Re: Agenda

Goed initiatief en kennelijk nog spannend ook! big_smile Of ik ooit bij zo'n meeting zal zijn, valt te betwijfelen. Ik heb namelijk als Ollander nogal snel het hoogste woord en interumpeer als een journalist. En dat werkt alleen maar vooroordeel-bevestigend. Dat wil ik onze en jullie Natie niet aandoen. wink

112 (edited by club_le-happy-few 17-01-2010 17:56)

Re: Agenda

Vreemd van die man. Niemand toevallig stiekem foto kunnen nemen met gsm van die persoon? Er zijn in Aalst heel wat mensen die meer weten! Daar ben ik zeker van, heb ook tijdje in Aalst verbleven en in die tijd kwam ik regelmatig al eens op café. En dan hoor je van alles hé. Sommigen willen het echt wel opzettelijk in bepaalde richting duwen, zodat Aalstenaars buiten schot blijven. Anderen verdenken dan bepaalde mensen uit de streek enz ...

De manier waarop sommigen zich opwonden was niet meer normaal en had zeker niets met overmatig drankgebruik te maken! Heb dan ook keer gesprek gehad met man die volledig op de dool was en over die feiten begon, hij had vroeger nog in tweede (?) nationale gevoetbald maar had dan tegenslagen gehad, ze wouden hem kapotkrijgen. Is ook de reden waarom ik er mij ben beginnen voor te interesseren. Daarvoor kende ik het enkel maar via mijn ouders, die voor sluitingstijd niet meer durfden te gaan winkelen, etc.

Het kan natuurlijk ook zijn, dat hij jullie verdacht vond en hij zich de aanslag nog herinnerde. Delhaize van Denderleeuw (buurgemeente!) is week of twee geleden overvallen, en overvallers zouden nogal bruut tekeer gegaan zijn tegen kassierster. Misschien zit de schrik er bij sommigen opnieuw in. Misschien moeten admins keer proberen privé-bericht te sturen naar Murcielago.

Ik vind het wel spijtige zaak dat z'n tekst op het Franstalige forum geraakt is. Niet zozeer de tekst, maar de initialen van MK had men beter kunnen veranderen in iets anders. Jullie weten dat hij van die persoon enorm schrik heeft. En als z'n verhaal klopt is dat heel terecht! Wees maar zeker dat bepaalde Aalstenaars met schrik rondlopen dat hun rustige oude dag nog verstoord zal worden! En tegenwoordig hebben oudjes ook internet. Als Kuros en Murcielago weinig of niets meer posten zullen ze wel weten waarom.

Het zou wel leuk zijn moest Murcielago teken van leven geven aan admins via privébericht opdat we ons geen zorgen moeten maken.

113

Re: Agenda

K& heeft filmopnames gemaakt in het park, en van ver proberen in te zoomen. Ik vrees dat slechts een gestalte in de verte te zien zal zijn. Het is enkel K& die hem van dichtbij bekeken heeft. Hij bleef op een afstand, en deed zelfs geen moeite om zich te verbergen. Ik schat een 50 a 55 jaar, ongeveer 1.75 meter groot, zwarte jas met grijze kraag, jeans broek (ben niet zeker), kort bruin haar (vooraan kalend). K&, kan jij een betere beschrijving geven?

114

Re: Agenda

Ik heb geen video-opnames met hem erop. Hij had blond haar en sprak Nederlands. Het haar viel over zijn voorhoofd. Hij was niet kalend. Ik vroeg hem of hij ook voor "de vergadering" kwam want het kan zijn dat nieuwe leden ons niet durven te benaderen. Hij zei "neen" met nog een paar woorden en bleek gegeneerd. Hij had ook kunnen zeggen "Welke vergadering".

Hij zag er niet gevaarlijk uit maar was ook niet bepaald vriendelijk of mededeelzaam. Toen ik op hem toe stapte gaf hij de indruk te moeten plassen maar dit probleem was zo van de baan toen ik hem aansprak vanaf 10 meter. Niet zwaar aan tillen: er zijn altijd gepensioneerden die wat willen bijverdienen.

115 (edited by club_le-happy-few 17-01-2010 21:38)

Re: Agenda

Kan het Murcielago geweest zijn? Of hij vond jullie verdacht. Die overval op Delhaize nog maar pas in Denderleeuw. Of hij wilde jullie schrik aanjagen (omgeving MJC, ...). Men weet meer in Aalst maar weinigen durven te praten. Ik zou toch ook maar oppassen (nummerplaat van auto is snel genoteerd en opgevraagd). Het is niet zomaar dat men in Aalst zwijgt als ik het zo hoor.

116

Re: Agenda

Wat de verdachte persoon betreft. Dit is een openbaar forum, iedereen kan meelezen. Iedereen kan geïnteresseerd zijn. Het kan ook een waco geweest zijn die iets wil opsnuiven om er later over te stoefen. Een professionele schaduwer, legaal of illegaal, had je niet opgemerkt! Indien er een vermoeden bestond dat jullie geschaduwd werden, had de groep dan opgesplits en een punt van verzamelen besproken. Als jullie hem dan nog opgemerkt hadden, zat je inderdaad met "een luis in de pels". Als jullie nog eens verzamelen, verwittig mij, dan doe ik de "Back-Up" indien jullie akkoord zijn.

117

Re: Agenda

Iedereen is welkom op de vergaderingen, ook diegenen die twijfelen om te komen, misschien is het wel iemand (de persoon in het park) die meer weet en aarzelde om te komen. Of iemand die uit nieuwsgierigheid wou komen kijken. Of in opdracht van iemand komen kijken voor te kijken wie er aanwezig is.

Ik denk vooral het laatste, er zijn mensen in Aalst die betrokken zijn en die weten ook dat er mensen hen verdenken tot betrokkenheid. Ne schaduwer gaat professioneler te werk, ik zou het zelf beter doen. smile Die voeren een opdracht uit zonder zich toonbaar te maken. Maar het toont aan dat er meer mensen nog mee bezig zijn dan we vermoeden.

118 (edited by Raf 18-01-2010 14:00)

Re: Agenda

LEO wrote:

Een professionele schaduwer, legaal of illegaal, had je niet opgemerkt! Indien er een vermoeden bestond dat jullie geschaduwd werden, had de groep dan opgesplits en een punt van verzamelen besproken. Als jullie hem dan nog opgemerkt hadden, zat je inderdaad met "een luis in de pels".

Leo, dit hebben we gedaan, en hij bleef volgen. K& heeft een andere weg gevolgd dan Reckie's son en mezelf. Bij het verlaten van het Osbroeckpark hebben we Reckie's son een eind terug laten lopen en na ons laten komen. Hij hield voet bij stuk.

Re: Agenda

Als er een plaats is waar de Bende van Nijvel nog leeft is het in Aalst. De echte gangsters zullen daar niet komen lopen. Maar eventueel wel marginale hulpjes die van niet beter weten, maar nu bang krijgen.

120 (edited by Raf 17-02-2010 15:42)

Re: Agenda

Beste Forumleden, bij deze nodig ik jullie uit op de volgende vergadering die zal gehouden worden op zaterdag  20 maart. Aangezien we verleden keer last hadden van een ongenodigde gast stel ik voor om me te contacteren via een PB of persoonlijk bericht. Ik geef jullie dan plaats van afspraak, programma en uur. Desnoods kunnen jullie mijn email ook via Ben of K& bekomen.