351

Re: Philippe De Staerke

Dit blijft toch de meest markante getuigenis. Het zal zowat het enige slachtoffer zijn dat neergeschoten werd en achteraf niet afgemaakt is. Nochtans stond de wagen niet ver achter de wagen van de gangsters op parking drie. Vanuit de militaire logica die ze toepasten hadden ze nooit iemand levend op die positie mogen laten. RDJ zelf wijt dit aan het gebruik van het Manouche, waarop de gangster van de liquidatie afzag. Had de gangster RDJ herkend?

352

Re: Philippe De Staerke

Merovinger wrote:

Hierbij het volledige verhaal van Jef de zigeuner aangaande de herkenning van Philippe De Staerke op de parking in Aalst. De documenten komen van HERVE van op tueries-forum » tueriesdubrabant.winnerbb.com

Wat weten we van Jean Leimbergen, aka 't Manneke, broer van de vrouw van JDS, die volgens verhalen die de Jonge hoorde de wapens heeft geleverd? Vind zijn naam niet op het forum.

Interresant overigens dat de wapens volgens het verhaal ook teruggingen naar/via JDS. Als dit soort wapen makelaardij gebruikelijk was betekent dat wel wat voor de conclusies die je kan verbinden aan het hergebruik van wapens bij meerdere gebeurtenissen.

Re: Philippe De Staerke

Scaramouche wrote:

@Lack of a better name : U moet hier geen onwaarheden komen vertellen ivm met PDS, YVH en SM. Wat is uw bedoeling ? Hebt u enig belang om de waarheid te verdoezelen ? Bossi heeft hierboven de feiten aangehaald zoals vermeld in de oorspronkelijke processen-verbaal. OK ?

Excuseer? Ik probeer hier helemaal niet de feiten te verdoezelen. Ik maak hier enkel mijn bemerkingen over.

1. SM zat eerst op het Atheneum Halle en daarna op het KTA Halle. Niet in op internaat (in Aalst?) zoals ik enkele malen gelezen heb hier op het forum en elders. Hiermee wil ik enkel verklaren dat PDS daar helemaal niets te zoeken had in tegenstelling tot wat hij beweerde in zijn verklaringen.

2. Ik heb hier op het forum ook enkele keren gelezen dat de tijdspanne om van Delhaize Aalst naar Y. haar ouders in Lembeek en dan terug naar Brussel om PDS af te zetten onhaalbaar was om op tijd terug in Aalst te zijn voor de overval. Daarover heb ik niet alle verklaringen gezien dus hiervoor heb ik mij gebasseerd op wat ik gelezen heb hier op het forum. Het punt dat ik hierover wou maken, was enkel en alleen dat er genoeg tijd was voor PDS om in Aalst opnieuw te geraken.

354

Re: Philippe De Staerke

Bossi die pv's ken ik ook al de andere. De Staerke is ook herkend door een getuige om 19u30 ongeveer toen hij aan de kassa aan het afrekenen was. een andere getuige was zeker dat De Staerke op dit moment in een Mercedes zat op de parking. en dit terwijl andere getuigen zeggen dat hij de dader is en in de dader Golf zou zitten.   

Bossi wrote:
the end wrote:

De kans dat De Staerke een dader is in Aalst is klein.

Ik verwijs naar P.V. N° 10983 dd 10 november 1985 uitgaande de gerechtelijke politie te Aalst, betreffende het verhoor van D.J. Renè en M. Rosette.


Signalement, ongeveer 1.80m, zwaar gebouwd, ongeveer 25 jaar, soepelheid van bewegen, bivakmuts, lange winterjas, met één rij knopen, geweer (zwart of donker van kleur) dat blonk.

Wat de getuigen beschrijven is ongeveer te zien op deze tekening https://www.bendevannijvel.com/forum/vi … php?id=379 dit is niet de dader met de lange jas maar de daders waren wel gemaskerd zoals die dader getekend is. Er is over die dader nog een veel betere getuige binnenin de supermarkt en die het grootste stuk van de aanslag die dader in beeld had. Het is ook die dader die achter de directeur gelopen is nadat hij het bureel verliet en het op een lopen zette. Die getuige heeft die dader (killer) goed gezien en merkte op dat hij een andere manier van stappen en staan had. Ook die getuige heeft De Staerke uit de videobeelden gehaald.

Jammer genoeg stopt het daar. Ik vind het tot op vandaag een schande dat Delta cel niet verder kon werken op het onderzoek Zoals het onverstaanbaar is dat er niets gebeurt is met de bekentenis van De Staerke. Waar er zekerheid over is dat de killer en rare houding had (stap) en een harde blik zoals De Staerke heeft. Hij verzwijgt iets zoals velen in het dossier, maar is hij de killer die ook in Eigenbrakel actief was, wie zijn de mededaders? Misschien was de echte killer op de hoogte van de gelijkenissen tussen hem en De Staerke?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

355

Re: Philippe De Staerke

nostra wrote:

Het zal zowat het enige slachtoffer zijn dat neergeschoten werd en achteraf niet afgemaakt is.

Er zijn er nog (vb: David VdS, al was het misschien voor de dader niet de bedoeling dat hij zou overleven). tijdens de toegeschreven bendefeiten vielen 28 doden en meer dan 40 gewonden gevallen (van lichtgewond tot zwaargewond).

Non semper ea sunt quae videntur

356

Re: Philippe De Staerke

Ik heb al eerder geschreven in verschillende topics dat de uitvoering van de aanslag in Aalst heel doordacht uitgevoerd is. De wapens zijn doorgegeven en de vermomming is aangepast er zijn vele getuigen die de daders gezien hebben er bestaan 5 robotfoto's van daders in Aalst. En toch is Aalst het feit waar zelfs geen dader beschrijving staat op de site van CWB ook het aantal daders is niet duidelijk, zeker 3 binnenin de supermarkt maar over het echte aantal is men niet zeker.

Het zijn de killer en de G15 die de riotgun 1 aan elkaar doorgeven in het begin van de aanslag, die 2 daders hebben dit op voorhand gepland beiden hebben ook kinderen vermoord. Het plannen en moorden staat in relatie met het motief en dit is iets waar nog niemand van Aalst al op gelet heeft. En dit is omdat De Staerke zo in beeld komt wat ook de bedoeling was van de uitvoerders. De link tussen De Staerke (en omgeving) en de bende gaat vroeger terug in het dossier.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

357

Re: Philippe De Staerke

Wat er eens grondig onderzocht mag worden ivm De Staerke is C Nitelet en Sealase en een ander element dat wat meer aandacht mag hebben is wat hij eind zomer van 85 in Marseille deed. Want Nitelet weet er misschien wel interessante dingen over.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

358

Re: Philippe De Staerke

the end wrote:

er bestaan 5 robotfoto's van daders in Aalst.

Een robotfoto is soms een samenstelling van meerdere schetsen van een of meerdere mensen. Wellicht bestaan er dus nog veel meer robotfoto's die eigenlijk schetsen waren of robotfoto gemaakt met als doel er 1 van te maken uiteindelijk.

De tekenaar van de silhouttetekening van de dader in Aalst kende ik overigens, helaas is deze een jaar of 8 geleden overleden, anders had die misschien wel wat meer info daar rond kunnen verschaffen.

Non semper ea sunt quae videntur

359

Re: Philippe De Staerke

FreCR wrote:
nostra wrote:

Het zal zowat het enige slachtoffer zijn dat neergeschoten werd en achteraf niet afgemaakt is.

Er zijn er nog (vb: David VdS, al was het misschien voor de dader niet de bedoeling dat hij zou overleven). tijdens de toegeschreven bendefeiten vielen 28 doden en meer dan 40 gewonden gevallen (van lichtgewond tot zwaargewond).

Ik doelde op de personen die hun gesecurede “landingszone” betraden, die werden allemaal neergeschoten en diegene die niet ontkwamen afgemaakt (zelfs Finne in Overijse reken ik daarbij). Uit de getuigenis van RDJ blijkt dat de dader ook naar hun voertuig kwam om de job af te maken. No way dat onder normale omstandigheden iemand levend zo dicht bij hun vluchtwagen kan komen en blijven.

360

Re: Philippe De Staerke

nostra wrote:

Ik doelde op de personen die hun gesecurede “landingszone” betraden, die werden allemaal neergeschoten en diegene die niet ontkwamen afgemaakt (zelfs Finne in Overijse reken ik daarbij). Uit de getuigenis van RDJ blijkt dat de dader ook naar hun voertuig kwam om de job af te maken. No way dat onder normale omstandigheden iemand levend zo dicht bij hun vluchtwagen kan komen en blijven.

Daar heb je wellicht gelijk in en volg ik uw standpunt ook.


Aanvullend wil ik nog vermelden: ik denk dat het niet noodzakelijk door een uitspraak in het "manouche" hoeft te komen, maar het kan wel. Het kan even goed zijn dat die dader hem kende (of kende van ziens) als zijnde RDJ of als zijnde "de zoon van Jozef(/Jef)"....

Non semper ea sunt quae videntur