Re: X-dossiers

Kevlar wrote:

patrickhaemers, bedankt voor het posten van de link naar De X Dossiers. Zeer interessant.

Ik ben verheugd dat ik in de VS woon en niet meer in Belgie. Men zegt vaak 'Amerika is een jong land met een beperkte geschiedenis'. Laat me niet lachen, Belgie werd opgericht in 1830, dat is zowat 54 jaar na het ontstaan van de VS. Belgie is dus een jongere staat! Het wordt tijd dat die monarchie wordt afgeschaft. Het kost de Staatskas alleen maar pakken geld, en dat zijn uiteindelijk jullie duurzaam verdiende centjes.

Natuurlijk kon het Dossier X en de uitlopers ervan, de Belgische Staat stilaan beginnen ondermijnen. Als dat ondertussen al niet gebeurt is...

Zal hierover een ander topic openen, want ik vermoed dat dit weleens een lange discussie kan worden...

Graag gedaan. Geef je volkomen gelijk, die koninklijke familie tegen de muur en...

Re: X-dossiers

dim wrote:

Nee, eigenlijk niet. Heb je daar meer info over?

Kan daar jammer genoeg niet meer over zeggen. maar het is wel raar dat de Blatons nergens in voorkomen, want komen uit zelfde kliek als VDB, De Pauw, ... Zij waren de aannemers die de torens bouwden in Brussel en er eveneens miljardairs zijn door geworden (CIT Blaton).

23

Re: X-dossiers

Maar waar heb je dat verhaal over de Blaesstraat gehoord of gelezen?

Re: X-dossiers

Gelezen nergens, ik weet het van de taxichauffeur, die ik al dikwijls tegenkwam in Brussel en van het 1 kwam het ander. En omdat ik vertelde dat De Pauw, VDB, Haemers, Blaton, ... vroeger klanten waren bij mijn vader, begon hij erover. Maar dat is heel gevoelige info om hier te plaatsen. Is ook al 12 jaar geleden.

Re: X-dossiers

Het dossier Nihoul door Herwig Lerouge » www.epo.be

26

Re: X-dossiers

Zeer interessant, maar kan je daar niet meer over vertellen omdat je niet meer info hebt of omdat je de info liever niet plaatst?

27 (edited by patrickhaemers 11-02-2009 22:18)

Re: X-dossiers

Heb niet veel meer info die niet gecheckt is, daar er niet binnen te geraken was. Dus zeer gevaarlijk om zomaar wat neer te "pennen" hier. En ik zie ondertussen deze persoon niet meer terug, en heb daar geen contacten in die straat, en ook niet meer in dat milieu (omdat de meesten dood zijn, en ondertussen al stokoud).

Er was destijds een persoon in Brussel die in contact stond met De Pauw, VDB, Blaton, ... en deze gaf de opdrachten door aan mijn vader, in ruil voor serieuze steekpenningen. Zo heeft mijn vader bv. in de villa's (kastelen, appartementen, WTC-torens) van De Pauw, VDB, Solvay, ... bepaalde goederen geleverd en geplaatst. Na vele jaren is men op het werk van deze persoon erachter gekomen, dat hij dus nog een handeltje dreef en is direct ontslagen.

Hij is blijven verder doen, maar mijn vader heeft niets meer aangenomen, maar zijn broer heeft nog wel opdrachten aangenomen, zoals voor de chalet van de familie De Pauw in Frankrijk in een zeer mondain sneeuwoord. Maar misschien bestaat het huis nog wel in de Blaasstraat. Eigenlijk zullen er nog wel personen van op de hoogte zijn daar het rond Vossenplein en omgeving. Maar wie gaat het vertellen?

Re: X-dossiers

Grappig is ook het rijtje van adellijke personen die zijn beschuldigd door graaf Yann de Meeus d'Argenteuil:

  • Ridder Pierre Bauchau

  • Baron Hubert de Crawhez

  • Prince Henri de Croy

  • Baron Eric d'Huart

  • Baron Daniel Janssen

  • Baron Lambert

  • Graaf Jean-Pierre de Launoit

  • Colonel Alain Lemasson

  • Prins Alexandre van Saxen-Coburg-Gotha

  • Baron Aldo Vastapane

  • Baron André de Viron

  • Prinses Stéphanie de Winoise Graetz

29 (edited by DS1 20-05-2009 13:36)

Re: X-dossiers

Hello, i'm doing some background research on Mr. Lucien Ott (1931-1990). He was born in Algeria, lived in France and moved to Belgium during mid 1970s and died in 1990. He worked as a Stuntman, bodyguard, wrote books on self-defense and taught self-defense. Mr. Ott was mentioned in the X-dossiers, as one of the visitors to the night club "Jonathan" during 1980s.

Do you know anything about him? In the investigation there are some documents regarding Lucien Ott, do you know if it is possible to get a copy of these?

"Ott Lucien, nota van de Veiligheid van de Staat, 1989 (1111-1114);"

Bron » www.dekamer.be (Page 36)

30

Re: X-dossiers

Andere interessante link over de gebroeders Lippens » www.stelling.nl  (Adel verplicht)