Re: Robert Beijer

Ik spreek me er niet over uit of Beijer dom is of niet, maar ook domme mensen kunnen informatie hebben over de Bende van Nijvel en dat is het enige wat telt. In elk geval leeft Beijer nog, en dat kan niet van iedereen gezegd worden die iets over de Bende wist, hoe "intelligent" die anderen zogezegd ook waren.

12

Re: Robert Beijer

Beijer is niet dom. Hij is zeker slim genoeg om een zoveelste dwaalspoor te kunnen lanceren.

13 (edited by Biggus Dickus 17-02-2010 12:10)

Re: Robert Beijer

Hoe het ook zij, justitie zou geen spoor onberoerd mogen laten om deze zaak op te lossen, zelfs al is  zoals in het geval van Beijer de kans gering dat er zoden aan de dijk gaan worden gebracht.

14

Re: Robert Beijer

Ik ben nu op pagina 150 van het boek van Beijer en ik snap er eerlijk gezegd niets meer van.

De missie van Beijer was volgens hem om in opdracht van zijn Meesters (hij schrijft het altijd met hoofdletter) de rijkswacht van binnenuit te destabiliseren. Hij doet dat door een wagen op te blazen, Vernaillen neer te schieten en de Groep Diane leeg te roven.

Opeens was hij de rijkswacht blijkbaar beu - hij was uit de BOB gezet - en beslist alleen (dus zonder te overleggen met zijn Meesters) om een detective-bureau op te zetten. Hij besluit om alleen Bouhouche in lichten. Waarna hij het niet plezant vind dat Bouhouche mee in het bureau stap.

Zijn Meesters vinden het blijkbaar niet erg dat hij zijn missie zomaar vergeet en geld wil verdienen met een detective-bureau.

Nog wat verder lezen om het snappen ...

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

15 (edited by K& 18-02-2010 21:37)

Re: Robert Beijer

Sorry Ben. Als je ook andere sites leest en de zaken een beetje volgt dan zal je weten dat Bouhouche en Beijer na een afluisteroperatie met van Besbrugge in de BSR-BOB gestraft werden door Vernaillen en naar Ukkel voor Bouhouche en inf voor Beijer werden overgeplaatst als straf en in feite gedegradeerd werden tot het uniform. Na een jaar werden ze dit beu en zijn vrijwillig opgestapt op 1 april 1982?

Ik zal het boek ooit wel eens lezen maar in feite herhaalt hij in deel 1 wat hij de voorbije jaren tracht  aan de man te brengen op tueurs du brabant. Dat het lichaam van Zwarts ergens langs het kanaal van willebroek verbaast mij niet. Alleen waar is die lege fabriek? Mijn voorspelling maanden geleden: op dezelfde plaats als waar de wapens gevonden werden van ESI. Onder de viaduct  van Vilvoorde?

Ik ben benieuwd waar juist dat ze zullen graven.

16

Re: Robert Beijer

K& wrote:

Als je ook andere sites leest en de zaken een beetje volgt dan zal je weten dat Bouhouche en Beijer na een afluisteroperatie met van Besbrugge in de BSR-BOB gestraft werden door Vernaillen en naar ukkel voor Bouhouche en inf voor Beijer werden overgeplaatst als straf en in feite gedegradeerd werden tot het uniform. Na een jaar werden ze dit beu en zijn vrijwillig opgestapt op 1 april 1982?

Schrijf ik dan iets anders?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

17

Re: Robert Beijer

Niet echt, maar ik denk dat meer precisie belangrijk is. Eens de ARI opgericht probeert Bouhouche een jaar of zo later Lammers binnen te brengen. Beijer ziet deze rechtse rakker niet zitten en koopt Bouhouche uit met het geld van een erfenis. Exit Bouhouche. Deze opent daarna een wapenwinkel maar sommigen zeggen ook een eigen detective bureau maar hier heb ik niets over gevonden.

Als ik mij niet vergis was de afluister-operatie het verhoor van Lafaurie door van Besbrugge via het kantoor van Bouhouche ernaast, maar uitgevoerd door Beijer door een micro te plaatsen in een krant.

18

Re: Robert Beijer

K& wrote:

Niet echt, maar ik denk dat meer precisie belangrijk is.

Precisie is zeker belangrijk, maar ik wou even kort schetsen dat ik de denkwijze van Beijer niet goed kan volgen. Zijn Meesters verwachten van hem ook dat hij rustig houdt en niet opvalt. Hoe valt dat dan te combineren dat hij opeens met veel kabaal vertrekt bij de rijkswacht en een eigen - succesvol - detective-kantoor opricht?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

19 (edited by LEO 19-02-2010 11:14)

Re: Robert Beijer

dim wrote:

Beijer is niet dom. Hij is zeker slim genoeg om een zoveelste dwaalspoor te kunnen lanceren.

Natuurlijk, men is nu verplicht om alles wat hij verklaard na te gaan en uit te zoeken. Ook al zijn het fabeltjes. Werken voor de GRU? Komaan zeg. In die periode trok de Sovjet-Unie reeds 20.000 militairen terug uit de Oostbloklanden. Hij zal met harde bewijzen moeten komen. De GRU was de inlichtingendienst van het Sovjet Leger. Die hadden wel andere informanten, en niet in België.

Wat me verbaasd is dat ook Guy Bouten deze stelling aanhangt. Een onwaardig afsluiten van zijn boek!

20

Re: Robert Beijer

Heb vandaag het boek van Beijer gekocht, ook dit keer weer een werk "a la Bouten". Veel passages zijn vaag en onduidelijk, vaak moet je ze 2 a 3 maal herlezen om eraan uit te kunnen.