31

Re: Muziek in periode Bende van Nijvel

Ook al ben ik liever een lezer van jullie forum toch bij deze een kleine bijdrage aan dit rare topic :

Gunfight at the O.K. Corral van Franky Laine! Komt uit de Western Film Gunfight at the O.K.Corral. Deze film gaat over een vuurgevecht tussen de familie Earp en de Clanton clan dat plaatsvond op 26 oktober 1881 in het stadje Tombstone in Arizona, nabij de O.K. Corral (een corral was een soort stal die verhuurd kon worden). Trouwens in deze film kwam het bekende Jachtgeweer met afgezaagde loop kaliber 10 voor. Geronimo heeft hier ooit over geschreven.

En om dan belachelijk uit de bocht te gaan en een irreële link hier aan te koppelen... 100 jaar later: aanslag op Vernaillen. Dus bij deze als je wilt kan je eindeloos linken leggen.

32

Re: Muziek in periode Bende van Nijvel

hans wrote:

En om dan belachelijk uit de bocht te gaan en een irreële link hier aan te koppelen... 100 jaar later: aanslag op Vernaillen. Dus bij deze als je wilt kan je eindeloos linken leggen.

Ik ben trouwens veiligheidsagent Zwarts vergeten een jaar later in 1982. Nogmaals dit is puur toeval!

33

Re: Muziek in periode Bende van Nijvel

Waar wil je naartoe hans?

34

Re: Muziek in periode Bende van Nijvel

zeno wrote:

Waar wil je naartoe hans ?

Eigenlijk nergens Zeno. Bij de centrale vraag over dit topic had ik geen enkel idee over welk type muziek ze eventueel toen naar luisterden! Wat ik me wel herinnerde was het waargebeurd verhaal over de film Gunfight at the O.K. Corral  die iemand me ooit vertelde toen ik klein was. Deze persoon was Bonkoffski maar is eigenlijk meer terzijde. Het kwam gewoon in mij op ! Niets meer, niets minder, niets achter te zoeken. Vandaar mijn bijdrage. Ik laat jullie verder posten hier op het forum en ik lees sowieso met een aandachtig oog verder mee.

35

Re: Muziek in periode Bende van Nijvel

Ah ok ik was niet mee vandaar. Kun je wat meer vertellen over de persoon Bonkoffsky of wil je dat liever laten rusten? Wij kennen hem natuurlijk enkel via de media.

36

Re: Muziek in periode Bende van Nijvel

Ik herinner mij hem vooral van toen ik nog een kind was. Hij was eerder in zichzelf terug getrokken, hij fleurde enorm op met Laika zijn hond. In discussies wou hij wel altijd zijn gelijk krijgen en hoorde je hem van kilometers ver af met bulderende stem. Vaag herinner ik mij dat hij zwaar in discussie was met de vroegere melkoer Norbert aan de oprit van het toenmalige Beukenhof... Zeer heftig tot bijna vechtend toe maar details herinner ik mij niet meer over de aard van de discussie.

Hij vertelde verhalen aan mijn ouders over zijn opleiding: "ik werd getraind om mijn eigen moeder af te maken" weet ik zeker dat hij die meermaals gebruikte, hij leerde mij technieken aan om me efficiënt te kunnen verdedigen met alledaagse voorwerpen (boek, geldmunten, ?.. ), ... Op latere leeftijd stelde ik hem vragen over de Bende van Nijvel, ik herinner me dat hij naast mij in mijn boek van Guy Bouten zat te bladeren..maar eigenlijk niet zo dat hij verdacht overkwam, met Hipa heeft hij zelfs nog in Tea Room Edelweis gepraat. Zijn drankverslaving is mij nooit zo opgevallen misschien ook omdat ik hem enkel overdag zag. Veel meer kan ik over hem niet zeggen of herinneren. Dus sorry veel brengt dit alles niet op... Er is wel 1 zaak die mij over hem in heel dit bende verhaal bezig houdt maar dat hou ik liever voor mijzelf.

37

Re: Muziek in periode Bende van Nijvel

Tja,  weer een muur van stilte. Schrik?

38

Re: Muziek in periode Bende van Nijvel

Interessante getuigenis van hans. Ik geloof wel in die signaturen rond 26 oktober. En is dat dan krav maga dat vechten met geldstukken en boeken ?

Ondertussen in de sector muziek : 1980, poseren graag op kerkhof, met doodshoofd op t shirt : de belgische metal band acid actief van 1980 tot 1985

https://youtu.be/02uJzLcQbmY

39

Re: Muziek in periode Bende van Nijvel

Bedankt Hans. Altijd fijn om eens iets te lezen uit iemands directe omgeving.

Re: Muziek in periode Bende van Nijvel

Blaine L. Reininger - Mystery And Confusion » YouTube