201

Re: Robert Beijer

Als er bewezen kan worden dat zijn 'fortuin' is verdiend met misdaadgeld wordt hij daar opgepakt en veroordeeld. Zoals 2 jaar geleden met een Nederlandse koffiestop eigenaar.

202

Re: Robert Beijer

Inderdaad. Waarom heeft niemand het geld gezocht? Als "opdrachtgever" zal je toch wel weten waar het geld is he. Heb ooit ergens gelezen dat Beijer een deel van de buit probeerde te verpatsen. Maar waar? Beijer zal ons ongetwijfeld alles meedelen nu hij in het land is.

Iemand stelde zich hier de vraag wat Beijer in Thailand deed. Om te beginnen investeren en bouwen. En voor de rest denk ik dat hij zijn "specialiteit "daar gewoon verder bleef doen.

203

Re: Robert Beijer

Ik ben een beleefd meisje.
Ik heb de heer Beijer bedankt op het franstalige forum en hem verzekerd  dat Belgie hem met open armen zal ontvangen. Uit dankbaarheid.

Het moet weer een leuke tijd geweest zijn voor de hoogzwangere dochter van Swarts.

Als goede vriend van VDB , of ten minste van zijn chauffeur die hem af en toe in Thailand een bezoekje bracht moest Beijer toch weten dat trop te veel was

204

Re: Robert Beijer

coconut wrote:

Inderdaad. Waarom heeft niemand het geld gezocht? Als "opdrachtgever" zal je toch wel weten waar het geld is he. Heb ooit ergens gelezen dat Beijer een deel van de buit probeerde te verpatsen..

Beijer probeerde de horloges te verkopen. Het is ook de vrouw van Beijer die een uurwerk aanhad op een feest. Hij is evenveel opdrachtgever als dat hij het lijk wist liggen. De opdrachtgever die de uurwerken probeert te verkopen en op hetzelfde moment 50 kg goud te hebben grappig.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

205

Re: Robert Beijer

Ofwel waren ze zotter en dommer dan dat ik dacht.
Die mannen waren toch paranoide tot achter hun oren. En dan ga je als mededader, (ex) BOB'er, spion, tipgever,.. bij wijze van spreken goed traceerbare horloges naar de vlooienmarkt brengen (?) en je vrouw ermee laten pronken op foto's (?)
en waar heeft hij al dat goud "verzilverd" (?). Daarmee loop je toch ook niet effe naar de bank of een of andere patser?
Chercher la femme (niet slecht bedoeld) en follow the money leren ze toch?

Re: Robert Beijer

finn wrote:

Ofwel waren ze zotter en dommer dan dat ik dacht.
Die mannen waren toch paranoide tot achter hun oren. En dan ga je als mededader, (ex) BOB'er, spion, tipgever,.. bij wijze van spreken goed traceerbare horloges naar de vlooienmarkt brengen (?) en je vrouw ermee laten pronken op foto's (?)
en waar heeft hij al dat goud "verzilverd" (?). Daarmee loop je toch ook niet effe naar de bank of een of andere patser?
Chercher la femme (niet slecht bedoeld) en follow the money leren ze toch?

Een hele grote gok, is banque coppinne hierin tussengekomen (goud)?

207

Re: Robert Beijer

Insp. Witse wrote:
finn wrote:

Ofwel waren ze zotter en dommer dan dat ik dacht.
Die mannen waren toch paranoide tot achter hun oren. En dan ga je als mededader, (ex) BOB'er, spion, tipgever,.. bij wijze van spreken goed traceerbare horloges naar de vlooienmarkt brengen (?) en je vrouw ermee laten pronken op foto's (?)
en waar heeft hij al dat goud "verzilverd" (?). Daarmee loop je toch ook niet effe naar de bank of een of andere patser?
Chercher la femme (niet slecht bedoeld) en follow the money leren ze toch?

Een hele grote gok, is banque coppinne hierin tussengekomen (goud)?


Zeer goed mogelijk Witse maar dan moeten Finné en konsoorten daar toch van geweten hebben?

208

Re: Robert Beijer

the end wrote:
coconut wrote:

Inderdaad. Waarom heeft niemand het geld gezocht? Als "opdrachtgever" zal je toch wel weten waar het geld is he. Heb ooit ergens gelezen dat Beijer een deel van de buit probeerde te verpatsen..

Beijer probeerde de horloges te verkopen. Het is ook de vrouw van Beijer die een uurwerk aanhad op een feest. Hij is evenveel opdrachtgever als dat hij het lijk wist liggen. De opdrachtgever die de uurwerken probeert te verkopen en op hetzelfde moment 50 kg goud te hebben grappig.


Hoe kunnen Bouhouche en Beijer nu gelinkt worden aan de verdwijning van de jonge geldkoerier? Het zijn de Cartierhorloges die voor opheldering zorgen. Want in 1983 worden twee vrouwen (de echtgenotes van Bouhouche en die van Jean-François Buslik, een kompaan van Bouhouche) opgemerkt met zo'n unieke Cartierhorloge. Er bestaan foto's van een nieuwjaarsetentje waarop de vrouw van Buslik haar horloge draagt - en experts van Cartier verklaren later dat het om eenzelfde horloge gaat als een van de horloges die gestolen werden bij de overval. Beijer op zijn beurt zou Cartier-horloges hebben proberen te verpatsen.

Re: Robert Beijer

finn wrote:
Insp. Witse wrote:

Een hele grote gok, is banque coppinne hierin tussengekomen (goud)?


Zeer goed mogelijk Witse maar dan moeten Finné en konsoorten daar toch van geweten hebben?

Het staat vast dat de banque Copine in financiële moeilijkheden zat, dit door gesjoemel door onder andere finné. Na zijn ontslag is hij blijven doorsjoemelen voor zichzelf. Aangezien hij aan de NDB in het verleden geldkoffers bezorgde, en meedeed aan georganiseerde drugsdeals door de politie, is er de mogelijkheid dat hij Bouhouche & Beijer kende. Daarom lijkt het mij niet onmogelijk dat hij genoemd kan worden in de goudblokken affaire. Zelf denk ik aan een luxemburgse bank waar toenertijd het bankgeheim van kracht was.

210

Re: Robert Beijer

Hoe lang draagt Beijer al een pruik en wat is de reden hiervan? Incognito blijven?
En droeg hij ook al een pruik in de jaren 80?