21

Re: Klacht tegen beheerders BVN en Tueries forum

Niet alleen zou je totaal anoniem kunnen posten. Je zou met een beetje voorbereiding de site kunnen platleggen. Ook daar faalt justitie en politiek. Alles is online te vinden en dat zou verboden moeten zijn. Bossi speelt Don Quichote maar hij kent het verschil niet tussen een windmolen en een muur uit gewapend beton. Hoe zou het trouwens nog zijn met zijn VZW? maanden het forum verontrusten voor wat? Een pindanootje?

Re: Klacht tegen beheerders BVN en Tueries forum

Dat die vzw er niet gekomen is was het gevolg van 2 zaken. Ten eerste, de gezondheidstoestand en opname van sommige mensen of hun naasten. Ten tweede  moet iedereen op één lijn zitten om dergelijke vzw te starten. Dat bleek absoluut niet zo.

Ik schaam mij daarover absoluut niet, ik heb het ten minste geprobeerd. Het was gewoon niet de juiste samenstelling van de groep. Wat Bossi betreft, buiten dit forum zijn wij vrienden geworden maar op dit forum staan onze meningen soms lijnrecht tegenover elkaar. Zeker wat betreft justitie. Trouwens Tru Dat, ik weet zeker dat Bossi die betonnen muur zeer goed kent.

23

Re: Klacht tegen beheerders BVN en Tueries forum

Dan is hij er toch heel zwaar tegen gelopen. smile lol

En niemand moet zich schamen, maar Bossi moet eens goed beseffen dat de meeste mensen hier van goede wil zijn en samen zoeken naar de daders van dit dossier hij hoeft niet tegen ieders schenen te stampen. Ik had jullie destijds veel goede raad gegeven (na te lezen op de fora). Ik heb gewoon een broertje dood aan justitie letterlijk en figuurlijk. Ik heb gewoon een hekel aan het hautaine gedoe van justitie terwijl er flater na flater wordt begaan. No hard feelings. Nog 14 dagen dan kan ik het land weer ruilen voor de oceaan en alles van me afzetten en één zijn met de natuur of vergaan in een onvoorziene storm. smile

24

Re: Klacht tegen beheerders BVN en Tueries forum

bertlagaisse wrote:

Er zou een klacht zijn tegen de beheerders van zowel het nederlandstalige als franstalige forum ivm het noemen van namen van verdachten op het forum.

Ik ging er eigenlijk niet verder over communiceren maar ik denk toch dat het belangrijk is om de puntjes op de 'i' te zetten: er is geen klacht tegen mij of tegen de beheerders van het Franstalige forum ingediend. Ik geef iedereen ook de raad om er momenteel niet verder over te speculeren. Dat heeft geen zin.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Klacht tegen beheerders BVN en Tueries forum

Tja, dan hebben wij gehallucineerd.

26

Re: Klacht tegen beheerders BVN en Tueries forum

coconut wrote:

Tja, dan hebben wij gehallucineerd.

Not so. Het is niet omdat er geen klacht is ingediend tegen een persoon, dat de persoon niet kan betrokken worden in een onderzoek of gerechtelijk onderzoek.

FreCR wrote:

Bossi: allemaal goed in theorie. In praktijk is het misschien toch wat anders... ik geef een voorbeeldje hoe moeilijk het soms kan zijn als men geen sporen zou na laten door een menselijke fout:

Vaak zijn cybermisdaad, malware en andere aanvallen op het internet internationaal van aard en is de identioteit van de daders verborgen, waardoor het inderdaad lastig is om de misdrijven te bewijzen voor de wet.

Misdrijven via internet nemen toe in de huidige samenleving, waarbij gevallen van diefstal, gestolen wachtwoorden en ransomware veel voorkomen in het forensisch cyberonderzoek.

Het ongeautoriseerd toegang krijgen tot een systeem of computer, oftewel 'hacken', komt steeds meer voor. Mitnick Kevin, een van de eerste veroordeelde hackers, werd in 1995 in zijn woning in North Carolina gearresteerd door de FBI. Hij werd beschuldigd van computer en mobiele telefoonfraude gedurende een periode van teeënhalf jaar. Hij werd veroordeeld en twee jaar verbannen van internet. Werkt nu als veiligheidsadviseur.

Een opmerkelijke data-analysezaak is die van de terrorist Farook Syed, die in 2015 veertien mensen ombracht in San Bernardino, Californië. De FBI wilde toegang tot de iPhone van de schutter om zijn gangen na te gaan. Hiervoor moest Apple via reverse engineering een nieuw stukje software bouwen om het maximum van tien pogingen om het wachtwoord te achterhalen te omzeilen. Apple beriep zich echter op de privacywetgeving. De zaak eindigde nadat de FBI op een andere wijze toegang wist te krijgen tot de informatie.

Tru Dat wrote:

Dan is hij er toch heel zwaar tegen gelopen. smile lol

En niemand moet zich schamen, maar Bossi moet eens goed beseffen dat de meeste mensen hier van goede wil zijn en samen zoeken naar de daders van dit dossier hij hoeft niet tegen ieders schenen te stampen. Ik had jullie destijds veel goede raad gegeven (na te lezen op de fora). Ik heb gewoon een broertje dood aan justitie letterlijk en figuurlijk. Ik heb gewoon een hekel aan het hautaine gedoe van justitie terwijl er flater na flater wordt begaan. No hard feelings. Nog 14 dagen dan kan ik het land weer ruilen voor de oceaan en alles van me afzetten en één zijn met de natuur of vergaan in een onvoorziene storm. smile

Ik ben nog nergens tegen gelopen. U hoeft zich wel te schamen om lokale en federale politie als tevens justitie en magistraten over één en dezelfde kam te scheren. Het is niet omdat er een rotte appel in de mand aanwezig is, dat gans de mand dient weggeworpen te worden. Er is op vrijwillige basis al heel wat arbeid verzet dan wat jij zou kunnen vermoeden.

27

Re: Klacht tegen beheerders BVN en Tueries forum

Als stand up comedian zou u scoren.
Hier echter niet.
Flater na.flater  .
De waarheid kwetst maar het blijft de waarheid.

28

Re: Klacht tegen beheerders BVN en Tueries forum

Bossi wrote:
FreCR wrote:

Bossi: allemaal goed in theorie. In praktijk is het misschien toch wat anders... ik geef een voorbeeldje hoe moeilijk het soms kan zijn als men geen sporen zou na laten door een menselijke fout:

Vaak zijn cybermisdaad, malware en andere aanvallen op het internet internationaal van aard en is de identioteit van de daders verborgen, waardoor het inderdaad lastig is om de misdrijven te bewijzen voor de wet.

Misdrijven via internet nemen toe in de huidige samenleving, waarbij gevallen van diefstal, gestolen wachtwoorden en ransomware veel voorkomen in het forensisch cyberonderzoek.

Het ongeautoriseerd toegang krijgen tot een systeem of computer, oftewel 'hacken', komt steeds meer voor. Mitnick Kevin, een van de eerste veroordeelde hackers, werd in 1995 in zijn woning in North Carolina gearresteerd door de FBI. Hij werd beschuldigd van computer en mobiele telefoonfraude gedurende een periode van teeënhalf jaar. Hij werd veroordeeld en twee jaar verbannen van internet. Werkt nu als veiligheidsadviseur.

Een opmerkelijke data-analysezaak is die van de terrorist Farook Syed, die in 2015 veertien mensen ombracht in San Bernardino, Californië. De FBI wilde toegang tot de iPhone van de schutter om zijn gangen na te gaan. Hiervoor moest Apple via reverse engineering een nieuw stukje software bouwen om het maximum van tien pogingen om het wachtwoord te achterhalen te omzeilen. Apple beriep zich echter op de privacywetgeving. De zaak eindigde nadat de FBI op een andere wijze toegang wist te krijgen tot de informatie.

Ik vraag mij niet alleen af wat je nu precies proberen schrijven hebt, maar vooral waarom?

Re: Klacht tegen beheerders BVN en Tueries forum

Als ik op het forum van onze Waalse vrienden surf dan lees ik nu opeens dit:
"Forum définitivement fermé avant suppression définitive."

???

30

Re: Klacht tegen beheerders BVN en Tueries forum

Michel geeft in de Facebook-groep 'tueries du brabant' een reden:

Désolé je ne supporte plus les plaintes et autres attaques personnelles. Ce forum ne sert à rien, il a fait plus de mal que de bien.

Jammer van het opgebouwde archief maar het is een beslissing van Michel die we moeten respecteren.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube