111

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Ik denk dat je gelijk hebt Patrick111 ze hebben zich op TV gewoon vergist. Wist ik vanaf seconde 1.  En ofwel vergist Beijer zich ofwel laat hij er net naast zoeken.

Beijer geeft dus coordinaten in zijn boek ? En inderdaad geeft hij blijkbaar in de loop der jaren ook andere plaatsen aan. Vandaar dat ik gewoon afga op mijn buikgevoel én een aantal andere aanwijzingen.


Dus, dienstwapen en radio Swarts één plek, lichaam andere plek en moordwapen een derde plek. Dit allemaal tussen Verbrande brug en Buda brug? Juist?

112

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

@Robervandeurnen. Sorry, had jouw post niet gezien. Maar het klopt wat je zegt.
Vroeger kon je gewoon de vaart volgen, van Verbrande brug tot Buda Brug.

Hetzelfde aan de andere kant van de vaart. Je kon van in Humbeek de vaart volgen tot de Verbrande brug, oversteken en dan naar Buda.

Het is het stuk Verbrande brug naar Humbeek waarvan er hier ergens op het forum sprake is van schietoefeningen. En het stuk brug van Humbeek tot Brug Kapelle op den Bos.  Exact 6 minuten getimed brug Humbeek tot brug Vilvoorde.

Weg elke dag gedaan vanaf 1962 tot 2000. Soms meerdere keren per dag.

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Opgravingen naar Francis Zwarts hebben geen resultaat opgeleverd volgens Het Nieuwsblad » Nieuws

114

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Ze hebben dieper en breder gegraven is hun verklaring. Of Beijer maakt ze iets wijs of na zijn vorige uitspraak dat hij de begraafplaats weet heeft een kompaan het lichaam opgegraven.

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Of Beijer stuurt een boodschap.

116

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Insp. Witse wrote:

Of Beijer stuurt een boodschap.

Welke boodschap denkt U?

117

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Erger nog. Ze zijn gestopt.

"Ook het Brusselse parket bevestigde het nieuws. “Het was voor ons belangrijk om, al was het maar uit respect voor de familie, alle deuren te sluiten, maar dat is ditmaal helaas vruchteloos gebleken”

Na bijna 40 jaar kregen ze plots zoveel respect voor de familie dat ze gaan graven zijn. Alweer een deur die gesloten is en blijft.

Goed gedaan Beijer. No deal? Wie betaalt de factuur voor je verzorging? Was dat de deal? Had ik je boek ik ging het vanavond verbranden. Ik was gelukkig zo slim het boek niet te kopen zoals de moeder van Zwarts gevraagd had. Als je een valse bommelding doet krijg je de factuur van de hulpdiensten. Terecht. Ik ben voorstander van hem een nieuwe identiteit te geven. Een Thaise of een Russische, hij mag kiezen.

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Mgr wrote:

Welke boodschap denkt U?

Elk forumlid heeft intussen al dan niet voor zichzelf uitgemaakt dat nonkel Bob in het verleden als geheime tipgever heeft opgetreden. Op het moment dat hij eveneens als een verdachte uit de bus kwam, hebben de onderzoekers getracht om zijn medewerking aan het onderzoek te verdoezelen (meermaals op dit forum gelezen).

De vraag die we onszelf moeten stellen is wanneer Beijer ten tonele is verschenen om de bergaafplaats van Zwarts' lichaam aan te duiden. Ik kan me niet inbeelden dat hij vrijdag op de deur tikt & na het weekend de opgravingen van start gaan. Er moet dus een communicatie & verificatie periode aan vooraf gaan. Hiervoor ben ik aan het 'graven' in de recente ontwikkelingen (tot een paar maanden terug) die er gebeurd zijn in het bende dossier. De indruk krijg ik niet weg dat er ergens een juiste spoor was, en dat Beijer de onderzoekers er weg van wil trekken door foutieve opgravingen te laten starten. Weg moraal, weg voorgaande piste. Kortom gezegd een boodschap naar het loden jaren milieu.

Natuurlijk is de kans reeël dat ik fout zit, wij weten niets van de voorgaande communicaties met Beijer anno 2019.

119

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Zou het kunnen dat Robert Beijer deze plaats in Neder-over-Heembeek heeft aangeduid om te vermijden dat ze (eindelijk) de betonnen vloer in zijn oude villa gaan openbreken, want daar heeft het gerecht nooit willen zoeken, of vergis ik mij?

Re: Zaventem: 26 Oktober 1982

Jo001 wrote:

Zou het kunnen dat Robert Beijer deze plaats in Neder-over-Heembeek heeft aangeduid om te vermijden dat ze (eindelijk) de betonnen vloer in zijn oude villa gaan openbreken, want daar heeft het gerecht nooit willen zoeken, of vergis ik mij?

Klopt!