Topic: Klacht tegen beheerders BVN en Tueries forum

Er zou een klacht zijn tegen de beheerders van zowel het nederlandstalige als franstalige forum ivm het noemen van namen van verdachten op het forum. Er wordt niet gezegd wie de klacht met burgelijke partijstelling heeft neergelegd. De Computer Crime Unit van Halle-Vilvoorde zou deze klacht behandelen?

http://tueriesdubrabant.winnerbb.com/t3 … ile#116668

Ben, je hebt mijn steun in ieder geval, en hopelijk wordt dit snel ingetrokken of geseponeerd. Is het de eerste keer dat dit gebeurd in al die jaren?

mvg

B.L. wink

Re: Klacht tegen beheerders BVN en Tueries forum

Eerst en vooral begrijp ik het wel van de persoon die de klacht indiende. Het moet niet leuk zijn om jouw naam te zien verschijnen op een publiek forum in zo'n onderzoek. Ongeacht of je al dan niet een mogelijke/echte medeplichtige bent.

Anderzijds is dit een publiek forum. Iedereen kan en "mag" posten wat hij/zij wil. Dat wil dus ook zeggen dat die persoon die de klacht indiende, zelf eens zou kunnen reageren en bepaalde zaken weerleggen. Eventueel zouden zij/zou hij of zij de administratoren van de fora contacteren om bepaalde berichtgeving over hen te verwijderen. Maar dit lijkt ook niet gebeurt (aan de reactie van Michel te zien op het Franstalige forum).

Beetje kort door de bocht om direct met een klacht te beginnen zwaaien lijkt mij.

In ieder geval, veel succes aan administratoren van beide fora. Mijn steun heb je ook alvast.

Ik ben nu wel net zoals B.L benieuwd of er nog van die klachten zijn geweest in het verleden.. smile

3

Re: Klacht tegen beheerders BVN en Tueries forum

Bedankt voor de steun. In vergelijking met Michel van het tueries-forum heb ik niet de gewoonte om over zo'n zaken te communiceren. Moest er toch belangrijk nieuws zijn, dan zal ik dit natuurlijk wel delen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

4

Re: Klacht tegen beheerders BVN en Tueries forum

Mijn steun heb je ook! Maar waarom een klacht? Stel dat ik voor mijn deur een bord heb staan waar iedereen mag opschrijven wat hij wil dan kunnen ze mij toch ook niet verantwoordelijk stellen? En als je u registreert dan ga je toch akkoord met de voorwaarden?

5

Re: Klacht tegen beheerders BVN en Tueries forum

kenza wrote:

Mijn steun heb je ook! Maar waarom een klacht? Stel dat ik voor mijn deur een bord heb staan waar iedereen mag opschrijven wat hij wil dan kunnen ze mij toch ook niet verantwoordelijk stellen? En als je u registreert dan ga je toch akkoord met de voorwaarden?

Wetgeving zit niet zo simpel in elkaar. wink

Wat uw voorbeeld betreft van "bord voor de deur waar iedereen mag opschrijven wat hij wil": ik stel voor dat je het eens uittest... zet eens een groot bord voor uw deur met 4 teksten op...

  • een tekstje waarop staat dat "hier drugs te koop" is

  • een tekstje waarbij de holocaust ontkend wordt

  • een racistische slogan

  • de naam van uw burgemeester gevolgd door "is een corrupte bedrieger en pedofiel"

Ik weet niet hoeveel volk er langs uw straat passeert, maar ik heb't vermoeden dat uw bord er niet lang zal staan en dat het niet bij het bord weghalen alleen zal blijven. De reden "jamaar, ik heb dat bord er wel gezet, maar ik heb er dat niet opgeschreven" moet je dan ook maar eens testen of dat werkt. Laat me maar iets weten, 'k ben benieuwd. smile

Non semper ea sunt quae videntur

6

Re: Klacht tegen beheerders BVN en Tueries forum

Ik heb steeds gewaarschuwd dat voorzichtigheid is geboden. Laster, eerroof, en nog foto's van personen die geen enkel uitstaans hebben met de zaak. In dat geval kan een slachtoffer overeenkomstig artikel 63 van het Wetboek van Strafvordering een klacht met burgerlijke partijstelling neerleggen.

7

Re: Klacht tegen beheerders BVN en Tueries forum

Bossi wrote:

Ik heb steeds gewaarschuwd dat voorzichtigheid is geboden.

Daar kan ik u volledig in volgen. Als forumbeheerder is het uiteraard niet makkelijk om alles 24/7 te gaan checken of corrigeren of verwijderen. Als forumlid kan je natuurlijk wel altijd voorzorgsmaatregelen nemen voor MOEST het toch ergens verkeerd gaan en men een klacht zou willen neerleggen tegen u. De beste manier om u te beschermen is wellicht om te zorgen dat men niet weet tegen wie men een klacht moet indienen. Ik heb wel ooit eens commentaar gekregen doordat ik uw waarschuwing dat voorzichtigheid geboden is, zeer ernstig nam.

Ik kreeg dan deze (negatieve) commentaar als opmerking:

U opteerde ervoor om in de anonimiteit te verblijven. Ook van een aanvankelijk telefonisch gesprek zag u af om niet traceerbaar te zijn.

Als ik nog eens zo'n opmerking krijg omdat ik liever anoniem blijf en liever niet traceerbaar ben, zal ik deze persoon doorverwijzen naar u, waarbij je die persoon dan kunt waarschuwen dat voorzichtigheid geboden is. Behalve voorzichtigheid in verband met een mogelijke klacht die je kan krijgen, moet men er ook wel bij zeggen dat we het hier hebben over een groep mensen die verantwoordelijk gesteld worden voor de dood van minimaal 28 mensen en niet over een groep mensen die postzegels verzamelt. Al zullen er onder postzegelverzamelaars ook wel fanatiekelingen zitten. wink

Non semper ea sunt quae videntur

8

Re: Klacht tegen beheerders BVN en Tueries forum

Feit is, er staat al jaren vergelijkbare content op deze site.

Re: Klacht tegen beheerders BVN en Tueries forum

Vergelijkbaar met wat Djoop?

10

Re: Klacht tegen beheerders BVN en Tueries forum

FreCR wrote:

(...) Als ik nog eens zo'n opmerking krijg omdat ik liever anoniem blijf en liever niet traceerbaar ben (...)

Je overdrijft daar toch wat. Het is heel simpel; iedereen is verantwoordelijk voor wat hij zegt of schrijft. Kun je geen verantwoordelijkheid nemen voor je posts blijf dan weg van fora. Dat je bij onregelmatigheden via de beheerder traceerbaar moet zijn is voor mij de evidentie zelve. Internet mag geen beerput zijn, geen spreekbuis der lafaards. Het is slim van Ben dat hij over dit soort zaken niet communiceert via het forum.