Re: DNA-onderzoek

Naar aanleiding van dit persbericht las ik volgende commentaar:

"De waarheid gaat terug naar een kasteel dat in de Ardennen staat, dat zelfs van de Google kaart gewist is. Zo hoog en gevoelig zit het. Zoek je bronnen bij de Belgische (en internationale) elite (Bilderberg)."

Weet iemand welk kasteel? Iemand die deze plaats kan aanduiden op Google Maps?

22

Re: DNA-onderzoek

Bilderberg-New World Order-conspiracy nonsens (alles is de schuld van de Rockefellers, weet je wel), niet te lang bij stil staan...

Re: DNA-onderzoek

Het is bijna Nieuwjaar en rond die tijd komen ze elk jaar af met 'iets nieuws', wellicht om redenen van fondsen die al- dan niet toegekend zullen worden.

Enkele bedenkingen omtrent de fameuze sigarettenpeuk in de taxi van Angelou:

  • In die tijd werd er flink gerookt in taxi's, zeker 's nachts. De peuk kan van een eerdere klant geweest zijn. Hoe zijn ze zo zeker dat de peuk van een bendelid afkomstig is? Had Angelou net z'n asbakken leeggemaakt en heeft iemand dat gezien? Straf.

  • Ze zullen enkel de achtergrond kunnen achterhalen hebben van de roker. Of het een Zweed, een Angolees, een Belg of een zigeuner was? Ze zouden met die informatie gerichter kunnen gaan zoeken. Als ze zouden willen. Ik vind het alvast vreemd dat ze er nu pas achter komen.

  • In het ergste geval pakken ze een onschuldige op wiens DNA toevallig gekend is en die 26 jaar geleden in die taxi een sigaret gerookt heeft. Een sigaret die hij allang vergeten was...

  • Ik twijfel er ook aan dat een laboratorium uit Gosselies wel de beste keuze is om DNA te gaan laten aan ontrafelen. Ze gaan dat elders beter en objectiever kunnen doen. Maar zo blijven de fondsen en geheimen in eigen land (hand).

  • In het 'belang van het geheim van het onderzoek' zullen ze wel niks over het 'profiel' vertellen. Zoals vorig jaar. Toen hebben ze ons 3weken bezig gehouden met iets waarvan ze ongetwijfeld meteen wisten dat het Merovingers waren.

  • Wie gelooft die mannen nog?

24

Re: DNA-onderzoek

Ik vind dit ook een mager beestje, zolang je geen 100% zekerheid hebt dat die sigaret van een bende-lid is sta je nergens, en waar gaan ze die zekerheid nu nog halen?

25

Re: DNA-onderzoek

Columbo wrote:

De peuk kan van een eerdere klant geweest zijn. Hoe zijn ze zo zeker dat de peuk van een bendelid afkomstig is?

Goei punt, maar het gaat (volgens de teksten) niet om één sigarettenpeuk, maar om meerdere peuken. Waardoor natuurlijk het vermoeden groeit dat die persoon een lange tijd in die taxi heeft gezeten. De peuken werden ook gevonden op de plaats waar vermoedelijk de schutter zat. Dus dat zijn al twee elementen die er op kunnen wijzen dat de sigaretten van iemand van de bende zijn en waarschijnlijk van de moordenaar.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: DNA-onderzoek

Lijkt me meer een promotiestunt voor dat nieuwe boek. Zal goed moeten verkopen als familie VDB hem een proces aandoet. Nu wordt ganse zaak in media opnieuw in het belachelijke getrokken en afgedaan als fantastenverhalen en toogpraat. Men had beter gezwegen en een artikel over de lingerie van Lady Gaga geplaatst.

27 (edited by Rockefeller 25-11-2009 23:35)

Re: DNA-onderzoek

Niet te pessimistisch zijn jongens. Het is ook nooit goed. Als de onderzoekers de sigarettenpeuk niet zouden onderzoeken, dan wordt op het forum geschreven dat ze de boel saboteren, en nu ze hem wél onderzoeken zouden ze niet goed snik zijn. Het gaat er om dat ze alles moeten bekijken. Alle sporen moeten onderzocht worden, en dit is en blijft wel een van de meest belovende.

Wat ik persoonlijk niet goed begrijp is dat er nu blijkbaar een DNA-profiel is opgesteld, maar als ik Bens teksten lees (zie hiervoor, pagina 1 en 2), dan krijg ik de indruk dat die DNA-profielen al jaren bestaan. Waar zit de nieuwigheid?

In de jaren '80 stond het DNA-onderzoek niet zover als nu. Men had toen geen benul van welke mogelijkheden er anno 2009 zouden zijn. De Bende was misschien vooruitziend en sluw, maar zouden ze er op beducht geweest zijn dat er ooit nog eens DNA-onderzoek naar speekselrestjes op sigarettenpeuken ging komen, bijna 30 jaar later? Lijkt me straf. Moordenaars zijn er vandaag de dag ook niet op beducht welke mogelijkheden er zullen zijn in 2035 en de kans dat computers en hersenscanners tegen dan gedachten vrij gedetailleerd zullen kunnen lezen, om maar een voorbeeld te geven.

Het is ook mogelijk dat het sigaretten van een andere klant zijn. Is nooit onderzocht wie er allemaal die avond is meegereden in de taxi? Dan zou men ook weten of die mensen rookten en ze de sigaretten hebben achtergelaten...

Hoe werkt zo tellersysteem bij die taxi's? Is het per minuut of per kilometer dat ze betaald worden? De taxi is met de bendeleden niet ver gereden (zie tekst Ben). Tenzij de taxi dus ergens een tijdje stilgestaan heeft, is het eerder onwaarschijnlijk dat er in die tijd verschillende sigaretten gerookt konden worden door één man. Tenzij er verschillende daders zouden zijn die elk één sigaret rookten, maar dan zou men op verschillende sigaretten verschillende DNA-profielen vinden en in dat geval hebben we dus van meerdere daders het DNA-profiel (lijkt me prima).

Re: DNA-onderzoek

Ik begrijp het hele nieuwsbericht over een volledig DNA-profiel van een dader ook niet zo goed beken ik... Er was ons toch reeds in het verleden gemeld dat ze een dader hadden geïdentificeerd op basis van DNA-technologie. Ik citeer n stukje vanop deze website:

Het DNA-onderzoek naar verdachten van de aanslagen van de Bende van Nijvel heeft al zeker één positieve identificatie opgeleverd. Aan de hand van oud bewijsmateriaal uit het Bende-onderzoek - vooral sigarettenpeukjes, kledingstukken en haren - werden door de Leuvense professor Cassiman verschillende DNA-profielen van de betrokkenen opgesteld. Die worden nu vergeleken met genetisch materiaal van verdachten.

Het rapport met de eerste resultaten ligt momenteel bij onderzoeksrechter Lacroix die het Bende-onderzoek leidt en bevat voldoende bewijs om minstens een van de daders aan te houden. "De positieve identificatie komt uit een lijst van klassieke verdachten", zegt Cassiman, die verder geen details kwijt wil over de identiteit van de verdachte.

Je vraagt je dan direct af bij zulks een melding hoe het dan mag komen dat die persoon niet aangehouden word...

29

Re: DNA-onderzoek

Reckie's Son wrote:

Het rapport met de eerste resultaten ligt momenteel bij onderzoeksrechter Lacroix die het Bende-onderzoek leidt en bevat voldoende bewijs om minstens een van de daders aan te houden. "De positieve identificatie komt uit een lijst van klassieke verdachten", zegt Cassiman, die verder geen details kwijt wil over de identiteit van de verdachte.

Bron?

Re: DNA-onderzoek

dim, de tekst die in mijn post in cursief staat, citeerde ik zoals aangehaald rechtstreeks vanop deze website, meer bepaald vanuit het onderdeel onderzoek. Je vindt het artikel hier » Cel Waals Brabant