101

Re: Apostolos Papadopoulos

En nu is het terug aan Belly, want zeer duidelijke foto. Dank u dhrlanden. Dank u FreCR.

Blonde Griek? Indien Raes het over een andere griek had met dezelfde naam dan is het toch raar dat die Griekse naamgenoot op hetzelfde adres woonde. Raes heeft niet alleen de naam doorgegeven maar ook adres,geboorteplaats en datum én het merk en plaatnummer van de wagen. De pers maakte er absoluut een potje van. Broer van Serge Papadopoulos ook vast. Verband bendes van Nijvel en Baasrode niet zeker.

Gisteren lekte namelijk uit dat Dendermondse speurders in de Brusselse gemeente Anderlecht een zekere Sariros Papadopoulos hebben gearresteerd wegens bendevorming "in het kader van de bende van Baasrode". Procureur De Saeger toonde zich buitengewoon ongelukkig met het bekend worden van de arrestatie.

(Mijn eigen vader werd altijd aangesproken met een afkorting van zijn tweede voornaam.)

Dus: hoeveel van de 75/000 grieken met de naam Papadopoulos woonden in de Barrastraat in Anderlecht? (Er zitten er ook 9 op Facebook.) In welk artikel is de geboortedatum vermeld? Dat ga ik alvast opzoeken.

102

Re: Apostolos Papadopoulos

Inderdaad, bedankt dhrlanden. smile

De foto van de oudere-"reus" daar (laatste foto, diegene dat men vroeger van dacht dat dit Papadopoulos was)... "die andere lange" dus smile ... is mogelijks niet Eckhardt zoals er staat (Karafilis klopt wel). Er staat "Roger Eckhardt" terwijl deze Robert Eckhardt heet... Volgens sommige teksten hier op dit forum zou Robert Eckhardt toen 26 jaar geweest zijn. Deze "andere lange" ziet er véél ouder uit. Gezien de voornaam onder de foto Roger is, lijkt "Roger N." (Roger Ne*r*n**) (die vrijgesproken werd) en toen 57 jaar was, het meest in aanmerking te komen.

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Apostolos Papadopoulos

En Eloystraat niet te vergeten (zijstraat barastraat).

104

Re: Apostolos Papadopoulos

Onze nieuwe Papadopoulos lijkt op robotfoto 4, de Killer.

105

Re: Apostolos Papadopoulos

Reneke, ik vraag mij zelfs af of we nog geen "nieuwe" Papadopoulos gaan vinden. Er moet er toch ten minste ene thuis geweest zijn die avond dat De Staerke daar zijn valies kwam brengen. Ik vind nergens, maar dan ook nergens geboortedata van heel die papado... winkel en elvendertig verschillende voornamen. Ik ben al blij dat ik hier de stok in het haantjeshok gesmeten heb zodat we tenminste een juiste foto hebben. Heb ik toch nog iets kunnen betekenen, niet waar FReCR?

106

Re: Apostolos Papadopoulos

Reneke wrote:

Onze nieuwe Papadopoulos lijkt op robotfoto 4, de Killer.

Daar heb je'm weer met zijn robotfoto's  tongue

Re: Apostolos Papadopoulos

Eindelijk een foto van de voornaamste reus verdachte.

Valt jullie ook het opmerkelijk gespierde lichaam op? Dat is nog eens een Reus in de letterlijke zin van het woord; een heel ander postuur dan Bonkoffsky of andere lange slungels. Bekijk die ronde schouders, lijkt me geen persoon die een hele dag voor de TV ligt met een zak chips.

108

Re: Apostolos Papadopoulos

Reneke wrote:

Onze nieuwe Papadopoulos lijkt op robotfoto 4, de Killer.

Persoonlijk zie ik weinig gelijkenissen tussen Papadopoulos en Robotfoto 4, afgaand op de tekening. Afgaand op de beschrijving, heb ik toch een andere definitie van de omschrijving "zwaar gebouwd" als ik dit vergelijk met Papadopoulos. Papadopoulos is niet "zwaar gebouwd".

Non semper ea sunt quae videntur

109

Re: Apostolos Papadopoulos

coconut wrote:

Reneke, ik vraag mij zelfs af of we nog geen "nieuwe" Papadopoulos gaan vinden. Er moet er toch ten minste ene thuis geweest zijn die avond dat De Staerke daar zijn valies kwam brengen.

Uiteraard. Sotirios (broer Apostolos) van was thuis. Dat staat niet alleen in bendelectuur, maar ook in PV's en verklaringen/verhoren van Sotirios die in "het dossier" zitten, waar ik overigens niet over beschik om hier te plaatsen.

coconut wrote:

Ik vind nergens, maar dan ook nergens geboortedata van heel die papado

Exacte geboortedata kan ik niet geven... maar wie zoekt die vindt wink

coconut wrote:

Heb ik toch nog iets kunnen betekenen, niet waar FReCR?

Ik zou het niet aandurven om iemand tegen te spreken wink

Non semper ea sunt quae videntur

110

Re: Apostolos Papadopoulos

Reneke wrote:

Onze nieuwe Papadopoulos lijkt op robotfoto 4, de Killer.

Ik snap dat robotfotos moeten geinterpreteerd worden als zijnde een samenvoegen van gelaatstrekken en kenmerken beschreven door getuigen, en niet echt als een waar portret. Toch, de man in de foto vertoont weinig gelijkenis met eender welke robotfoto in de lijst van de bende robotfoto’s, en al zeker niet met die van de killer, reus of oude.