31

Re: Noord-Franse gangsters

Het proces over de moord op de autohandelaar heb ik met bijzondere aandacht gevolgd omdat twee verdachten uit Vilvoorde kwamen. Eén betrokkene was een collega-frituuruitbater in Peutie (vlakbij de legerkazerne). Maar zijn naam weet ik niet meer. Demoulin was een garagist in Vilvoorde. Er verscheen destijds een foto van de daders in de krant. Daarop moeten de broers Poilvache te zien zijn. Misschien de hulp van Merovinger inroepen die sterk is in het opzoeken van krantenartikels uit die periode.

32

Re: Noord-Franse gangsters

Luc Poilvache staat gewoon op Facebook. Rare snuiter!

Overigens; 'Inventaris Temse' staat op blz 24, 'Inventaris Aalst' op blz 26.

Re: Noord-Franse gangsters

HIPA wrote:

Gebroeders Poilvache afkomstig uit Noord-Frankrijk. Deze waren in de loods toen politie inval deed. Auto van de bende met nog een andere GTI en Renault turbo’s stonden er gewoon in. Alles werd juist voor de reconstructie in 1987 afgeblazen en het onderzoek verdween naar Charleroi! Dit liet heel wat gefrustreerde speurders achter. Philippe De Staerke woonde 100 m verder in een caravan.

Verhuurder van de loods kende Bouhouche natuurlijk, hij kwam bijna wekelijks. Ze leefden in angst voor hem omdat hij hun bedreigde. Zijn vrouw ging hier zowaar onderdoor, maar wisten als ze iets zouden zeggen dat ze eraan waren. Ook zag hij verschillende politie mannen en politiekers van Overijse in de loods; soms wel vergadering met 30 man. Ik wist dat wij in een heel gevaarlijk zaak gerold waren door deze loods te verhuren, huurcontract stond op naam van Mouselaerd.

Dan zou het om onderstaande loods gaan » Forum

34

Re: Noord-Franse gangsters

HIPA wrote:

Gebroeders Poilvache afkomstig uit Noord-Frankrijk. Deze waren in de loods toen politie inval deed. Auto van de bende met nog een andere GTI en Renault turbo’s stonden er gewoon in. Alles werd juist voor de reconstructie in 1987 afgeblazen en het onderzoek verdween naar Charleroi! Dit liet heel wat gefrustreerde speurders achter. Philippe De Staerke woonde 100 m verder in een caravan.

Verhuurder van de loods kende Bouhouche natuurlijk, hij kwam bijna wekelijks. Ze leefden in angst voor hem omdat hij hun bedreigde. Zijn vrouw ging hier zowaar onderdoor, maar wisten als ze iets zouden zeggen dat ze eraan waren. Ook zag hij verschillende politie mannen en politiekers van Overijse in de loods; soms wel vergadering met 30 man. Ik wist dat wij in een heel gevaarlijk zaak gerold waren door deze loods te verhuren, huurcontract stond op naam van Mouselaerd.

HIPA, waar komt dit vandaan?

35

Re: Noord-Franse gangsters

Ik dacht dat de verhuurder van deze loods zijn verhaal aan meester Vermassen heeft gedaan vlak voor zijn dood.

36

Re: Noord-Franse gangsters

Zou de PV van die inval wel eens willen lezen ...

Re: Noord-Franse gangsters

De autozetel (achterbank) die teruggevonden werd in een put achter de serres van de schoonvader van Nitelet in Overijse. Gaat het hier nu over dezelfde plaats als de "loods"? Want blijkbaar is er ook achter die loods een put? Was die oude man dan de schoonvader van ....? Ik verwijs naar een post van the end » Forum

Dat zou dus willen zeggen dat de getuigenis van die oude man aan Vermassen superbelangrijk was. Indien ik goed kan tellen hebben we dan 4 getuigen ivm Nitelet.

  1. de oude man

  2. de 2 kompanen van Nitelet

  3. Lhost

Onbegrijpelijk dat de speurders Nitelet hebben laten gaan met wat hierboven staat. Kompanen, de gebroeders Poilvache? En dan nog iets; het kan niet zijn dat alleen die oude man al die activiteiten in de loods gezien heeft; iemand moet toch bijvoorbeeld Bouhouche (de meest gekende) daar bezig gezien hebben en herkend.

38

Re: Noord-Franse gangsters

Iemand die toevallig weet vanwaar (gemeente/stad) de gebroeders Poilvache oorspronkelijk in Noord-Frankrijk kwamen?

Non semper ea sunt quae videntur

39

Re: Noord-Franse gangsters

We zitten continu vast in dit dossier, geen bewijzen meer: enkel de bekentenissen van mensen die toen meedraaiden in de onderwereld. Veel lafaards, leugenaars zowel bij de criminelen als de speurders ik hoor van intern justitie dat zij al wisten wie de CCC was voor ze een bom deden ontploffen het is in het bende verhaal niet anders! Alles over de loods is al lang gekend met naam en toenaam en nu zijn ze plots verwonderd over deze feiten van 38 jaar geleden. Ik heb geen geloof in justitie; ze trappen in hun eigen stront met het dossier.

40

Re: Noord-Franse gangsters

Waarschijnlijk afkomstig uit de grensstreek rond Menen. Luc Poilvache sprak perfect Nederlands. Ik kon aan niets merken dat hij Franse roots had. Hij was een magere, pezige kerel met blond golvend haar en een klein snorretje. Hij was +/- 1.80 m groot. Alleszins geen blonde reus.