Re: Apostolos Papadopoulos

Er staat ook geen bron bij.

Re: Apostolos Papadopoulos

Hieronder verschillende versies; kunnen voorlopig dus alle 4 naar de vuilbak. Belly, er is dus nog een kans.

Op pagina 115 onderaan de pagina in het boek van Hilde Geens staat:

Toevallig werd Apostolos Papadopoulos een paar dagen voor de benderaid in Aalst opgepakt wegens een overval op een postwagen in Wilsele.

Papadopoulos, die op 18 september 1983 ontsnapt was uit de gevangenis van Doornik, werd op 4 november 1985 terug ingerekend. Precies vijf dagen later volgde een nieuwe bloedige overval op de Delhaize van Aalst. Dat staaft dan de stelling van sommige speurders, dat de roofmoorden in feite dienen om alibi’s te scheppen voor aangehouden kameraden.

Bron: Het Laatste Nieuws | 15 april 1986

Uit Hilde Geens:

Stereo werd uitgeleverd aan Frankrijk omdat hij in de nacht van 3 op 4 mei 1985 in Rijsel een peetvader van de onderwereld had in elkaar geslagen. Samen met twee kompanen, voormalige bodyguards van Franse politici.

Vragen hierbij: wanneer uitgeleverd? Hoe te rijmen met vermoorde prostituee versie en met Wilsele versie? En wat mij vooral interesseert: wie waren die voormalige bodyguards? Connectie met Ott?

Wat de foto betreft; is er hier iemand die 100 % zekerheid kan geven (eerste foto); van waar komt die foto trouwens? Ook qua leeftijd gaan we van 90 naar 60 jaar. (Ik gok op plusmin 64.)

93

Re: Apostolos Papadopoulos

coconut wrote:

Op pagina 115 onderaan de pagina in het boek van Hilde Geens staat:

Toevallig werd Apostolos Papadopoulos een paar dagen voor de benderaid in Aalst opgepakt wegens een overval op een postwagen in Wilsele.

coconut wrote:

Papadopoulos, die op 18 september 1983 ontsnapt was uit de gevangenis van Doornik, werd op 4 november 1985 terug ingerekend.

coconut wrote:

Stereo werd uitgeleverd aan Frankrijk omdat hij in de nacht van 3 op 4 mei 1985 in Rijsel een peetvader van de onderwereld had in elkaar geslagen.

coconut wrote:

Vragen hierbij : wanneer uitgeleverd ?

Ik weet niet als het een antwoord op uw vragen is, maar goed, ik plaats het maar even:

De overval op de postwagen in Wilsele vond plaats in maart 1985. Daarvoor werd Papadopoulos opgepakt in november '85 (volgens mij op 6 november en niet op 4 november, maar dat is een detail).

In Frankrijk stond hij geseind (internationaal?) en aangezien hij opgepakt werd hier, zal België dat moeten laten weten hebben ofzo iets, en heeft Frankrijk zijn uitlevering gevraagd (effectief zo). De exacte datum van uitlevering aan Frankrijk ken ik niet omdat ik er geen tijd ingestoken heb om dit op te zoeken, maar ik weet wel dat hij tamelijk snel naar Frankrijk werd overgebracht (binnen de maand ... dus in '85 was hij reeds overgebracht).

Ik weet niet waar het verhaal is ontstaan dat hij een prostituee zou vermoord hebben. Ik vond dit niet zo expliciet terug maar vond wel terug dat men in Frankrijk zijn uitlevering had gevraagd wegens feiten waarbij het slachtoffer iemand was die in verband wordt gebracht met het prostitutiemilieu. Volgens mij hoeft dit niet noodzakelijk een prostituee te zijn. Een pooier of bijvoorbeeld een "peetvader van de prostitutie-onderwereld" kan even goed in aanmerking komen.

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Apostolos Papadopoulos

Je kan hier tot in het oneindige mee doorgaan... Zolang die verwarring rond die twee broers blijft bestaan kom je geen meter verder. De foto op pag. 1 & 8 lijken me twee compleet verschillende personen. Ook twijfel dat het broers / halfbroers zouden zijn. Niet de minste gelijkenis.

De ene lijkt zuiders type terwijl reus op pag. 1 eerder grauw uitziet (slechte woon / leefomstandigheden). En niet enkel omwille van drank of drugsverslavingen volgens mij. Eerder gewoon de genen ... zoals inteelt bij bepaalde zigeunerclans.

Ik kan verkeerd zijn, maar familieleden hebben meestal toch wel minstens één gezamelijke uiterlijke kenmerk: haarinplanting, type kin, neus,...

Ook de band tussen De Staerke's en Farcy's moet beter uitgepluisd worden.

95

Re: Apostolos Papadopoulos

bely wrote:

Reneke. Vraagje,nadat we jouw kunsten hebben mogen bewonderen wat betreft het bewerken van bepaalde robotfoto’s wil ik het volgende vragen. Kan je de foto van  de jonge Apostolos bewerken met kort haar (geen bros) en zonder snor aub? Bijna zeker was hij destijds de jongste van het vijftal dat ik over de vloer kreeg.

Sorry Bely, vermits ik niet weet hoe zijn voorhoofd en zijn haarlijn eruit zien, zou dat teveel giswerk zijn.

96

Re: Apostolos Papadopoulos

Reneke, jammer maar toch bedankt om het te overwegen.

Re: Apostolos Papadopoulos

Zoals hier niemand zekerheid heeft over de foto's heeft er hier ook niemand zekerheid over de naam noch de data dat hij opgesloten zat of waar. Een beetje raar voor een mogelijk reus, niet?

Stel dat hij op 6 november opgepakt werd ivm overval postwagen in Wilsele dan is het volgens mij onmogelijk dat hij op 9 november al uitgeleverd werd aan Frankrijk (i.v.m. procedure).

Volgende vraag; in welke gevangenis zat hij? Indien het Doornik was dan is het goed mogelijk dat hij daar ontsnapt is (staking rond die periode en verschillende gevangenen op de vlucht).

Conclusie: huiswerk helemaal hermaken.

98

Re: Apostolos Papadopoulos

Het enige dat ik terug kan vinden is dat F. Raes er iets over schreef maar hij wellicht zoals de helft van dit forum een beetje te snelle conclusies trok toen deze de naam "Papadopoulos" hoorde. Men hoort de naam Papadopoulos en voila, de link is direct gelegd met Apostolos Papadopoulos.

De naam Papadopoulos is de meest voorkomende naam in Griekenland. Er lopen naar schatting tussen de 70.000 en 75.000 personen met de naam Papadopoulos rond. "Papadopoulos" komt als familienaam meer voor dan eender welke meest-voorkomende Belgische familienaam (zoals Peeters, Janssens, Maes, ...). Wetende dat het in Griekenland niet abnormaal is dat een familienaam naar gelang het geslacht soms een lichte wijziging heeft. In bijvoorbeeld Rusland komt dit ook voor (in Rusland zetten ze er een "a" achter... Poetin -> Poetina...  Medvedev -> Medvedeva.... U kan dus wel al raden wat de familienaam is van de vader van Anna Kournikova. wink In Griekenland is de vrouwelijke versie van Papadopoulos = Papadopoulou. Tel dit aantal er ook nog eens bij, en je zit aan een aantal van rond de 110.000-115.000.

Genoeg over de frequentie van het voorkomen van de naam Papadopoulos (die overigens volgens de meest recente cijfers, meer dan 300x voor komt in België). De voornaam Apostolos dan: bij de Grieken is "Apostolos" een populaire en zeer vaak voorkomende voornaam. "Apostolos Papadopoulos" is niet bepaald een unieke combinatie. Diegene die twijfelt aan mijn bewering, die moet maar eens Apostolos Papadopoulos ingeven op Facebook. Je krijgt meer dan 100 resultaten van personen met die naam (en dan kan je het ook nog eens op z'n Grieks gaan schrijven ook (want die hebben een ander geschrift dan ons).

Waartoe ik dus wil komen: Papadopoulos is een tamelijk populaire naam. Ook "Apostolos Papadopoulos" is geen unieke combinatie. We moeten er dus zeer zeker rekening mee houden dat indien de familienaam Papadopoulos ergens met in verband kan gebracht worden, dat de kans groot is dat het geen familie is van de Apostolos Papadopoulos welke wij hier bedoelen.

Het "Apostolos" NAVO/NATO verband: Het enige dat ik terug kan vinden is een zeer vaag bericht over ene "Stergios Papadopoulos". "Stergios" is geen bijnaam voor Apostolos. Ook geen verwijzing naar Serge of Stereo of Sotirios. Stergios is een voornaam zoals ook "Steven" of "Stijn" voornamen zijn. Ook al zijn de 2 eerste letters (St) en de laatste letter (n) het zelfde, iemand die Steven als voornaam heeft, noemt niet Stijn. Zo simpel is het ook bij "Stergios" en "Sotirios".

coconut wrote:

Volgende vraag; in welke gevangenis zat hij? Indien het Doornik was dan is het goed mogelijk dat hij daar ontsnapt is (staking rond die periode en verschillende gevangenen op de vlucht).

Conclusie: huiswerk helemaal hermaken.

Kan je daar even de bron van vermelden? (Indien nee of indien de bron niet juist blijkt en niet gecheckt werd: opdrachtje voor u: huiswerk helemaal hermaken.) Er zijn bij mijn weten geen ontsnappingen geweest "rond die periode" als gevolg van stakingen ("rond die periode" = van pakweg 4 november 1985 tot 10 november 1985). De massale ontsnapping in Doornik tijdens een cipiers staking in de nacht van 16 op 17 september 1983, deze ken ik uiteraard wel.

Ik weet niet wanneer Papadopoulos in Frankrijk zat, maar volgens mij was het tamelijk kort (voor eventuele verhoren of zo iets? ), en werd hij terug naar België gebracht. Ik denk dat hij in de gevangenis van Oudenaarde zat (waar hij niet uit ontsnapte).

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Apostolos Papadopoulos

https://i.imgur.com/krOS7Ue.jpg

https://i.imgur.com/VFsvHqw.jpg

https://i.imgur.com/Dj7BkAw.jpg

Re: Apostolos Papadopoulos

1000x dank dhrlanden! Eindelijk klaarheid. Die andere lange is dus Eckhardt. Net zoals aan uiterlijk te zien zigeuner. Rechtzetting bovenste foto (link). Daar staat 2 keer 'julien'. De rechtse kleine man lijkt me le pétit Léon alias biloutte.