251

Re: Getuigenis frituuruitbater

Neen, nooit bewust tegengekomen, wel de man wiens naam eindigde op ski. Wij zaten er met onze neus op en wisten het niet. Als Bely omviel in zijn frituur viel hij bij wijze van spreken de Top Ten binnen. Het enige wat ik wel wist had te maken met pedo feiten. Ook wist ik dat er in cafés zwaar gegokt werd.

Op één dag werd daar door sommigen een maandloon vergokt. Ik kwam in De Pomp en wist niet eens wie daar binnen kwam. Er zijn nog mensen van op dit forum die er wel eens binnen kwamen en die trokken ook grote ogen bij de feiten over De Pomp. Wij gingen soms van de ene pomp naar de andere (Meise had ook een De Pomp). In de jaren 80 wist ik wel dat er rijkswachters waren die drugs verkochten (Londerzeel en Meise).

Ik wist in die tijd veel meer van frieten dan van drugs, heb trouwens JPVR ook aan het frietkot leren kennen.

Re: Getuigenis frituuruitbater

"ski" was ook bezig met drugs en uraniumtrafiek (voor Don Felix?). Er bestaat geen bende ... er werd gerekruteerd naargelang de noden ... en de openstaande schulden. Hou ook rekening met de hiërarchie tussen de Bendes.

De Bendes die gewoon op rooftocht om een maand goed te kunnen leven, en degenen die zich willen opwerken naar de top van de misdaadhierarchie en hiervoor over lijken gaan. De top kan je enkel maar bereiken als je overal je mannetjes hebt zitten, ook in de bovenwereld. Wie gaat zich hiermee inlaten, degenen die omwille van verslavingen of extravagante hobby's meer geld nodig hebben dan ze verdienen.

253

Re: Getuigenis frituuruitbater

coconut wrote:

In de jaren 80 wist ik wel dat er rijkswachters waren die drugs verkochten (Londerzeel en Meise).

Hoogst interessant, Londerzeel, Meise, rijkswacht, drugs. Pilarski zat ook in die middens met iemand uit Meise en Londerzeel.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

254

Re: Getuigenis frituuruitbater

Het zou pas interessant zijn indien ik namen zou kennen. Hopelijk lezen hier mensen uit de streek mee. Ik wist dat omdat verschillende jongeren mij dit vertelden. Natuurlijk kon ik dat in het begin moeilijk geloven. Maar het is uitgekomen later. (Reyniers woonde in Londerzeel.)

255

Re: Getuigenis frituuruitbater

Had Reyniers beter weggelaten in bovenstaande post. Net zoals het verhaal over Rijkswacht en drugs de ronde deed, werd er hier in de buurt ook zeer sterk getwijfeld aan de beschuldigingen t.o.v. Reyniers.

In 1987 beweerde Reyniers openlijk dat de Bende niets met gewoon banditisme te maken had. Hij wees toen beschuldigend naar de rijkswacht, waar volgens hem de daders en de opdrachtgevers zaten. Enkele jaren later werd de GP-commissaris aangehouden op beschuldiging van corruptie. Nam de rijkswacht wraak en betaalde hij de prijs voor zijn gedurfde standpunt?

Anderzijds had Reyniers dan wel rare vrienden om zijn benoeming mee te vieren.

Of kwam die kwakkel alweer van het bureau voor desinformatie?

256

Re: Getuigenis frituuruitbater

Dat Reyniers geviseerd werd is best mogelijk maar het is voor mij onbegrijpelijk dat een GP-commissaris een nieuwbouwvilla in een dorpje als Nieuwenrode verhuurd als rendez-vous hotel + gezelschapsdames. De zaak werd korte tijd na opening gesloten na een inval vanwege gerechtsinstanties. Dit gebeurde begin de jaren '90.

257

Re: Getuigenis frituuruitbater

coconut wrote:

Het zou pas interessant zijn indien ik namen zou kennen. Hopelijk lezen hier mensen uit de streek mee. Ik wist dat omdat verschillende jongeren mij dit vertelden. Natuurlijk kon ik dat in het begin moeilijk geloven. Maar het is uitgekomen later. (Reyniers woonde in Londerzeel.)

Als ze meelezen kan het interessant worden, er is een link met Zweden en een buur van Pilarski die in Veurne terecht gekomen is.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

258

Re: Getuigenis frituuruitbater

Dag Bely, dit is de eerste keer dat ik dit topic doorneem, toch wil ik jouw bedanken voor de ervaring die jij naar buiten gebracht hebt.
Wat sommige forum leden ook mogen beweren, vind ik het énorm interessant om te lezen in welke entourage Philippe zich bevond,
en wat af te leiden uit zijn lichaamstaal.

Wel ondervind ik dat Vos in het verleden meerdere interessante pistes links heeft laten liggen, of als foutief heeft bestempeld. Begon hij er zijn buik van vol te krijgen? Waren verklaringen die in zijn visie niet paste foutief? Of zat hij er net op en wilde hij zich hierop enkel focussen.

Dat de speurders duidelijk wisten over wie het ging geloof ik graag. Net zoals het feit dat zij veel meer weten dan wij denken. Maar eens ze daarmee buiten komen, dan weet iedereen het ... Nogmaals, bedankt voor jouw zeer nuttige bijdrage!

259

Re: Getuigenis frituuruitbater

AJ85, bedankt voor het compliment. Ik zie mijn bijdrage als plicht van een rechtgeaarde burger bij zoveel gruwel en onrecht. Wat betreft Vos heb ik mijn persoonlijke bedenkingen. Ofwel werd hij omringd en misleid door malafide speurders binnen zijn eigen onderzoeksteam. Of erger nog, stuurde hij hoogst persoonlijk foutieve info de wereld in maar daar wil ik niet van uitgaan. Feit is dat mijn getuigenis meer dan waarschijnlijk niet paste in zijn visie. Jammer genoeg heb ik hem nooit mogen ontmoeten om het relaas over mijn getuigenis te geven. Het had alleszins voer voor een pittige discussie gegeven. smile

260

Re: Getuigenis frituuruitbater

Indien ik een bendefeit moet linken aan deze gebeurtenis, zijn ze wapens gaan verstoppen onder de brug van Vilvoorde & nadien bij jou terecht gekomen als enige open frituur (feestdag). Indien Uplace haar bouwvergunning had gekregen, konden er misschien nog interessante vondsten plaatsvinden. smile lol