911

Re: Aalst: Proloog

Welk notitienummer draagt dat Proces Verbaal, the end?

912

Re: Aalst: Proloog

Basis, ja dit is het begin van de PV. Bossi, er staat vervolg aan PV 1065.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

913

Re: Aalst: Proloog

Bedankt, the end. Het aanvankelijk Proces Verbaal heeft dan toch een notitienummer. Het navolgend PV is dan samengevoegd. Is het notienummer u kenbaar?

914

Re: Aalst: Proloog

De PV is 101065/87, dd 10 juni 1987, uitgaande BOB Dendermonde. Het pv nummer staat niet op alle pagina's correct.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

915

Re: Aalst: Proloog

Over de vondst van de wapens enkele dagen voor de overval in Aalst kreeg ik volgende getuigenis van één van de "spelende kinderen":

(...) Er staat "Zo hadden spelende kinderen kort voor de Bendeaanslag in de buurt van de Delhaize, op de Docusberg een bivakmuts en twee vuurwapens gevonden in het struikgewas" dit is echter niet correct. De vondst werd inderdaad gedaan maar aan de Frans Blanckaertdreef (achter restaurant Kelderman) en NIET aan de Docusberg. [Google Maps] Dat is toch ongeveer 400 meter weg van de Delhaize. Ik kan het weten want ik was één van de spelende kinderen.

Er staat ook "De wapens waren allebei geladen, de kinderen hebben er zelfs een paar schoten mee afgevuurd voor hun geschrokken ouders tussenbeide kwamen en de schiettuigen naar de politie brachten." Dit is niet correct, er is "slechts" 1 keer mee geschoten. Wat er niet staat is dat er ook handboeien bijzaten. Ik kan mij ook maar 1 wapen herinneren, het handvat was afgeplakt met hechtpleisters. Alles zat in de bivakmuts en deze zat in een plastic zak. De plastic zak (van een slagerij) was bij de vondst echter verloren gegaan.

Korte tijd later ben ik dan nog verhoord door BOB (veronderstel ik) en hebben we nog een korte zoektocht gehouden naar die plastic zak. Helaas werd deze niet meer teruggevonden. Ik reageer nu omdat deze feiten vaak (jullie website, forums, begin film "Niet schieten", boek Hilde Geens, ...) in verband gebracht worden met de overval van de Delhaize in Aalst. Iedereen wil de waarheid kennen, ik ben geen speurder maar ik vrees dat gezien de afstand tot de Delhaize en de aard van het wapen (wapens?) deze vondst weinig met de bende te maken had.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

916

Re: Aalst: Proloog

Gelukkig zijn er deze verklaringen. Waarom zitten wij hier zo te gissen naar de feiten en komen de instanties daar niet mee?

917

Re: Aalst: Proloog

Zo zie je maar dat verhalen een eigen leven kunnen gaan leiden op den duur. Bedankt alvast aan de getuige om dit te laten weten.

EricF wrote:

Waarom zitten wij hier zo te gissen naar de feiten en komen de instanties daar niet mee?

Omdat indien ze zouden reageren op dingen die geschreven staan, die fout zijn of waar ze geen weet van hebben, je dan kan afleiden wat ze wel weten of wat wel waarheid is. Eigenlijk doen de speurders van de CWB niet veel anders dan men in andere onderzoeken zou doen (dit Bende van Nijvel-dossier is natuurlijk wel zowat het bekendste in België en loopt ook al zeer lang). In andere onderzoeken zwijgen de speurders ook zo veel mogelijk over om het even wat en verspreiden ze enkel maar iets van informatie als ze niet anders kunnen. Het is overigens aan de speurders om te onderzoeken, niet om te oordelen / veroordelen.

Non semper ea sunt quae videntur

918

Re: Aalst: Proloog

Laat dit nu net de plaats zijn waar de joggers de bendeleden zien rondwandelen en hun auto parkeerden.

919

Re: Aalst: Proloog

Had Merovinger op basis van krantenartikels niet aangetoond dat deze wapens maanden voor de overval werden gevonden (augustus '85)? Of verwar ik zaken?

920

Re: Aalst: Proloog

HIPA wrote:

Laat dit nu net de plaats zijn waar de joggers de bendeleden zien rondwandelen en hun auto parkeerden.

Hey HIPA, was dat niet een beetje verder aan de atletiekpiste? Soit, in elk geval mocht het park als vluchtweg gediend hebben, zouden ze van de Delhaize bij de atletiekpiste zijn uitgekomen, maar dan uiteindelijk toch voorbij die plek gekomen zijn om uit het park te geraken. Het blijft idd mss verband houden. Is er mss een oefening geweest waarbij ze de vluchtweg hebben uitgetest inclusief dumpen van materiaal voor ze op de Parklaan uitkwamen?