Re: Klacht tegen beheerders BVN en Tueries forum

De huidige boodschap is:

Suite à des conversations avec plusieurs personnes, je ne supprimerai pas le forum. Il sera rouvert prochainement mais sera mis en mode vacances (il sera possible de le lire mais plus de poster) de manière temporaire. Je suis à la recherche d'une personne de confiance (et que je connais personnellement) pour m'aider à modérer ce forum.

Merci Michel.

Re: Klacht tegen beheerders BVN en Tueries forum

Gedaan met theorieën te spuien over ’s lands grootste mysterie: Bende van Nijvel-website afgesloten

Al vijftien jaar worden op het forum over de Bende van Nijvel weetjes, nieuwsberichten en hypothesen bediscussieerd door geïnteresseerden. Sinds deze week is het Franstalige forum echter afgesloten. Dat gebeurde na een klacht van een misnoegde rijkswachter, die zijn naam plots zag opduiken als potentiële verdachte. “De speurders zouden beter achter de daders aangaan”, zegt de oprichter van het forum na een politieverhoor.

Een officiële klacht met burgerlijke partijstelling en dus een onderzoeksrechter op zijn dak. Dat had Michel Leurquin nog niet meegemaakt in al die jaren dat hij het forum over de Bende van Nijvel beheert. Een omvangrijk forum waar in tientallen chatboxen al ruim honderdduizenden berichten werden uitgewisseld over werkelijk elk aspect uit het onderzoek. Meer dan veertienhonderd geregistreerde leden jagen er op de daders. “Plots kreeg ik de melding dat ik mij moest aanbieden voor verhoor”, vertelt de man achter de website Les tueries du Brabant.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

43

Re: Klacht tegen beheerders BVN en Tueries forum

“Ook Ben Claessen, de man achter dat Nederlandstalige forum, heeft een klacht aan zijn been. Zijn forum kan wel nog bezocht worden, maar het mijne is helaas tijdelijk gesloten."

Voor de journalist in kwestie herhaal ik met plezier even mijn post van 26 februari:

Ik ging er eigenlijk niet verder over communiceren maar ik denk toch dat het belangrijk is om de puntjes op de 'i' te zetten: er is geen klacht tegen mij of tegen de beheerders van het Franstalige forum ingediend.

En mijn achternaam schrijf je trouwens met 3 s'en. smile Maar dat vergeef ik hem.

coconut wrote:

We kunnen de zaken ook omkeren he Ben. Waren al de zaken die hier geschreven werden over mogelijke klachten slechts geruchten of niet? Jij en alleen jij kan daar op antwoorden.

Over welke zaken heb je het? Als je mij een duidelijke vraag stelt, zal ik een duidelijk antwoord geven.

coconut wrote:

Ik hou mijn mond over het onderwerp klachten.

Ik vraag niet om je mond te houden. Maar je kan beter twee keer nadenken voor je geruchten op een forum plaatst. Of hé, misschien een beter idee, je kan even bij mij navragen, bv. via mail, of die geruchten kloppen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Klacht tegen beheerders BVN en Tueries forum

Goed lezen wat ik geschreven heb Ben, heel goed lezen. De klacht is geen gerucht maar bestaande. (weten we ondertussen) Ik heb nooit geschreven dat het een klacht tegen de forumbeheerder betreft .

Voorlopig...........voorlopig dus kan ik mij voorstellen dat de forumbeheerders slechts uitgenodigd zijn voor verhoor als getuige en dat hun vriendelijk gevraagd werd de nodige IP adressen te verschaffen ter identificatie. ( het is even goed mogelijk dat alleen de franstalige beheerder uitgenodigd werd; bedoeling is immers de ip adressen te bekomen).


Los daarvan ; Justitie, los het op !!!

Dan zijn alle klachten overbodig.

Misschien moeten we er met zijn allen eens over nadenken om klacht neer te leggen tegen de Belgische staat.

45

Re: Klacht tegen beheerders BVN en Tueries forum

Ben wrote:
bertlagaisse wrote:

Er zou een klacht zijn tegen de beheerders van zowel het nederlandstalige als franstalige forum ivm het noemen van namen van verdachten op het forum.

Ik ging er eigenlijk niet verder over communiceren maar ik denk toch dat het belangrijk is om de puntjes op de 'i' te zetten: er is geen klacht tegen mij of tegen de beheerders van het Franstalige forum ingediend. Ik geef iedereen ook de raad om er momenteel niet verder over te speculeren. Dat heeft geen zin.

Ambtshalve is er momenteel nog geen onderzoek opgestart maar wel degelijk op basis van een klacht BP. En het is heel eenvoudig. Wanneer geen medewerking wordt bekomen van een forumbeheerder, wordt heel zijn/haar hebben en houden in beslag genomen in opdracht van de onderzoeksrechter om de waarheid te achterhalen of verdachten verder te kunnen identificeren.

Een inbeslagname kan altijd een gesloten forum veroorzaken. Uiteraard.

46

Re: Klacht tegen beheerders BVN en Tueries forum

En voor alle duidelijkheid, er zijn nog drie klachten lopende bij het Parket. Ik waarschuwde voldoende om familienamen en voornamen niet voluit te schrijven. Toch achtte men het nodig om mijn gebruikte afkortingen alsnog voluit te schrijven. Bij eventuele klacht in dergelijk geval, onttrek ik mij, uiteraard, van alle verantwoordelijkheid en is de betrokkene verantwoordelijk voor zijn daden.

Onbegrijpelijk dat men in dergelijke situatie met betrekking tot de lopende klachten halsstarrig blijft ontkennen. Bij dergelijke klachten is een verhoor van de forumbeheerder onontbeerlijk en vanzelfsprekend.

47

Re: Klacht tegen beheerders BVN en Tueries forum

https://www.socalinternetlawyer.com/gui … g-a-forum/

Lees het stuk over “defamation” de forumbeheerder is niet onmiddelijk verantwoordelijk voor inhoud geplaatst door gebruikers in dit geval.
Moest dit wel zo zijn bestonden er geen forums meer.

Re: Klacht tegen beheerders BVN en Tueries forum

Beste Rizz, we zitten hier niet in Californie maar in Belgie.  Bovenstaande komt van onderstaand advocatenkantoor.

Law Office of Richard A. Chapo
5040 Seachase Way
San Diego, California 92130
Ph: (800) 966-1679

49

Re: Klacht tegen beheerders BVN en Tueries forum

Staat de server van het forum uberhaupt wel in Belgie?

50

Re: Klacht tegen beheerders BVN en Tueries forum

edd wrote:

Staat de server van het forum uberhaupt wel in Belgie?

Nederland zo te zien. Niet dat dit veel zou uitmaken ...