Re: Zoekactie Lessines

Dit is de plas aan de kant van het duikterrein (overkant Hasmetal). Volgens mij kan daar ook niets liggen » flic.kr

Dit is met zekerheid de vijver waar je op uit komt als je door het bosje aan het kapelletje gaat (ongeveer schuin over autokeuring, ik was er die dag waarschijnlijk ook). Deze moet ongeveer tot aan Hasmetal lopen. Daarnaast is er volgens mij nog een put (die van Kenza?) die dichter tegen het centrum ligt en dieper is, waar nu werken zijn) » flic.kr

Bij de put van de duikclub heb ik ook mijn twijfels of dat Bende-gerelateerd is.

132

Re: Zoekactie Lessines

Het is heel simpel; kuis alle putten uit in Lessines. Vinden ze niets dan kan deze locatie geschrapt worden. Ze springen wel graag in het kanaal in Ronquières, al meer dan 30 jaar. Vraag de brandweer als oefening, die moeten toch oefenen, bv. brandweer van Aalst of Lessines.

133

Re: Zoekactie Lessines

Wie is de militair die duiklessen heeft gegeven en waar op 27 meter diepte auto's gevonden zijn? Die zei doodleuk dat het auto's van de Bende van Nijvel waren. Het was de bedoeling dat ze dieper zakten maar ze zijn blijven hangen op een betonnen richel?

134

Re: Zoekactie Lessines

Is er nu al nieuws uit Lessines? Welke auto’s en waar ze liggen?

Re: Zoekactie Lessines

Ik dacht dat men al wist welke auto/moto? Of gaat dit over de vondst in de 'verkeerde put'?

136

Re: Zoekactie Lessines

In de put Cosyns ligt een Peugeot 205 zonder motor en een rode Yamaha RD en ook nog een oude wagen, ik vermoed Vouxall aangezien de wielen maar 3 bouten hebben. Ik heb het op de put daar iets verder en misschien de put van Snowgames maar ik denk de put aan Hasmital.

137

Re: Zoekactie Lessines

kenza, om het voor iedereen duidelijk te maken heb ik even de moeite gedaan om snel een raster te plaatsen op een luchtfoto van de groeve-plas/meer. Kan je eens aanduiden waar de locatie zou moeten zijn welke je als plaats van de GTI zou aanduiden?

https://i.ibb.co/6ytxsKK/lesras-ne.jpg

Non semper ea sunt quae videntur

138

Re: Zoekactie Lessines

Als dat de put is die ik bedoel dan denk ik F-2 G-2, daar in de directe omgeving, daar plakte mijn magneet. Het probleem is dat je een touw van minimum 60 meter nodig hebt en zeker geen professionele dregmagneet gebruiken want die gaan tot 150 kg en aan een touw van 70 meter is dat een probleem.

139

Re: Zoekactie Lessines

De tip dat de auto’s in de steengroeve van Lessines liggen, komt toch ook uit het milieu van De Staerke? Waarom gaan ze daar niet grondig gaan duiken als ze de eerste keer niets vonden?

140

Re: Zoekactie Lessines

kenza wrote:

De tip dat de auto’s in de steengroeve van Lessines liggen komt toch ook uit het milieu van De Staerke? Waarom gaan ze daar niet grondig gaan duiken als ze de eerste keer niets vonden?

  1. Wat bedoel je met "komt toch ook uit het milieu van De Staerke" ... op wat slaat die "ook"?

  2. Wie zegt dat de speurders er niet grondig hebben gezocht? Ze gaan't u niet zeggen hoor als ze een of andere zoek-actie doen, behalve als't niet anders kan omdat het teveel opvalt (zoals bijvoorbeeld een stuk van het "bois de la Houssière" afgraven).
    Ik ben al enkele keren in Lessines geweest aan de steengroeves, jij wellicht ook. Dan weet jij even goed als ik dat de groeve welke jij bedoelt (die met de raster hierboven) veel moeilijker zichtbaar is vanaf straatkant in de zomer door de bomen en struiken. Met het materiaal (oa sonar) dat ze kunnen over beschikken, kunnen ze op een voormiddag gans die steengroeve in kaart brengen zonder dat de pers er lucht van krijgt.

Als ze de steengroeve niet uitkammen, dan zullen ze daar wel een goeie reden voor hebben denk ik. De steengroeve is zoals je weet privé-domein (CUP). Als je zo overtuigd bent van Lessines en de locatie, vraag toestemming aan de eigenaar en ga zelf gaan zoeken (en laat je desnoods door sponsoring bijstaan). Als je er 100% van overtuigd bent, dan zal het absoluut niet moeilijk zijn om een deal af te sluiten met mediabedrijf die de "scoop" krijgt van de vondst, op voorwaarde dat zij de kosten dragen van de zoek-actie indien er iets gevonden wordt. Indien er niets gevonden zou worden, dan betaal jij de zoek-actie. Dat mediabedrijf heeft niets te verliezen dan. Jij hebt enkel wat te verliezen als je geen 100% zeker bent dat het er ligt.

Non semper ea sunt quae videntur