Topic: Afgeschermd forum

Hoi Ben, kan jij ons duidelijkheid brengen indien er inderdaad een afgeschermd forum bestaat zoals Zenga aangeeft. Dit om te voorkomen dat waardevolle forum leden zoals Coconut omwille van deze redenen het forum verlaten!

Re: Afgeschermd forum

Een afgeschermd forum zou ik niet noemen! Dat er wel gecommuniceerd wordt onder elkaar privé? Dat wel. Zeker onder de onderzoekers. Ik ben er zeker van dat sommige forumleden het achterste van hun tong niet laten zien. Dat er met bepaalde informatie iets gedaan wordt, hoop ik. Ook al zullen we dat niet te weten komen wegens geheimhouding onderzoek. Dat we soms om de tuin geleid worden, heb ik ook al door.

3

Re: Afgeschermd forum

Het is maar niet meer dan normaal dat forumleden met dezelfde inkijk op de gebeurtenissen zich per pm of e-mail tot elkaar richten. Ik doe dat ook en zelfs met niet-forumleden! Het voelt niet lekker aan als je je eigen opinie ventileert en die onmiddellijk door anderen naar de prullenmand worden verwezen! Onderling overleg met gelijkgestemden buiten het forum om moet kunnen. Als het op het forum niet mogelijk is om gezamelijk te 'brainwashen', tsja ... dan zoek je andere wegen. Ikzelf en enkele ander forumleden trachten hier positieve resultaten mee te boeken (zonder dwars-of zwartkijkers). Anderen doen dit ook hoor, of denk je dat de gedreven en verdwenen mensen van het eerste uur er plotseling de brui aan gegeven hebben!

Re: Afgeschermd forum

LEO wrote:

'brainwashen'

Brainstormen, zeker. smile Brainwashen gebeurt al genoeg de voorbije 30 jaar door de 'elite', overheid, justitie, Rijkswacht & politie, ... En als er al iets afgeschermd is, dan is het wel het .online forum. lol

Re: Afgeschermd forum

Volledig akkoord Leo! En te bedenken dat er mensen op het forum zitten die vast en zeker dingen weten en ons maar laten onze hersenen breken. En inderdaad als je te dicht komt, vragen stelt to the point ... geen antwoord (omdat ze het zelf niet weten?). Nee, hoor. Als ze iemands denkpiste willen afbreken, dat ze dat tenminste doen met concrete info, PV, getuigenis, berekening, ... Huidig speurders zien het niet meer zitten? Ze hebben een faillissement geërfd van hun vorige collega's. De ene hebben alles gedaan om het onderzoek vooruit te helpen en andere collega's hebben van alles gesaboteerd. Dit alles onder het goedgekeurde oog van de gechanteerde edellieden. Als de waarheid boven komt, hangen ze allemaal. Dus omerta wederzijds. Big brother is watching.

Ik heb daarbij nog een vraag. De zaak Vermeersch. Hoe is hij te weten gekomen dat er op dit forum over hem gesproken werd? Van Big Brother? Zit(zat) hij er zelf op? Zo ja, hij heeft geen nuttige info gedeeld die mag geweten worden of niet. Het onderzoek is zo lek als een zeef. Zo nee, ...?

Re: Afgeschermd forum

Misschien moet het afgeschermd groepje wel eens samen een boek schrijven, zo komen we ook te weten welke theorieën er daar verteld worden. Zou wel eens willen weten hoe ver ze staan met hun onderzoek, waarschijnlijk nog niet ver genoeg anders zouden ze misschien al met de premie gaan lopen zijn. En dan nog te hopen dat de killer er niet aan deelneemt.

7

Re: Afgeschermd forum

sherlock wrote:

Ik heb daarbij nog een vraag. De zaak Vermeersch. Hoe is hij te weten gekomen dat er op dit forum over hem gesproken werd? Van Big Brother? Zit(zat) hij er zelf op? Zo ja, hij heeft geen nuttige info gedeeld die mag geweten worden of niet. Het onderzoek is zo lek als een zeef. Zo nee, ...?

Bedoel je de persoon met dezelfde initialen die een klacht zou hebben ingediend? Ikzelf en nog een collega van het forum zijn - elk afzonderlijk - naar de Federale Gerechtelijke Politie moeten gaan (dienst CCU) voor een ondervraging (omdat die klacht tegen ons was ingediend, samen met iemand van het Franstalige forum wiens naam mij niet bekend is). Hoewel ik altijd enkel initialen heb gebruikt.
Het ging om een klacht waarbij 'vrijheidsberoving' een mogelijkheid was. Het rare aan zo een klacht is dat noch politie noch justitie jou op de hoogte moeten brengen wanneer die klacht zou worden ingetrokken cq. er verder niks mee gebeurd.

Ik heb een uitleg gekregen over wie de tipgever zou zijn geweest, maar ik heb daar geen bevestiging van noch ben ik daar naar op zoek gegaan. Maar indien die uitleg correct zou zijn dan is dat zeer triestig (maar tevens zijn goed recht). Zoals gezegd heb ik mezelf steeds aan de regels gehouden.

Re: Afgeschermd forum

Wat ik me ook afvraag er wordt hier zoveel aan materiaal dat uit het dossier gelekt is op het forum geplaatst. In zekere zin is het proces van sommige verdachten al gemaakt; Als het ooit tot een echt proces komt (waar niemand meer in gelooft). maakt elke advocaat meteen brandhout van dit dossier.

Re: Afgeschermd forum

Afgeschermd, als er na 37 jaar wetteloosheid iets zeker is dan is het dat de daders afgeschermd zijn. Over het dossier en wat er op het forum staat maak jullie daar niet al te druk om, de belangrijke PV's verdwijnen steeds opnieuw. Als Beijer de deur van de federale weer aan het plat lopen is om zijn hulp aan te bieden dan belooft dit weinig goeds. De opsporingsoproep van VTM vorig jaar ivm de zakken en het BOB R4tje is toch wel het toppunt. Hebben jullie wel een idee wat en waarom dit afgeschermd wordt? Zonder de ontbrekende stukken en kennis van die wereld is onderzoek of discussie eerder zinloos afgeschermd of niet. Ik kom misschien weer de pret bederven en het kan misschien geheimzinnig overkomen, het is nochtans de realiteit.

Zie de theorie van Leo, alles wat in die richting gaat ligt heel moeilijk al vele jaren ook hier op het forum, voor de speurders is verboden terrein, dit is ook te zien in de verdwenen PV's. Het schema van Latinus dat ik regelmatig aanhaal toont dit ook.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Afgeschermd forum

Mijn beste Zenga, het is en was niet mijn bedoeling op de boodschapper te schieten maar wel op de boodschap zelf. Het al dan niet bestaan van een afgeschermd forum. Zou ik dan zo tegen een afgeschermd forum zijn? Niet echt, er zijn wel degelijk argumenten pro. Waar ik wel tegen ben is het feit dat daar geen communicatie over is of zou zijn. Anderzijds en voor zover ik het weet is dit een privé forum. Het staat de eigenaar/beheerder vrij te doen en laten hetgeen hij noodzakelijk zou vinden. Wij zijn hier slechts te gast.

En natuurlijk zijn er groepjes ontstaan die hun best doen de waarheid naar boven te halen. Alleen al het gegeven dat we rekening moeten houden met de privacyregels maken het hier onmogelijk bepaalde dingen openbaar te maken. Iedereen kan hier meelezen, ook mogelijke daders.

In mijn groepje is het niet de bedoeling met een premie te gaan lopen of een boek te schrijven. In principe is iedereen welkom in dat groepje. Enige voorwaarde, we moeten elkaar blindelings kunnen vertrouwen. Dat dit laatste niet gemakkelijk is moet ik niet uitleggen denk ik.