111

Reneke wrote:

Onze nieuwe Papadopoulos lijkt op robotfoto 4, de Killer.

Daar heb je'm weer met zijn robotfoto's  tongue

Eindelijk een foto van de voornaamste reus verdachte.

Valt jullie ook het opmerkelijk gespierde lichaam op? Dat is nog eens een Reus in de letterlijke zin van het woord; een heel ander postuur dan Bonkoffsky of andere lange slungels. Bekijk die ronde schouders, lijkt me geen persoon die een hele dag voor de TV ligt met een zak chips.

113

Reneke wrote:

Robotfoto 4:
Wie: Onbekend, de killer
Wanneer: September 1985
Beschrijving:
    Leeftijd: 30/35 jaar
    Lengte: 1.80 - 1.85 meter
    zwaar gebouwd

Persoonlijk zie ik weinig gelijkenissen tussen Papadopoulos en Robotfoto 4, afgaand op de tekening. Afgaand op de beschrijving, heb ik toch een andere definitie van de omschrijving "zwaar gebouwd" als ik dit vergelijk met Papadopoulos. Papadopoulos is niet "zwaar gebouwd".

Non semper ea sunt quae videntur

114

coconut wrote:

Reneke, ik vraag mij zelfs af of we nog geen "nieuwe" Papadopoulos gaan vinden. Er moet er toch ten minste ene thuis geweest zijn die avond dat De Staerke daar zijn valies kwam brengen.

Uiteraard. Sotirios (broer Apostolos) van was thuis. Dat staat niet alleen in bendelectuur, maar ook in PV's en verklaringen/verhoren van Sotirios die in "het dossier" zitten, waar ik overigens niet over beschik om hier te plaatsen.

coconut wrote:

Ik vind nergens, maar dan ook nergens geboortedata van heel die papado

Exacte geboortedata kan ik niet geven... maar wie zoekt die vindt wink

coconut wrote:

Heb ik toch nog iets kunnen betekenen, niet waar FReCR?

Ik zou het niet aandurven om iemand tegen te spreken wink

115

Reneke wrote:

Ik snap dat robotfotos moeten geinterpreteerd worden als zijnde een samenvoegen van gelaatstrekken en kenmerken beschreven door getuigen, en niet echt als een waar portret. Toch, de man in de foto vertoont weinig gelijkenis met eender welke robotfoto in de lijst van de bende robotfoto’s, en al zeker niet met die van de killer, reus of oude.

116

Correctie, nr. 12 toont wel wat gelijkenis, vooral de ogen dan.

117

rizzz wrote:

De man in de foto vertoont weinig gelijkenis met eender welke robotfoto in de lijst van de bende robotfoto’s, en al zeker niet met die van de killer, reus of oude.

Kam zijn haar achterover en steek het onder een vissershoedje, zet hem de bril van Bonkoffsky op en maak hem wat magerder in zijn gezicht... voila, u hebt robotfoto 19  a.k.a. "de reus".

Voor alle duidelijkheid: ik zeg niet dat hij de persoon is op RF19, ik geef enkel maar een voorbeeldje dat je die wel aan een of andere robotfoto kan koppelen (zoals zo veel mensen).

118

http://users.telenet.be/renevlayen/Papadopoulos.jpg

Papa zonder snor

119

Reneke, thanks!

120

Voor zover ik kan opmaken uit voorgaande posts (en vooral artikels uit 1986, dichter bij de bron en meer kans op correcte info denk ik dan) zitten we dus voorlopig met:

1. Sotirios Papadopoulos, 31 in 1986 (geboren 1955) - voorlopig geen gekende bijnamen

2. Apostolos Papadopoulos, 25 in 1986 (geboren 1961) - bijnamen : Serge Le Grec, Stéréo