21

Re: Gilbert Dupont

Trojan wrote:

Algemener : als het doofpot is, dan quasi zeker met actieve hulp van de vierde macht. Als ik zie wat dit forum kan bovenhalen aan nuttige informatie, dan kan ik zeer moeilijk geloven dat de vierde macht nooit beweging heeft gekregen in dit dossier, tenzij moedwillig eraan verzaakt, of in het belang van de staat toegedekt, maar dan wel op een manier dat de lezer of kijker behandeld wordt als een te bedriegen boer.

Ik sluit het niet uit, maar er zijn toch een aantal journalisten die er een pak tijd hebben ingestoken. Zoveel tijd dat ze er later zelf een boek over uitbrengen. En hoe zou je zoiets moeten organiseren, i.e. elke journalist (ook de freelancers) de mond snoeren. Niet alleen over het Bende van Nijvel-dossier, maar vooral over het feit dat ze ooit de mond zijn gesnoerd. Ik kan mij wel iets voorstellen bij je punt, dat er hier of daar individueel druk is uitgeoefend, maar iedereen lijkt me sterk.

Je vergelijking met het forum is ook maar half/half: op dit en op het Franstalig forum zitten/zaten er mensen met bepaalde toegang (e.g. ex-speurders) die journalisten niet altijd hebben. Dit forum is een resultaat van wat, 15 jaar ondertussen en tientallen mensen. Die op de koop toe ongeveer kunnen schrijven wat ze willen, waarheid of niet; in tegenstelling tot een journalist.

Re: Gilbert Dupont

Volgens Dupont van LDH nieuwe onthullingen deze zaterdag in de krant!? (Staat op franstalig forum.)

23

Re: Gilbert Dupont

Ik kan dat niet terugvinden Coconut, heb je toevallig een linkje? Bedankt.

Re: Gilbert Dupont

Dit artikel achter betaalmuur:

Tueries du Brabant: “On a voulu piéger les deux gendarmes avec une émission de télé” » www.dhnet.be/actu/

25

Re: Gilbert Dupont

coconut, thanks.

Re: Gilbert Dupont

Uit bovenstaande link:

L’avocat Pierre Chomé affirme : "On avait mis du matériel d'écoute pour capter leurs réactions dans le living devant la télé pendant l’émission."

Ik kan niet aan het artikel, heb ik nu goed begrepen dat men afluisterapparatuur in hun living aangebracht heeft nog voor de uitzending? Ik hoop dat ik het verkeerd begrepen heb. Iemand het volledige artikel? Als dat kan dan kan alles. Dus, huiszoekingsbevel, plaatsen apparatuur etc. ... voor verjaarde feiten? Wie heeft hier zijn handtekening onder gezet?

Too much too late. Was dat vuurwerk om de show af te sluiten?

27

Re: Gilbert Dupont

Dat is dus dezelfde Chomè waar bendeverdachte Toumaniantz ooit stage deed.

28

Re: Gilbert Dupont

Sinds ik weet dat vader Dupont kolonel bij het leger was en rekening houdend met het feit dat de pers moest bewerkt worden lees ik alles wat uit die hoek komt met een korrel zout. Terecht of onterecht? Wie zal het zeggen?