161

Re: Getuigenis Murcielago

Nog niet aan gedacht maar een terechte opmerking Reckie ...

162

Re: Getuigenis Murcielago

Philippe Beyls, maatschappelijke assistent bij de gevangenis te Sint-Gillis:

C'est pas lui qui a souflé la (fausse) piste Bruno Vandeuren dans l'oreille de Bultot qui l'a passé à Coveliers après? Il faut lire absolument l'ariticle sur AJA. Il était tireur,extr; droite etc ,connaissait Bouhouche et Beijer et garde toujours ces distances. Mais il a été interrogé pendant des heures par Troch qui a du coupé du au demenagement à Charlerloi. Troch et Acke était certain que le prison était un centre criminel et plus loin ds l'article: Beyls était plus important que Bultot.

Re: Getuigenis Murcielago

Verduidelijking? Wie mag Blanchart zijn?

164

Re: Getuigenis Murcielago

Blanchart was de eigenaar van het autokerkhof in Elouges waar ze hebben gegraven. Hij werd echter door de omgeving als zeer joviaal en dienstvaardig bestemd.

Re: Getuigenis Murcielago

Ja K&, dan zijn we rond zeker? Er blijft niet veel meer over he, meer nog, wat jij hier aangeeft dmv deze link maakt de cirkel rond volgens mij.

  • Enkele uitvoerders, die ze niet meer in de hand hadden moesten er tussenuit. Dit duidt onze stelling.

  • Alle andere mogelijke mededaders of uitvoerders en organisatoren, worden elk op zijn eigen manier beschermd. Vele zelfmoorden ...

  • Als je zoiets kan plannen, dan ben je sterk. Hiermee wel ik aangeven dat er zoveel door de vingers werd gezien dat er op de duur geen controle meer mogelijk was.

  • Wat ik andermaal vaststel is het feit dat er een rode draad door het verhaal loopt, nl; Er zijn een aantal zwakkere karakters, die weliswaar een job uitvoerden op plaatsen waar er op termijn manipulatie nodig was. Dat gekoppeld aan inderdaad extreem rechts, moet nog steeds verkoopbaar blijven aan het grote publiek.

166

Re: Getuigenis Murcielago

Ja Murcielago, het vraagt moed om je verhaal nu te duiden en met Renne en Kuros eens af te spreken van zodra hij wat beter is. Dit weekend gaan we eens de fabriek in Temse bezoeken. Dus als je er zin in hebt spreek dan af met Renne die ook van Aalst is om er samen heen te gaan. We zullen maar met een paar mensen zijn denk ik want het is een brug-weekend.

167 (edited by K& 11-11-2009 22:01)

Re: Getuigenis Murcielago

Uit het parlementaire dossier:

De discussie op het niveau van het parketgeneraal

Uit de briefwisseling die zich in het archief van het parket-generaal te Gent bevindt, kan worden opgemaakt dat men op dit niveau uitvoerig werd geïnformeerd door het parket van Dendermonde over de ontwikkelingen in het onderzoek met betrekking tot de mogelijke rol van de (ex-)rijkswachters bij de aanslagen van de bende van Nijvel. In het najaar van 1987 was er kennelijk sprake van toenemende contacten tussen de Delta-groep en de magistraten te Nijvel- Deprêtre en Schlicker - over de mogelijke interferenties (67):

"(...) tussen de hold-up te Aalst en de moord op Juan Mendez-Blaya, dossier waarin de genaamde Madani Bouhouche onder aanhoudingsmandaat werd geplaatst." Dit betekende in eerste instantie dat de onderzoekers te Dendermonde uitvoerig werden ingelicht over het verloop (67) PGG, BR 11 december 1987, PK Dendermonde aan PG Gent, 649. Zie ook: PGG, BR 12 oktober 1987, PK Dendermonde aan PG Gent, 527-528, BR 10 november 1987, PK Dendermonde aan PG Gent, 537-538, BR 19 november 1987, PK Dendermonde aan PG Gent, 540-541. van het onderzoek in de zaak Mendez, met name over de wapens (van de groep Dyane) die bij Bouhouche waren aangetroffen, en over de appartementen en garageboxen die (mogelijk) door hem in het Brusselse waren gehuurd. Later werd ook afgesproken dat door de parketten zowel te Dendermonde als te Brussel en Charleroi «alle processenverbaal inzake Bouhouche in kopij zullen meegedeeld worden".

De eerste reeks processen-verbaal, opgesteld door de BOB te Waver, werd begin jan ua ri 1988 overgemaakt naar Dendermonde. Zij handelden onder meer over verklaringen van Amory betreffende zijn relaties met Bouhouche en diens vrouw, en met Beijer, juist ook in verband met de zoëven bedoelde wapenvondsten en garageboxen. Alleen al deze verklaringen sterkten de leden van de Delta-groep in de opvatting dat (68):

"De vooruitgang van het gerechterlijk onderzoek ten laste van Madani Bouhouche kan bijgevolg van uitzonderlijk groot belang zijn voor het onderzoek inzake de feiten te Aalst. Dit brengt met zich mee dat een optimale doorstroming van de informaties en een nauwgezet overleg tussen de respectievelijke parketten in de huidige fase van het onderzoek als een absolute noodzakelijkheid voorkomt."

Eind januari 1988 -begin februari 1988 werd - mede op basis van de informatie die werd verkregen van de cel Mendez - dan ook uitvoerig bekeken of er enig verband kon worden gelegd tussen de feiten te Aalst en de vaststellingen die door de genoemde cel werden gedaan. Allerlei gegevens maakten het in meer of mindere mate aannemelijk, of althans niet onaannemelijk, dat er zulk een verband zou kunnen zijn, maar enig materieel bewijs van een dergelijke relatie werd niet gevonden. Even werd de hoop gekoesterd dat dit bewijs kon worden geleverd via de ballistische analyse van een bepaald wapen, maar de tegenspraak tussen de deskundigen die dit wapen onderzochten, boorde deze hoop de grond in (69).

Dat later ditjaar de aandacht van de onderzoekers meer in de richting van Lekeu ging - zie § IILLL - blijkt inderdaad ook uit de correspondentie tussen het parket te Dendermonde en de procureur-generaal te Gent (70).

We zuigen dus niets uit ons duim maar zoeken dezelfde link als Delta. Delta heeft niets mogen vinden. Laat ons nog eens luisteren naar het ruisen der bomen in het Osbroekpark: zij zeggen doe zo voort.

Re: Getuigenis Murcielago

Vooreerst mijn excuses dat ik niet eerder reageerde. Ik volgde jouw advies en deed mij de moeite om AJA eens verder uit te zoeken. Heel opmerkelijk verhaal, maar inderdaad de door ons gevolgde pistes komen in de buurt. Mijn vermoedens, lees vooral vermoedens waarvan ik actueel gedeeltelijke bevestigingen zie.

Anderzijds wil ik absoluut aanwezig zijn tijdens het bezoek aan de fabriek in Temse.(ook nadien om een frisse pint te nuttigen) Ik lanceer nog een bericht naar Renne om verder af te spreken. Verder wens ik ook mijn medewerking te verlenen, indien noodzakelijk natuurlijk, om een computer en dergelijke apparatuur ter beschikking te stellen voor presentaties, opslag van grotere bestanden, ...

Ik wil mezelf niet opdringen maar ik ben ervan overtuigd dat mijn medewerking een toegevoegde waarde kan betekenen. Laat maar iets weten.

169

Re: Getuigenis Murcielago

Murcielago, jij moet maar zeggen wanneer je kan en wil. Dit weekend ben ik wel niet vrij, in de week wel: dins- en woensdag eventueel eens op een avond of in de loop van de namiddag zoals je zelf wil.

170

Re: Getuigenis Murcielago

Tijdens onze bijeenkomst in Temse hebben we ook gesproken over wapenhandelaar Podevijn in Zottegem. Bekijk hier zijn site eens , tis gene gewone » www.wapenhandelpodevijn.be