21

Re: NAVO-dubbelbesluit

Klopt helemaal. De passage van Martens in de Oval Office van Reagan was geen vriendschapsbezoek. De Belgen zijn er op het matje geroepen, want Swaelen had zijn fiat al gegeven. De memoires van Martens: verplichte lectuur!

22

Re: NAVO-dubbelbesluit

Bedankt Merovinger voor dit krantenbericht. Lijkt me dat Vreven wel zegt dat ie in fase 1 blijft maar tussen '82 en eind '84 lijkt dat ministerie toch wel enkele stappen heel discreet te hebben uitgevoerd zonder diep medeweten van Martens zelf (volgens zijn memoires dan). De wil en invloed van "de NAVO", voor zover een organisatie een wil heeft, lijkt toch wel immens te zijn binnen het milieu van Defensie en Buitenlandse zaken.

Maar het geeft geen inzage in de groep bedrijven die zijn aangeschreven of gegund werden om de werken uit te voeren. En het is daar waar ik verder wil doorborduren. Follow the money. Liefst het lokale geld want Amerikaanse bedrijven zullen ook wel een grote rol hebben gespeeld.

Met lokaal geld bedoel ik dan onteigeningen, grondspeculanten, constructie en planning. Met in het achterhoofd zoekende naar de link met Fourez & Co.

Re: NAVO-dubbelbesluit

Uit het militair weekblad VOX nr. 1 (jaargang 12) van 10 januari 1985:

https://nsm09.casimages.com/img/2018/12/07//18120704565414738716027841.jpg