21

Merovinger wrote:

In de jaren '70 en '80 was de garage van (vader?) Weykamp gelegen op de Bergensesteenweg 197 in Anderlecht » Google Maps

Dit was de garage van de (veel oudere) broer van Alain Weykamp.

Non semper ea sunt quae videntur
Ben wrote:

De naam van Alain Weykamp duikt al in 1981 op, in de gerechtelijke onderzoeken naar extreem-rechts en het milieu van de schietclubs in België. Op 5 april 1981 treft een rijkswachter Weykamp samen met zijn vriendin aan in het bos van La Houssière.

Weykamp was een bekend lid van de extreem-rechtse organisatie Front de la Jeunesse en een vriend van Madani Bouhouche. Beiden hadden begin jaren tachtig een eigen schietclub, Parabellum.

In de koffer van de wagen van Weykamp werd in 1981 munitie aangetroffen. Weykamp bekende dat hij geregeld schietoefeningen hield in een zandgroeve in het bos van La Houssière, samen met andere extreem-rechtse militanten.

Guy Bouten heeft Alain Weykamp ook enkele vragen gesteld over het Bos van Houssière:

Heeft de rijkswacht je ooit geverbaliseerd toen je aan het schieten was in het Bos van Houssière?

"Ja. Nemry kende de streek vrij goed en had me uitgenodigd. Het moet in de zomer van 1981 geweest zijn. Eric en Philippe Van Engeland waren er ook bij. We schoten met riotguns en een half automatisch FN-pistool kaliber 22 long rifle. Pas op, ik bezat toen een dertigtal wapens met een vergunning."

Gingen jullie daar dikwijls oefenen?

"In het bos van Houssière? Dat gebeurde weleens."

Ook met Bouhouche?

"Ja. We moesten van hem altijd de hulzen oprapen. Uit zuinigheid, zei hij, we konden ze dan herladen."

Ken je de frituur La petite Bouffe in Ronquières?

"We gingen er soms eten. Onlangs ben ik er nog eens langs geweest maar de frituur was dicht en verlaten."

Eric Lammers? Ook het hulzen oprapen om bij te houden wekt mijn interesse!

23

.22 LR wordt niet herladen.