11

Re: Muziek in periode Bende van Nijvel

Voor de connaisseurs: Waren de auto's (Golf GTI, etc.) uit de periode van de Bende van Nijvel doorgaans voorzien van on board muziek installaties/radio's?

12

Re: Muziek in periode Bende van Nijvel

Stop aub die onzin, tenzij je kan aantonen, via muziek, wie de daders waren.

13

Re: Muziek in periode Bende van Nijvel

Ticket to the tropics

Re: Muziek in periode Bende van Nijvel

Cold wave en post punk... The Neon Judgement, Front 242, Nacht und Nebel... Ik was 17 in 1985 en herinner me de jaren 80 als een donkere, koude periode. Een tijdsgeest die zich in de muziek vertaalde.

15

Re: Muziek in periode Bende van Nijvel

Reneke wrote:

Stop aub die onzin, tenzij je kan aantonen, via muziek, wie de daders waren.

Wie geen voeling heeft met de jaren 80 kan onmogelijk greep krijgen op dit dossier. Goeie topic !

16

Re: Muziek in periode Bende van Nijvel

Grace Jones 1981 Night Clubbing 1985 Slave to the Rhythm

17

Re: Muziek in periode Bende van Nijvel

Trojan wrote:

Wie geen voeling heeft met de jaren 80 kan onmogelijk greep krijgen op dit dossier. Goeie topic !

Dat is onzin.
Ik heb trouwens niet de indruk dat mensen die enorm-grote-voeling hebben met de jaren '80, dat deze wél greep krijgen op dit dossier.

Maar goed, om ook aan dit topic wat toe te voegen:
https://nsm08.casimages.com/img/2016/08/24//16082401454814738714449114.jpg
Tears For Fears  (op bovenstaande afbeelding, afkomstig uit het tv programma "De Pré Historie", foutief geschreven). Vooral gekend bij het grote publiek door hun hitje "Shout" uit 1985.

Non semper ea sunt quae videntur

18

Re: Muziek in periode Bende van Nijvel

Django68 wrote:

Cold wave en post punk... The Neon Judgement, Front 242, Nacht und Nebel... Ik was 17 in 1985 en herinner me de jaren 80 als een donkere, koude periode. Een tijdsgeest die zich in de muziek vertaalde.

Persoonlijk vind ik de jaren '80 op muziekaal gebied schitterend. Zeker voor België en de Belpop was het ook een top-periode. Behalve "donkere" muziek (waar er enorm goeie muziek tussen zat) had je ook wel vrolijke muziek. Denk maar aan Sandra Kim haar "J'aime la vie" waar België Eurovisiesongfestival mee won in 1986. Nog wat "meezingers" van tijdens de jaren '82 tot '85:
Tenpole Tudor - Wünderbar
Dexys Midnight Runners & The Emerald Express - Come On Eileen
Michael Jackson - "Billie Jean" en ook "Beat It"
Indeep - Last Night a D.J. Saved My Life
Nena - 99 Luftballons
David Bowie - Let's Dance
Mike Oldfield (Maggie Reilly) - Moonlight Shadow
Culture Club - Karma Chameleon
Paul Young - Come Back and Stay
Queen - Radio Ga Ga
Golden Earring - When the Lady Smiles
Wham! - Wake Me Up Before You Go-Go
Bruce Springsteen - Dancing in the dark
a-ha - Take on me

Non semper ea sunt quae videntur

19

Re: Muziek in periode Bende van Nijvel

Ik was fan van Kinderen voor Kinderen!

Re: Muziek in periode Bende van Nijvel

Ik denk dat Bende van Nijvel wel eerder fan zal geweest zijn van Franse chansons wink Toch het franstalige gedeelte.

Of ze naar coldwave en electronic body music luisteren betwijfel ik.

De favoriete muziek van Haemers kon je in de serie horen (de typische jaren 80 hits).

Bultot zeker en vast chanson en disco.

Het zou vooral interessant zijn om meer te weten te komen over die afstansbedieningen, fascinatie voor autoradio's (enkel omwille van waarde of eigen gebruik?).

Misschien bij die jongerenbende's wat punks....