781

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Het is inderdaad raar dat delta of Philippe v in 86 niks afwisten van de getuigen pv’s van 85 maar een ex collega bob’er wel.  ik geloof niet in miscommunicatie. Zelfs niet in tijden van typemachines en carbonpapier. Waarom anno 2019 2 speurders oppakken voor iets van 86? Volgens Hilde was delta al 14 dagen met een sonar aan het zoeken naar een golf en vest om PDS te linken. Maar die sonar documenten zijn verdwenen in Charleroi ! Er is in de zaak bnv veel bewijsmateriaal verdwenen. Oa een ingram wapen uit een verzegelde zak en een deel van het dossier.

782

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Interview van Luc Boeve (BOB) door Guy Bouten - Lokeren, 11 oktober 2013 :

Op 6 november 1986 visten ze twee zakken op. Luc Boeve was ter plekke en zag dat de zakken open waren. Boeve sprak zijn vermoedens uit aan enkele intimi. Zijn Commentaar luidde : “Ze zijn met onze kloten aan te spelen.” Boeve kon de miraculeuze vondst niet plaatsen. In zijn ogen was die geen toeval. Hier zat meer achter.

783

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

finn wrote:

Het is inderdaad raar dat delta of Philippe v in 86 niks afwisten van de getuigen pv’s van 85 maar een ex collega bob’er wel.

Rond de periode van de eerste duik (1985) deed die bob'er opdrachtjes voor het team-Nijvel en rond de periode van de tweede duik (1986) voor team-Dendermonde.

finn wrote:

....en een deel van het dossier.

Praktisch het volledige (orginele) dossier rond Constantin Angelou is verdwenen. Wellicht niet moedwillig maar gewoonweg verloren gegaan tijdens een verhuis van het dossier. Slordigheid.

Non semper ea sunt quae videntur

784

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

De vraag die meteen bij mij opkomt 'de duikers hebben deze 3 personen toch duidelijk gezien bij het overhandigen van de zak...'. Waarom dan geen robot foto opmaken, of een volledige dag foto's doorlopen van alle Rijkswachters uit België? Tenzij het een 'geleend' voertuig was & 'geleende' uniformen.

785

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Het is hier bij een ander onderwerp reeds aangehaald. Ze moeten niet weten wie die drie mannen waren maar wel van wie de tip zogezegd kwam. Wie waren die 3 mannen en wat zat er in die zak. Niet belangrijk. Ik zal een speurder citeren om mijn woorden in zijn mond te leggen "Ze zijn hier godverdomme met ons voeten aan 't spelen." Maar ja, dat doen ze al 33 jaar.

786

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Ja, dat is eigenlijk nog veel opmerkelijker. Ik mag toch aannemen dat men enige belangstelling had voor de vondst destijds, en dat bewijsmateriaal geregistreerd wordt. Bizar dat niemand weet wie de drie mannen waren, en dat deze zich ook zelf niet gemeld hebben. Weet iemand of de leider van het onderzoek (Troch, toch?) destijds hierover ondervraagd is?

787

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

coconut wrote:

Het is hier bij een ander onderwerp reeds aangehaald. Ze moeten niet weten wie die drie mannen waren maar wel van wie de tip zogezegd kwam. Wie waren die 3 mannen en wat zat er in die zak. Niet belangrijk. Ik zal een speurder citeren om mijn woorden in zijn mond te leggen "Ze zijn hier godverdomme met ons voeten aan 't spelen." Maar ja, dat doen ze al 33 jaar.

Hoi Coconut, het lijkt mij echter ook opportuun indien er een robotfoto van deze RW's gemaakt werd. Dit moet makkelijk geweest zijn om deze nadien te identificeren. Indien men deze aan de tand kon voelen, had men mogelijk de tipgever gevonden.
Iemand moet hen toch gewaarschuwd hebben dat er een zak ging gevonden worden die ze onmiddelijk moesten laten verdwijnen?

788

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Als 2 honden vechten om een been, loopt de derde er mee heen. Inderdaad, hond 3 moet meer geweten hebben dan hond 1 en 2; doet mij denken aan een valiesje bij de huiszoeking bij Bultot, ook daar verscheen er uit het niets een derde partij die met het valiesje vertrok. Wie was de scenarist van de film "De wapenvondst in Ronquières"?

F.A. maakt P.V. attent op het bestaan van het pv in Soignies rond de verdachte handelingen de nacht na de feiten in Aalst. Uit vrees voor represailles in Nijvel kopieert de verbindingsman in het geheim het pv in het dossier in Nijvel en overhandigt dit aan een rechercheur van het Delta team in een café in Brussel.

Uit vrees voor represailles uit Nijvel.

Indien ik de bronnen mag geloven was er noch een bevel tot dregging voor Dendermonde, noch waren de magistraten op voorhand op de hoogte gebracht. Waarom? (Omdat men er zeker van was dat er een mol in Dendermonde zat ? Of omdat men vreesde voor het leven van FA?)

789

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Bij het lezen van jouw laatste opmerking komt spontaan de naam Christiaan Bonkoffsky in mijn gedachten. Een loopjongen die op bevel van hogerhand zich steeds in dossiers kwam inmengen om chaos te creëren.

790

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Of nog een andere Christian ...