11

Re: François Achten

HERVE wrote:

(...) Het blijkt dat een lid van de Delta-groep, met name Philippe Vermeersch wel degelijk het PV (over de getuigenis over de gebeurtenissen in de nacht van 10 op 11 November 1985, aan de draaikom van het kanaal Brussel-Charleroi), overhandigd kreeg van een lid van de toenmalige onderzoeksgroep in Nijvel, François Achten, en er dus geen sprake was van een "manipulerende" informant (De coninck, 2014).

"geen sprake van een manipulerende informant, rechtstreeks aan Philippe Vermeersch" zou er moeten staan... wat een zeer groot verschil is. wink

https://i.ibb.co/0X469wg/frach-ne.jpg

Non semper ea sunt quae videntur

12

Re: François Achten

Bedankt voor uw informatie en goed om eens iemand te lezen die naam en toenaam meegeeft!

Re: François Achten

Bovenstaande info klopt niet! Het zit anders in elkaar, wat Ponsaers en De Conick schrijven is gebaseerd op verhalen niet op correcte info!

En voordat iedereen in bovenstaande verkeerde conclusies trekt, het is logisch dat namen van speurders uit het zicht gehouden worden.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

14

Re: François Achten

the end wrote:

En voordat iedereen in bovenstaande verkeerde conclusies trekt, het is logisch dat namen van speurders uit het zicht gehouden worden.

Neen, dat doe jij om jezelf in de aandacht te zetten zonder verantwoording te moeten afleggen!

Re: François Achten

Nee, dit doe ik gewoon omdat er veel te gemakkelijke zonder de juiste info speurders geviseerd worden.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: François Achten

the end, zou je aub eens correct Nederlands willen (proberen) gebruiken? Ik weet niet of het aan je spellingcorrector ligt of aan het feit dat je zelf niet van origine Nederlandstalig bent of omdat je heel snel wilt reageren of aan iets anders, maar je bent voor mij dikwijls zeer onduidelijk en soms bijna onverstaanbaar. Gelieve dit niet als een aanval te bekijken maar gewoon als een vraag.

17

Re: François Achten

Ook deze François Achten zou vandaag opgepakt zijn

Na Philippe Vermeersch (61) vorige week is nu een tweede gepensioneerde speurder verhoord die ooit heeft meegewerkt aan het onderzoek naar de Bende van Nijvel. François A. (70), een ex-rijkswachter uit Halle, zou V. ertoe aangezet hebben om op 6 november 1986 te gaan duiken in het kanaal Brussel-Charleroi in Ronquières.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

Re: François Achten

Als je zo eens terugleest, duikt François Achten zijn naam nog wel op. Hij is misschien ook niet meer dan een doorgeefluik.

19

Re: François Achten

Ik ken iemand in Thailand die het hele zaakje wellicht met argusogen volgt  ...

20

Re: François Achten

De man is trouwens enkel ondervraagd, niet opgepakt. Dat bevestigt het federaal parket.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube