat de veilheidsdiensten ook wel weten wie of wat het is. De spreekwoordelijke muur waar het onderzoek stopt.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

175

Re: Robert Beijer

FreCR wrote:

Op 25/06/2007 schreef "Anonymou" op het tueries forum (i.v.m. Gérald Lafaurie):

A lire ce que vous venez d'écrire, je reconnais le nom de Gérald Lafaurie. Il ne s'agit de rien d'autre que de l'informateur "bidon" (c'est ce que j'ai toujours prétendu) des gendarmes Besbrugge et Mathijs, deux échappés du BND qui se sont retrouvés à la BSR de Bxl et dans le bureau desquels j'avais mis un micro, car je les soupçonnais précisément de "chipoter" avec cet informateur. C'est le moment d'embrayer sur la théorie des grands complots. Mais je m'en garde bien, car la Belgique et Bxl sont petits.

Beijer doet toch zo zijn best om verwarring te creëren, dit  l'informateur "bidon" uit de pen van Beijer, ja ja het zal wel zijn.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

176

Re: Robert Beijer

Of heeft Beijer het pseudoniem van de mededader (en effectieve schutter op Vernaillen) onzorgvuldig gekozen, en heeft hij het over 'Le Katangais', zijnde Jean-Luc Baugniet?

177

Re: Robert Beijer

Aubanel wrote:

en heeft hij het over 'Le Katangais', zijnde Jean-Luc Baugniet?

Of dit het is wat Beijer bedoelt weten we niet. Met het Mendez-dossier en het Vernaillen-onderzoek plus de Cogel-zaak is het in de goede richting, maar nog niet het einde van de logica. Dit afgaande op andere dossier om zijn spel te ontmaskeren.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

178

Re: Robert Beijer

Op 1 oktober 1987 werd er bij Beijer een Ingram in beslag genomen uit dezelfde serie als er bij Dekaise gestolen werden. Het betrof volgens Dekaise geen van zijn gestolen Ingrams omdat er bij de gestolen Ingrams aanpassingen door hemzelf werden gedaan welke deze van Beijer niet had.

Non semper ea sunt quae videntur

179

Re: Robert Beijer

Wát er juist bij Dekaise gestolen werd weet niemand (buiten Dekaise zelf misschien).

180

Re: Robert Beijer

De Basis wrote:

Wát er juist bij Dekaise gestolen werd weet niemand (buiten Dekaise zelf misschien).

Inderdaad. Daarbij nog 2 opmerkingen:

  1. het serienummer ligt zeer dicht bij een van de serienr's die als gestolen opgegeven werd

  2. ik weet niet hoe het bij jullie is, maar bij mij hier thuis ligt er geen Ingram machinepistool

Non semper ea sunt quae videntur