151

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Staat dit hier al tussen? Uit de brief van Vienne:

Farcy bewaarde zijn wapens en drugs bij zijn broer in Halluin maar ook in Huizingen en in Rebecq-Rognon vlak bij het bos van Houssière waar hij voor 5 miljoen frank een kleine villa kocht met een terrein van drie hectare op naam van Caty Decoomen, het liefje van zijn broer Edmond. Farcy was heel rijk maar had niets op zijn naam staan.

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Op 13 januari 2014 heeft "Merovinger" de coördinaten van het spookhuis (op Bingmap) doorgegeven (50.60843 en 4.190238). Als je die coördinaten converteert naar GMS (graden, minuten, seconden), bekom je het volgende: 50°36'30.3'' Noorderbreedte, 4°11'24.9" Oosterlengte. Ik ga het één van de volgende dagen eens uittesten op het terrein met deze coördinaten.

153

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Het stond inderdaad op het forum. Staat ook ergens vermeld dat er minstens één keer een helikopter zou geland zijn. De locals hun uitleg was dat ze daar dikwijls een helikopter zagen overvliegen ivm controle van de (gas) pijplijn.

Zo'n helicopter zag ik vroeger ook toen ik in Meise woonde. Ik heb die dus in de loop der jaren honderden keren gezien maar nooit weten landen. Nochtans was er in het veld achter mij plaats genoeg. Ik weet bijna met grote zekerheid dat die helikopters nooit effectief landen, er was namelijk ook een ploeg met de wagen die kwam controleren.

Dus blijft de vraag, was dat wel een heli die de pijplijn kwam controleren?

154

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Hier vliegt nog dagelijks een helikopter over om een pijplijn te controleren, nog nooit weten landen.

155

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Ik kan er hier niet meer aan uit; is het spookhuis hetzelfde huis als hetgeen ik vermeld heb in post 151 (eigendom Cocu maar op naam van lief van zijn broer). Heb ook in bovenstaande post gelezen dat Cocu er gezien werd. Dat klopt dan al. Terrein van 3 hectaren, kan dat kloppen?

Allé Scaramouche, ook ne meter meepakken he! 3 hectare, je zal je werk hebben.

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Ik heb de coördinaten ingetikt in mijn GPS in de auto. Le bois de la Houssière mocht je vandaag niet binnen. Blijkbaar voor een "randonnée" in het bos. Ik voel me achtervolgd door de duivel de laatste jaren. Of door Murphy. Eén van de twee.

157

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Zijt ge zeker dat ze het niet alle twee zijn? En dat op weg naar een spookhuis ... Succes bij een volgende poging!

158

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Scaramouche wrote:

Op 13 januari 2014 heeft "Merovinger" de coördinaten van het spookhuis (op Bingmap) doorgegeven (50.60843 en 4.190238). Als je die coördinaten converteert naar GMS (graden, minuten, seconden), bekom je het volgende: 50°36'30.3'' Noorderbreedte, 4°11'24.9" Oosterlengte. Ik ga het één van de volgende dagen eens uittesten op het terrein met deze coördinaten.

Op google maps zie je idd een vervallen huis (zonder dak).
https://www.google.be/maps/place/50°36'30.4%22N+4°11'24.9%22E/@50.6082815,4.1902235,197m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d50.60843!4d4.190238


Er staat wel een soort witte caravan en gele parasol ...

Scaramouche, als je er zou raken via de ingang (ik denk dat die hier is https://www.google.be/maps/@50.6092524, … 2!8i6656), neem je wat foto's ?

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Na het lezen van dit topic stel ik mezelf de vraag of deze getuige wel degelijk de bende van nijvel heeft gezien alvorens de overval te Aalst? Indien hij zag dat deze gewapend waren, zal hij tenminste 1 beschrijving gegeven hebben, is hier leesmateriaal over?
Echter is het goed mogelijk dat hij jagers gezien heeft die zich klaarmaakten om naar huis te trekken.

Hoe simpel moet de bende van nijvel van geest geweest zijn om steeds het bos van la houssière / ronquires te gebruiken om materiaal te dumpen / rendez vous punten te houden, en er dan zelf nog eens een safehouse te hebben. 1 agent is er nodig die de huizen in het bos gaat opzoeken, en de bende kon opgerold worden.

Ik geloof dat het getuigen koppel na afloop van Aalst de bende, met vermoedelijk half dode killer, gezien hebben zonder dat ze het zelf wisten. Ik kan er zelf inkomen dat de bende rendez vous hadden alvorens de overval te Aalst, maar ik geloof niet dat dit een safehouse was omwille van het risico ter ontdekking.

Zoiezo woon ik op een boogscheut van het bos & zal ik het huis opzoeken met de fiets!

160

Re: Bois de la Houssière: Spookhuis

Een safehouse dient niet uitsluitend om bijvoorbeeld daders te huisvesten na een misdaad . Het kan ook een ' deadletter box ' zijn , een opslagplaats of een oriëntatiepunt .