971

Re: Christiaan Bonkoffsky

Zonet in Niveau 4: collega die nog met Christiaan Bonkoffsky gewerkt heeft gelooft sowieso formeel niet in de piste ‘bekentenis op het sterfbed'. (En verklaart ook dat er geen ‘sterfbed’ was: Christiaan Bonkoffsky heeft zich geleidelijk doodgedronken tot orgaanfalen. Er was geen ziekenhuisopname, geen sterfbed. Collega’s zijn zelf de vaststelling gaan doen.) Uit zijn relaas blijkt héél duidelijk dat de piste voor hem heel ongeloofwaardig is.

PS: de zenuwachtigheid bij een (uiteindelijk valse) oproep van inbraak bij Delhaize ... Na al die jaren nog altijd een plek die emoties oproept, niet in het minst bij de politie in Aalst.

972

Re: Christiaan Bonkoffsky

Gelukkig houden de Holmes en Kwebbels de "roddels" en de "lekken" levend. Zolang de aandacht wegblijft van Bonkoffsky en Liberke is het goed. Feiten? Bestaat er een links forum en een rechts forum? De merovingen tegen de cobra's? Welk spelletje wordt er hier gespeeld? De zwarte/witte piet doorschuiven? Wat met de minstens 28 doden? Van ondergeschikt belang? Al gaat de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel! Ik heb het begrepen

973

Re: Christiaan Bonkoffsky

Berichtje uit de marge:

Huis van ‘De Reus’ Chris Bonkoffsky raakt maar niet verkocht: “Moorselbaan is een slechte buurt”

Het huis waar Chris Bonkoffsky, de vermeende Reus van de Bende van Nijvel, zijn laatste jaren doorbracht, raakt maar niet verkocht. Bonkoffsky overleed in mei 2015 en sindsdien is het huis niet meer bewoond. In oktober 2017 raakte bekend dat Bonkoffsky kort voor zijn dood had toegegeven ‘de Reus’ van de Bende van Nijvel te zijn.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

974

Re: Christiaan Bonkoffsky

Ik heb zojuist heb ik nog eens het interview bekeken op YouTube met de broer van. Hij lijkt toch erg overtuigd van de betrokkenheid van zijn broer bij de bende. Ook zegt hij dat Christiaan Bonkoffsky niet specifiek aangegeven heeft wie van de bende hij was, hij heeft dus niet gezegd dat hij de reus was.

Wat ik nu vreemd vind is dat deze piste inmiddels verlaten is en dat de speurders aangeven dat hij de reus niet is. Dit zou betekenen dat men of bewijs heeft dat hij geen lid van de bende geweest is, waarbij ik me afvraag hoe je dit bewijs kunt vinden (?) Of alle leden zijn inmiddels al geïdentificeerd ... Maar op dit moment lijkt het er op dat men liever de daders in een andere hoek zoekt.

975

Re: Christiaan Bonkoffsky

Welkom op het forum wink

Inderdaad, volgens de verklaringen welke de broer deed rond Christiaan Bonkoffsky, zei deze niet dat Christiaan Bonkoffsky vertelde dat hij de reus was. Als je de verklaring zelfs letterlijk gaat bekijken, werd er zelfs niet verklaard dat hij zei dat hij bij de Bende van Nijvel zat. Hij zou gezegd hebben dat hij "bij de bende" zat. That's all.

Alles wat volgt, dat hij de reus van de Bende van Nijvel zou zijn die afgebeeld staat op Robotfoto 19: dat heeft de media er vooral van gemaakt. De speurders & het parket hebben bijvoorbeeld nooit gezegd dat Bonkoffsky de reus van RF19 is. Indien hij effectief bij de Bende van Nijvel betrokken was, kan dit dus even goed als "hulpje" of voorbereiding of eender wat geweest zijn.

edd wrote:

Wat ik nu vreemd vind is dat deze piste inmiddels verlaten is en dat de speurders aangeven dat hij de reus niet is.

Daar hebben ze mogelijks een reden voor. Weet heel goed dat de speurders & parket zo weinig mogelijk communiceren rond hun lopende onderzoek. "Wij" weten dus niet wat de speurders weten. De speurders/parket hebben niet gezegd dat Bonkoffsky geen betrokkenheid kan hebben bij de Bende van Nijvel. Ze hebben wel aangegeven dat hij de reus welke bedoeld wordt op robotfoto 19, niet is.

Waarom ze tot die conclusie komen, hebben ze niet verteld (en zullen ze ook niet zo snel vertellen wink). Ik geef enkele van de vele mogelijkheden waarvan misschien geen enkel van toepassing is (het zijn maar voorbeeldjes): ze weten waar Bonkoffsky was de dag van de overval (en dit was niet daar), er is DNA van de reus van RF19 welke niet overeenstemt met Bonkoffsky, ze hebben de reus uit Overijse (RF19) reeds geïdentificeerd (en niet als Bonkoffsky), enz enz enz... veel mogelijkheden dus, maar ze gaan ons niet zeggen waarom. Naar gelang de reden kan het misschien zeer belangrijk zijn dat men dit ook niet vertelt.

edd wrote:

Dit zou betekenen dat men of bewijs heeft dat hij geen lid van de bende geweest is, waarbij ik me afvraag hoe je dit bewijs kunt vinden(?)

Lees het perscommuniqué nog eens zeer goed opnieuw.

Non semper ea sunt quae videntur

976

Re: Christiaan Bonkoffsky

Nogmaals, Bonskoffsky is reus gemaakt door de pers! En dat was hij niet! Bonskoffsky was betrokken in het systeem van de creatie van de bende. Opleiding en schaduwen van personen, ook het leren schieten met de Riot gun was een van zijn taken alsook zelfverdediging. Heel justitie mag op zijn kop staan, zo was het en niet anders.

Re: Christiaan Bonkoffsky

Hallo, bij mijn weten is er geen DNA van de "reus". Er zijn enkel de sigarettenpeuken in de asbak van de taxi van Angelou, dacht ik. Het DNA in het bloedspoor op het stuk kogelvrij vest is ontdekt nadat het ding dixit Paris-Match vandaag "door tientallen handen" is gegaan.

Over de Faroek-uitzending van oktober weten we intussen ook dat die volgens advocaat Pierre Chomé, die het Bende-dossier-bis heeft ingezien, enkel was bedoeld "om de reactie te registreren van Philippe Vermeersch en Francois Achten". Er was afluisterapparatuur geplaatst in hun woningen. Volgens Chomé bestaat er geen recent NICC-rapport over de vondst in Ronquières. Het zit in elk geval niet in het dossier dat hij kon doorlezen. Ik vraag me af: als het federaal parket hier vlakaf over liegt, wat is dan nog de waarde van de in diezelfde uitzending gedane mededeling over Christiaan Bonkoffsky?

978

Re: Christiaan Bonkoffsky

HIPA wrote:

Nogmaals, Bonskoffsky is reus gemaakt door de pers! En dat was hij niet! Bonskoffsky was betrokken in het systeem van de creatie van de bende. Opleiding en schaduwen van personen, ook het leren schieten met de Riot gun was een van zijn taken alsook zelfverdediging. Heel justitie mag op zijn kop staan, zo was het en niet anders.

Als men weet dat Bonkoffsky opleidingen gaf, weet men dan ook niet waar die lessen doorgingen en wie er in de klas zat? Of waren het bosklassen in de Ardennen waar Bonkoffsky een caravan had?

979

Re: Christiaan Bonkoffsky

HIPA wrote:

Nogmaals, Bonskoffsky is reus gemaakt door de pers! En dat was hij niet! Bonskoffsky was betrokken in het systeem van de creatie van de bende. Opleiding en schaduwen van personen, ook het leren schieten met de Riot gun was een van zijn taken alsook zelfverdediging. Heel justitie mag op zijn kop staan, zo was het en niet anders.

Binnen WNP? Of binnen groep Dyane? Of binnen een bont allegaartje van gangsters?

980

Re: Christiaan Bonkoffsky

De recente ontwikkelingen in het onderzoek boezemen toch niet veel vertrouwen in wat betreft de huidige speurdersploeg. Met het oppakken van de twee ex-speurders hebben ze gegokt en verloren.