Re: Oppuurs: 13 November 1985

Op zoek naar de verschillende schietpartijen in Londerzeel kwam ik hier op het forum dit artikel gepost door Merovinger tegen. Je moet het plaatsen in de tijdsgeest van toen, als er ergens een schot viel werd dit altijd gekoppeld aan de bende. Het tankstation Secca was mijn tankstation. De uitbater aan het woord. Vond het gewoon vreemd dat zo dikwijls zijn tankstation uitgekozen werd.

In diezelfde periode werd Kapllan Murat, ook al geen kleine gangster dacht ik, enkele meters van het tankstation neergeschoten door de politie van Londerzeel en afgevoerd naar Jette. Hij werd betrapt bij het inladen van een paar plankjes tropisch hout in een houthandel. Niet onlogisch dat wij ons vragen stelden bij het feit dat Kapllan Murat himself zich liet betrappen voor waardeloze plankjes. Van het schietincident in een cafe op de markt vind ik niets terug. Nu pas heb ik vernomen dat bijvoorbeeld Haemers en een van zijn kompanen in Grimbergen woonden, wist dit niet.

Hier dus het artikel » Forum

22

Re: Oppuurs: 13 November 1985

Ironischer kan moeilijk.

Re: Oppuurs: 13 November 1985

https://i.imgur.com/pHbtjDB.jpg

Als je dit afzet tegenover een aantal bewezen overvallen van de Bende van Baasrode:

https://i.imgur.com/HUGJ5eo.jpg

24

Re: Oppuurs: 13 November 1985

Bedankt voor dit artikel dhrlanden. Dit artikel bevestigt dat het om een rode bmw gaat. Eerder in deze thread sprak men wel over een BMW met groene tint. Een rode BMW 5 is ook de wagen die Bely gezien heeft aan de frituur in Vilvoorde meen ik mij te herinneren.

25

Re: Oppuurs: 13 November 1985

Klopt. Op 9 november 1985 Aalst, 11 november bij Bely en nog eens 2 dagen later in Oppuurs, maar dan in een andere bezetting.

Re: Oppuurs: 13 November 1985

Wie van de bende van Baasrode had een tatoeage op de voorarm? Iemand enig idee? Zoniet, zijn er dan andere potentiële verdachten die een tatoeage op de voorarm hadden?

27

Re: Oppuurs: 13 November 1985

Bajrami had een tattoo op de linkerarm. Iets met letters een naam of zo. Maar dat is bende Haemers.

28

Re: Oppuurs: 13 November 1985

De vraag over de tattoo werd mij ook gesteld door de speurders. Als ik mij goed herinner was dat bij de beschrijving van Jandrain. De speurder wees naar de voorkant van zijn onderarm. Het was november, de persoon in kwestie droeg lange mouwen, dus geen tattoo gezien.

Reneke, werd in Aalst ook een BMW gezien? In Vilvoorde was de bestuurder van de rode BMW 5 Adriano Vittorio.

29

Re: Oppuurs: 13 November 1985

Nee, niet in Aalst.

30

Re: Oppuurs: 13 November 1985

Ben wrote:

Een groep mannen werd opgemerkt in een duivenlokaal in Oppuurs op 13 november 1985. Zij waren iets aan het drinken en ze speelden bingo. Ze gedroegen zich volgens de andere klanten verdacht.

Het toeval wil dat ze bij de BOB van Waver ooit onderzoek hebben gedaan naar Bingo-spelers:

(...) Prise de contact avec propriétaires de la salle de jeux à LLN. (*) Mise en garde pour le payement des gains pour jeux [onleesbaar] et “bingo”. Idem pour divers établissements à LLN possédant des “Bingo”. Contact doit être pris avec les autres établissement avant actions répressives.

Bron: Vertrouwelijke nota BOB Waver | 14 augustus 1985

(*) Louvain-la-Neuve

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube