11

Re: Zoniënwoud

Heeft er iemand de locatie waar WNP volgens de getuige oefende in het Zoniënwoud? Ik kan maar een locatie bedenken waar je afgezonderd en ongestoord kunt militaire oefeningen houden en dat is dat domein aan Duisburgsesteenweg. Het zou vroeger net als in het Hallerbos een militair domein zijn, ik weet nog dat daar een paar kunstmatige heuvels zijn om vroeger raketten mee af te vuren (Domein Duisburg).

12

Re: Zoniënwoud

Ik ga er vanuit dat niet enkel de wapens door meerdere daders of dadergroepen gebruikt werden maar ook de auto's. Misschien zijn bepaalde zaken gedumpt voor de overval en andere na de overval. Gezien de locatie van de Dr Derscheid kliniek is het een plaats die ze vermoedelijk goed kenden en waar ze ongezien konden schuilen of samenkomen. Om op die plaats te komen moet je de streek goed kennen. Het is ook een plaats waar verliefde koppeltjes kwamen en er was regelmatig op diverse plaatsen hoopjes rommel te vinden. In het weekend ging ik daar wel eens met mijn hond wandelen. Nu kan je er enkel voor de houten paaltjes en houten slagboom parkeren Maar zeker tot 1985 kon je daar het bos inrijden. Een beetje verder in het bos is ook een in hout en bedekt met bladeren schuilplaats deels ondergronds. De schuilplaats zag je niet vanaf de wandelweg.

13

Re: Zoniënwoud

Over de kliniek van Dr Derscheid » www.nl.silva-medical.be

Bij het lezen kreeg ik een kleine schok. Ik maakte onlangs melding van een zekere T. die op de hoogte leek van de overval op de Delhaize van Beersel. De naam T is vrij ongewoon. Maar in bovenstaand artikel staat hij dus ook.

14

Re: Zoniënwoud

De kliniek Derscheid verdient haar eigen topic. Maar snel even het beeld nuanceren. Die kliniek heeft vanaf 1975 idd een afdeling psychiatrie, maar is in die tijd vooral een revalidatiekliniek, vooral pneumocardio, maar ook motorische revalidatie. Met andere woorden: het is een plek waar 'mankepoten' en 'zotten' elkaar kunnen hebben ontmoet. Zou toch wel erg interessant zijn om te weten wie daar motorisch gerevalideerd is en wie daar is gepasseerd als psychiatrisch patiënt. Of wie als een combinatie van de twee. De psychiater van destijds, die in 1988 het hoofd werd van de kliniek, leeft nog.

15

Re: Zoniënwoud

Ik ken deze streek zeer goed, gesitueerd op 10 min. van Sint-Genesius-Rode (waar ze een onderduikadres hadden), en 10 min. van Hoeilaart/Overijse (waar ze meerdere onderduikadressen hadden). In de eerste golf van overvallen kwam de driehoek (Waterloo - Hoeilaart/Overijse - Sint-Genesius-Rode) steeds in het vizier.

16

Re: Zoniënwoud

Op 26 januari 1988 schrijft Gazet van Antwerpen:

(...) Er zijn nu in het zoniënbos, een niet gering aantal wapens opgegraven. Zo zouden er wapens bij zijn die in de nacht van 31 december 1981 op 1 januari 1982 bij het SIE van de rijkswacht in Etterbeek werden gestolen.

Er wordt niet gespecificeerd waar die opgravingen waren.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube