151

Re: Getuigenis Murcielago

Ook het feit dat men aan beide zijden van de taalgrens opereerde is een opgezet spel. Je betrekt zo twee gerechtelijke districten met een andere taalrol. Resultaat: alle verklaringen van getuigen en slachtoffers dienen vertaald te worden. De dossiers verhuizen van hier naar ginder en verschillende onderzoeksrechters geven er hun eigen mening aan.

Komt een onderzoeksrechter te kort bij de waarheid wordt het dossier overgeheveld naar een ander district. Daar kan men dan opnieuw beginnen met een geheel andere visie op de feiten. Overval een bank in Wallonië en op dezelfde wijze een bank in Vlaanderen op enkele kilometers van mekaar en het gerechtelijk apparaat stort in mekaar.

152

Re: Getuigenis Murcielago

LEO wrote:

Ook het feit dat men aan beide zijden van de taalgrens opereerde is een opgezet spel.

Juist, het heeft weer dat hier heel goed is over nagedacht. Aalst en Temse lagen niet buiten hun operatiegebied maar er wel degelijk in.

153

Re: Getuigenis Murcielago

Vooral intrigerend is de getuigenis van Callebaut, die al onmiddellijk in de gaten had dat haar echtgenoot, met wie ze op het moment van de feiten in scheiding was, niet een toevallig slachtoffer was. Belangwekkend, vooral dan voor mensen die net zoals ik niets met Aalst of omgeving te maken hebben, is het feit dat er hier een beeld van de crime scene wordt geschetst, en vooral dan van wat er zich achteraan op de parking heeft afgespeeld.

Volgens MJ.C reed hij naar de uitgang en kreeg hij een schot van riotgun 1,daarop reed hij deel het andere deel van de parking waar hij tegen een auto botste,terwijl ging een andere dader rond een gaf hem een 2de schot met riotgun 2: besluit:bewust slachtoffer.

Maar ze moeten heel zeker geweest zijn dat hij toen naar de delhaize ging gaan....

De avond dat Jan Palsterman met zeven andere mensen werd doodgeschoten aan de Delhaize in Aalst, stond de moeder van zijn kinderen - Marie-Jeanne Callebaut - samen met tientallen andere mensen in paniek aan te schuiven voor het politiekantoor om te vernemen waar hun familie was.
Marie-Jeanne wist dat haar dochter Irena van plan was in de loop van de middag in het warenhuis babyvoeding te kopen. Marie-Jeanne Callebaut: 'Pas de dag nadien hebben wildvreemde mensen me verteld dat mijn man onder de slachtoffers was en in het ziekenhuis lag.

Als MJ C. wist dat Irena naar de delhaize ging,dan moet ze toch ook geweten hebben dat het met Jan (vader) Palsterman was...
Dus als ze stond aan te schuiven aan het politiekantoor wist ze toch dat Jan ook onder de eventuele slachtoffers kon zijn...

Ze is nadien zelf naar de Delhaize gegaan,daar kwam ze één van de kinderen tegen,dus ze wist wel degelijk wie onder de slachtoffers was.
MJ C kreeg verwijten naar haar hoofd vd kinderen omdat ze daar op de parking stond met haar toenmalige vriend met een smile tot achter haar oren.
MJ C verbleef bij haar vriend in die tijd,de kanten van vlaams brabant dus niet in aalst.
Waar of niet? Het komt van de kinderen wel bij vertellen dat de moeder en kinderrelatie haatdragend was,maar daar hadden die kinderen wel veel en goeie redenen voor.

Als je dan het verhaal van de kinderen leest was er een getuige die Jan Palsterman verwittigde toen hij de parking terug opdraaide...dus om er niet bij te zijn kan ze wel goed zeggen hoe het gebeurd is.

154 (edited by Murcielago 05-11-2009 19:10)

Re: Getuigenis Murcielago

Beste Forumcollega's, vooreerst moet ik nogmaals herhalen dat ik veel respect heb voor mensen die zich op een dergelijke wijze inzetten teneinde de waarheid te achterhalen. Ik moet toegeven dat ik geïntrigeerd werd door aantal hoofdrolspelers net omdat ik Aalst van heel dichtbij meemaakte.

Kunnen jullie het voorstellen hoe moeilijk het was voor mij, uit pure angst voor represailes, om me te registreren als lid op dit forum? Ik was al een tijdje aan 't volgen natuurlijk. Jullie begrijpen allicht ook dat dit niet om faam of belanstellingsdrang gaat, maar voor o.a kuros en ikzelf om pure realiteit. Ik begrijp heel goed dat alles bekeken en geanalyseerd wordt maar soms heb ik de indruk dat het eerder om gissen gaat. Ik geeft ook toe dat ik het soms moeilijk heb met sommige reacties, en dat is niet persoonlijk bedoeld hoor.

Maar ik zie dezelfde trend bij kuros en mezelf, als wij iets bitsiger reageren op sommige opmerkingen dan betekent dat, dat wij bepaalde fases uit de overval en de nasleep terugzien. En dan wordt er nogal snel teruggegrepen naar het gebrek aan dossierkennis, of andere drogredenen. Begrijp dan alstublieft ook dat diegenen die het meemaakten steeds weer geconfronteerd worden met nare herinneringen, beelden, ja ook angst op vele ogenblikken. Wat ik wil zeggen, laat ons met z'n allen zoeken, maar samen met elkeen zijn specialiteit, dan bestaat er een kans. We moeten vermijden dat we hier leuk blijven verder schrijven zonder meer.

Een bewust en realistische redenering:

MK is de koning van de ontsnappingen; ja dat klopt maar enkel als hij in Sint-Gillis zat. Als hij elders zat, moest hij een verlog afwachten om te vluchten. Zijn vroegere vriendin heeft het éénmaal aangedurfd om Murat 1 enkel keertje de rug toe te keren op het moment dat hij vastzat. Die vrouw, als ze nog leeft tenminste, durft niet buiten te komen van de sporen die ze draagt in het aangezicht, dit werd uitgevoerd terwijl mijnheer in de gevangenis zat.

Zijn huidige vriendin is volgens mij de dochter van goed bedeelde kermiskramers. Maar zij was als vrouw een heel goede rallypiloot. Tiens, tiens, tiens!

Hij heeft misschien ooit voor een taxibedrijf gewerkt, maar wat ik zeker weet is dat hij medeeigenaar is van een heel goed gekend depannagebedrijf. (Takeltje hier voor de politie, takeltje ginder voor iemand anders.)

Een wagen sneller maken hoeft niet perse d.m.v drastische aanpassingswerken aan de motor, dat kan veel simpeler met om te beginnen veel resultaat. Maar dat weten jullie wellicht ook wel, je mag de snelste wegen hebben, dan nog heb je een uitmuntend shauffeur of piloot nodig. Er is verstand, lef en heel veel feeling voor nodig. En dat MK begon met een Saab verbaasd mij niet, ik wist het niet, maar ik sta niet versteld. Dat zijn wagens die zelf origineel een heel goede baanligging hebben en betrekkelijk snel zijn, zelfs de laagste motorisaties.

Voila, dit was even mijn mening. Ik kijk uit naar die bijeenkomst waar Ben mij op uitnodigde. Renne herinnerde mij terecht op het feit dat ik met kuros moet praten, wel ik heb ja gezegd maar waarom gaat het niet verder, want anders ga ik een lange baard krijgen van te wachten he.

155

Re: Getuigenis Murcielago

Murcielago wrote:

Renne herinnerde mij terecht op het feit dat ik met kuros moet praten, wel ik heb ja gezegd maar waarom gaat het niet verder, want anders ga ik een lange baard krijgen van te wachten, hé.


Murcielago, ik heb u al geantwoord hoor intussen op 03/11: lees bij u topic:ieders verhaal. Lees mijn quote om 3/11/2009 00h24... Dus je zegt het maar, dit weekend kan voor mij en kuras. Hij kan deze dagen niet op internet komen,omdat hij enkel op het werk online kan, maar ik geef hem de info door. En je kan ook altijd naar de vergadering komen, ik denk de 14/11. (al ben ik nog niet 100% zeker dat ik vrij ben,normaal wel maar ik ben nog niet zeker)

Murcielago wrote:

Ik begrijp heel goed dat alles bekeken en geanalyseerd wordt maar soms heb ik de indruk dat het eerder om gissen gaat.


Dat klopt;het probleem is dat het allemaal zo moeilijk om iets te weten te komen,je hebt mensen die je kunnen helpen;maar als er ene dwaze tussen zit en hij stapt naar de flikken, dan moogde het gaan uitleggen,pas op in mijn ogen is daar niets verkeerd mee met aan iemand info te vragen,maar blijkbaar als ze de naam Bende van Nijvel horen moeten ze toch is luisteren en uit ervaring (niet ik zelf) weet ik dat ze u dan o pwijzen u niet te bemoeien met een lopend onderzoek omdat je zogezegd niet bevoegd bent,lap een pv aan u been,kheb soms ook goesting om zo ala bouten er een paar aan te spreken,maar is het wel een goed idee,die ex speurder hebben ze ook gekloot;zogezegd niet meer geschikt om chauffeur te zijn,ze zochten ne stok en ze vonden ne stok.

Maar we doen verder hé en geven niet op,en blijven hopen.

En wij hebben ook geen inzage in het dossier,dat maakt het ook niet zo simpel,oa over die positieve dna match,ik moet nu even aan die overplaatsing van het dossier denken,de mensen die het dossier kenden gaan ze het dossier afnemen om aan speurders te geven die het niet kennen,uitgezonderd 1 man ging mee,logica is er hier absoluut niet.

Murcielago wrote:

je mag de snelste wegen hebben, dan nog heb je een uitmuntend shauffeur of piloot nodig.


Klopt, en je mag aan elke topgangster vragen wie de belangrijkste schakel is in een bende die overvallen doet, dat is de chauffeur. Zonder goeie chauffeur sta je nergens.

Re: Getuigenis Murcielago

k&, ja, ik vrees ervoor. MK had vaste plaatsen waar er getraficeerd werd. Weet je, na de diefstal van mijn wagen heeft hij kleine wijzigingen aangebracht zodat de wagen niet meer overeen kwam met het signalement. MK was en ik vrees dat het nog zo zal zijn, op plaatsen te vinden waar er iets met auto's gebeurd. Ik kan daar uren over praten maar dat moet in een privesfeer wegens te link.

Re: Getuigenis Murcielago

K&, hij zat vast in Sint-Gillis, dus pleegde hij feiten in Brabant. 4 verschillende mensen bevestigen de ervaring van de jonge Bultot, Vandeuren kwam hem melden dat hij geen gewoon ventje was.

Vandeuren wist haarfijn uit te leggen waarom Dekaise een lesje moest krijgen. Dekaise moet een "contract" volgens het milieu, niet gerespecteerd hebben en ze moesten ook iets terughebben. En om het verhaal nog beter te maken, werd de grond in Sint-Gillis te heet onder zijn voeten en werd op transfert gezet. Dit was wel in de jaren tachtig. Ik vermoed dat hij van de kanten van woluwe = diegem - vilvoorde. ik zoek het uit voor jou.

158

Re: Getuigenis Murcielago

Murcielago wrote:

MK was en ik vrees dat het nog zo zal zijn, op plaatsen te vinden waar er iets met auto's gebeurd.

Hij kende het milieu,wat hij zat er midden in, dus hij kon auto's ook laten verdwijnen als het moest. Hij is natuurlijk niet de enige hé. In die wereld kan met sjoemelen tot en met en vroeger zeker; chassis veranderen en naar buitenland smokkelen, een auto die moest verdwijnen kon heel snel uit elkaar gehaald worden.

159

Re: Getuigenis Murcielago

Murcielago, ik denk dat de sociale assistent van Sint-Gillis ook veel wist want Troch heeft hem zeer lang ondervraagd.

Re: Getuigenis Murcielago

Murcielago wrote:

Hij heeft misschien ooit voor een taxibedrijf gewerkt, maar wat ik zeker weet is dat hij mede-eigenaar is van een heel goed gekend depannagebedrijf (takeltje hier voor de politie, takeltje ginder voor iemand anders).

Terloops vraag ik me dan af of Blanchart en MK elkaar hebben gekend?