381

Re: Philippe De Staerke

Bakerstreet 221B wrote:

U bent slecht ingelicht.

Ben je daar zeker van?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

382

Re: Philippe De Staerke

Bakerstreet 221B wrote:
the end wrote:

Een antwoord op je 3 dunten.
1. Die herkenning is er niet, wie dit beweert heeft die bewuste robotfoto's niet gezien.
2. Het gegoochel ivm de Samsonite, dit komt uit een brief die De Staerke geschreven als klacht tegen de onderzoekers. Waar hij het heeft over een kras op 15 cm die er niet was bij de confrontatie.
3. Met dit laatste ben ik dus niet eens, op basis van dossierstukken is het mogelijk verhalen van feiten te scheiden.

U bent slecht ingelicht.
We leven in een wereld waarin onderzoeksrechters op het verkeerde been gezet werden dmv valselijk opgestelde processen verbaal.
Herlees toch nog eens wat er 21 jaar geleden al over Freddy Troch in het Staatsblad stond.
Denkt u nu echt dat dat soort praktijken enkel bestond als het ging over de zwaaikom in Ronquière?
Denk dan maar vlug iets anders.

Een moeilijke want we doen niet anders dezer dagen ... probeer zo concreet mogelijk te blijven, dat helpt (een beetje). Verhalen van feiten onderscheiden is niet iedereen gegund, maar de aangeleverde info van de laatste dagen/weken is op zijn minst toch wel interessant.

ps : Papadopoulos had ook een Ford Taunus ...

Re: Philippe De Staerke

P-51, dank. Ik wist niet dat Papadopoulos ook een Ford Taunus had. Was dat ook een beige? Ik ben zo goed als zeker dat de Taunus van de Osbroek de Taunus van Elnikoff was. Ik weet niet van wie Elnikoff die Taunus eerder gekocht had.

Re: Philippe De Staerke

the end wrote:
Bakerstreet 221B wrote:

U bent slecht ingelicht.

Ben je daar zeker van?

Ja. De inhoud van menig proces verbaal komt niet overeen met de waarheid. En dat geldt niet enkel voor wat betreft Ronquières.

385

Re: Philippe De Staerke

Bakerstreet 221B wrote:

P-51, dank. Ik wist niet dat Papadopoulos ook een Ford Taunus had. Was dat ook een beige? Ik ben zo goed als zeker dat de Taunus van de Osbroek de Taunus van Elnikoff was. Ik weet niet van wie Elnikoff die Taunus eerder gekocht had.

https://i11.servimg.com/u/f11/15/00/61/71/ku110.jpg

Weet niet of de link werkt ... zo niet : check de website van "Les Tuéries", ga naar "les suspects" en de eerste die je tegenkomt is ... jawel, Papa. smile Kleur niet vermeld, jammer genoeg.

386

Re: Philippe De Staerke

Zou het mogelijk zijn om ook de voornaam te vermelden indien het gaat over Papadopoulos. Er is namelijk een 'Apostolos' en een 'Sotirios'. Beiden blijkbaar gelinkt aan diverse feiten  in de rand van of direct verbonden met de bende. Ik neem aan dat het broers zijn en ze dus op mekaar lijken. Misschien maken ze daar gebruik van om aan een alibi te geraken.

De Staerke zou beiden goed kennen.

387

Re: Philippe De Staerke

Papadopoulos Stergias, zo lees ik ... moet toch wel een grote familie geweest zijn. sad

388

Re: Philippe De Staerke

Hoe dikwijls heeft de ene Papadopoulos zich uitgegeven voor de andere? Of feiten bekend voor de andere? Hoe goed leken ze op mekaar en hoe goed konden ze het vinden met mekaar?

389

Re: Philippe De Staerke

Als Merovinger het al niet weet ... wel, dan ik ook niet. Wel een prestatie om zovelen zolang om de tuin te leiden, niet?

Re: Philippe De Staerke

FreCR wrote:

Het verslag begint als volgt:

"Op vrijdag 27.01.89 werd toevallig de genaamde "Jef DE JONGE" (...) Betrokkene kwam herhaaldelijk met het Gerecht in kontakt (tal van onderzoeken veelal gevoerd door de GPP Aalst), in hoofdzaak steeds verdacht zijnde van de verkoop van gestolen goederen (heling) en de namaak van antieke voorwerpen (o.a. tinnen schotels, klokken, beelden) en verder van diefstal, valsmunterij en ook eens één keer drugs."

Had ik niet beter geweten, dan had ik gedacht dat het over een van De Staerke's zou gaan, die openingszin.

Dat een De Staerke (Philippe of een andere), de familie "De Jonge" kent is niet uitgesloten. Maar het hoeft niet noodzakelijk een De Staerke zijn. Als de dader in Aalst een "collega"/vriend van Jozef/Jef was, kan die misschien om die reden de genaamde Renè niet doodgeschoten hebben.

In hetzelfde verslag lees ik over de zoon Renè dat hij ook niet van de braafste is. Er is sprake van een verhoor enkele dagen later door de BOB (bij de Bde Ninove) over (volgens Jozef) een "banaliteit". Uit de context kan je afleiden dat het om heling gaat (en misschien diefstal?). Vader en zoon zitten in dezelfde business blijkbaar. Renè werd beschoten (en gewond) maar uiteindelijk niet vermoord. Een uitzondering? Neen: Daniël Dekaise werd ook zwaargewond maar niet gedood.

Nog in het verslag: "Op vrijdag 03.02.83 omstreeks 20.30" zal een tikfoutje zijn. Gezien het tijdsverloop in de PV, zal dit 03.02.89 zijn (wat overigens een vrijdag was, 03.02.83 was een donderdag). In dat stukje is er sprake van dat Renè verklaart: "De vader van "Het manneke" een huis had gekocht te Brussel op de Steenweg op Bergen, niet ver van de "Coca cola" fabriek;"

Dat is de "De Staerke"-regio. De Bezemstraat (Henri De Staerke) en Stokerijstraat (Julien De Staerke), het Rattenkwartier (waar ook wat Becker's rondliepen): dat is daar allemaal vlakbij.

In die regio wemelde het van de louche figuren! Zelf vertoefde ik er regelmatig in de buurt omdat ik er langs moest en je kon zo voelen en zien dat daar heel wat dingen gebeurden die de wenkbrauwen lieten fronsen! Het was algemeen bekend in de regio (die ook dichtbij mijn leef/woon omgeving was) dat er heel wat bendes daar thuis waren en/of van daaruit aan de slag gingen in de Brusselse rand...tot in Lennik en omstreken toe! De dancing "de westhoek" in Lennik werd dan ook regelmatig door lieden van die regio gefrequenteerd ... zelfs Haemers zou er vooraleer ie landelijke bekendheid had wel gesignaleerd zijn. Het verwondert mij alleszins niet! Ik vond er bij momenten wel wat speciale sfeer hangen.

Ook op de Steenweg Ninove Brussel (dàt is dus de andere kant van binnenrijden in Brussel) waren enkele kroegen/clubs...in Dilbeek en Schepdaal waar dezelfde sfeer hing! Testa Rossa was er zo eentje ... mooie vrouwen achter de baar ... tot een stuk in de ochtend geopend...en snelle dure wagens...en louche types (met veel sier) aan de toog! Ik heb er verschillende razzia's meegemaakt (regelmatige tijdstippen) en er werd zelfs een keertje geschoten.

Dus ja die streek ... zowel dus rattenkwartier en het RAD/la roue ... als die andere kant Ninoofse steenweg waren bij ons inwoners van de streek echt berucht!